• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De blir ganska grönt även när jag inte svettas så mycket, men i somras när de nästan va 30 grader droppade de blågrön färg på kläderna då jag svettades ordentligt :)
image.jpg
Jäkla cool klocka men brons är allt ett riktigt skitmaterial att bygga klockor och länkar i tycker jag... Vem vill ha det sådär?

Vad tycker folket i tudortråden. Vilken är att föredra, bb54 eller 58:an?
Den ena måste inte utesluta den andra.
Båda är gedigna klockor med en underbar kvalitetskänsla.
BB58 finns i så många spännande skepnader.
Har själv en BB54 med både stållänk och gummi, samt en BB58GMT. En 58’a i 925 silver hade varit nice, men blir lite väl mycket kaka på kaka. Så 2 Black bay får räcka.

Nu har jag haft den ljuvliga 925:an ett tag, både på orginalläder och natot på bilden.

Nu känns det emellertid som att det är hög tid att skaffa lite nytt på bandfronten. Vad har folk för rekommendationer, dels på bra tillverkare, men även specifika band som ni skulle anse passar 925:an. Tack på förhand!

IMG_0547.jpeg

Nu har jag haft den ljuvliga 925:an ett tag, både på orginalläder och natot på bilden.

Nu känns det emellertid som att det är hög tid att skaffa lite nytt på bandfronten. Vad har folk för rekommendationer, dels på bra tillverkare, men även specifika band som ni skulle anse passar 925:an. Tack på förhand!

Jag saknar min 925:a på militärgrönt RubberB…

Testade även nåt billigare gummiband i tropicstil som jag gillade….

Bilagor

• IMG_2581.jpeg
    IMG_2581.jpeg
    613.5 KB · Visningar: 6
  • IMG_9102.jpeg
    IMG_9102.jpeg
    720.2 KB · Visningar: 6
  • IMG_4234.jpeg
    IMG_4234.jpeg
    720.3 KB · Visningar: 6
Vad tycker folket i tudortråden. Vilken är att föredra, bb54 eller 58:an?
Jag har stått i valet och kvalet mellan dessa två men har nu bestämt mig för en 58:a. Det som avgjorde för mig var storleken och att den poppar lite mer. Vill ha denna typ av klocka något större, gillar också den röda triangeln och strecken på bezelen.

Tillbaka
Topp