• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sådär då! Min första Pelagos. Första intrycket är way over expectation. Otroligt trevlig sak.

4DABDF4D-744F-4442-8776-39AC91C87286.jpeg
 
Tycker att den typen av kommentarer är mer onödiga än en dubbelpost.
Jag syftade på att ordet ”post” även förekommer i bilden i och med märkningen Postale. Det var sålunda inte vare sig gliring eller anmärkning. Vad mig anbelangar lägger jag mig inte i eventuella bilddubbletter. Alla läser inte alla trådar. Jag gör det definitivt inte.
 
Jag syftade på att ordet ”post” även förekommer i bilden i och med märkningen Postale. Det var sålunda inte vare sig gliring eller anmärkning. Vad mig anbelangar lägger jag mig inte i eventuella bilddubbletter. Alla läser inte alla trådar. Jag gör det definitivt inte.

Tack - Då ber jag om ursäkt för misstolkningen och önskar dig en trevlig helg Tudor-brodern 🛡️🛡️👊🏼
 
Så har även Erikas Originals bandet kommit idag. Sitter givetvis som en smäck och får nog sitta på ett tag nu.

Bandet från Hawkrigger var lite bökigt att mecka på och av, och var dessutom mest tänkt som sommarband. Båda banden är väldigt bekväma hur som helst. Varm rek på båda!

IMG_2659.jpeg
IMG_2658.jpeg
IMG_2656.jpeg
IMG_2655.jpeg
IMG_2657.jpeg
IMG_2660.jpeg
 
Så har även Erikas Originals bandet kommit idag. Sitter givetvis som en smäck och får nog sitta på ett tag nu.

Bandet från Hawkrigger var lite bökigt att mecka på och av, och var dessutom mest tänkt som sommarband. Båda banden är väldigt bekväma hur som helst. Varm rek på båda!

IMG_2659.jpeg
IMG_2658.jpeg
IMG_2656.jpeg
IMG_2655.jpeg
IMG_2657.jpeg
IMG_2660.jpeg
Tack för återkopplingen - kan tänka mig att komplettera med Erika’s Originals framöver 👍🏼
 
Lite sugen på en bb58 eller P39, men funderar lite på hur P39ans storlek upplevs på handleden kontra bb58an? Testade bb58 hos AD för ett tag sen och passade då också på att prova en pelagos, men hade lite bråttom iväg och inser såhär i efterhand att det måste ha varit den stora Pelagosen jag testat och inte 39an. 42an upplevde jag som rejält stor, medan bb58an satt riktigt bra. Hur upplever ni storleken av P39 vs bb58?
 
Lite sugen på en bb58 eller P39, men funderar lite på hur P39ans storlek upplevs på handleden kontra bb58an? Testade bb58 hos AD för ett tag sen och passade då också på att prova en pelagos, men hade lite bråttom iväg och inser såhär i efterhand att det måste ha varit den stora Pelagosen jag testat och inte 39an. 42an upplevde jag som rejält stor, medan bb58an satt riktigt bra. Hur upplever ni storleken av P39 vs bb58?
P39an bärs marginellt nättare än BB58an.
Det i kombination med en betydligt lägre vikt iom titan ger en helt annan känsla mot 58an. Rekommenderar att testa dom båda samtidigt hos en AD eller liknande innan köp.
 
Har ju ingen Tudor längre då sonen köpt min.
Men vem vet - nån gång så..vet vilken som ligger på listan. Här tips om ni tycker det är knepigt med Erikas- funkar löjligt bra.
(Glöm inte att ta bort tandpetaren😅)
IMG_5301.png
IMG_5302.png
 
P39an bärs marginellt nättare än BB58an.
Det i kombination med en betydligt lägre vikt iom titan ger en helt annan känsla mot 58an. Rekommenderar att testa dom båda samtidigt hos en AD eller liknande innan köp.
Ah, jag fattar, som du säger är det ju två ganska olika klockor även om båda är dykare. Gör nog klokt i att ta mig till en AD igen och testa 39an - eller bara gå på magkänslan och slå till på bb58an.

En annan tanke som slog mig - är det möjligt att polera en titanklocka på samma sätt som en stålklocka? Eller titan tillåter inte det?
 
Ah, jag fattar, som du säger är det ju två ganska olika klockor även om båda är dykare. Gör nog klokt i att ta mig till en AD igen och testa 39an - eller bara gå på magkänslan och slå till på bb58an.

En annan tanke som slog mig - är det möjligt att polera en titanklocka på samma sätt som en stålklocka? Eller titan tillåter inte det?
 
Så har även Erikas Originals bandet kommit idag. Sitter givetvis som en smäck och får nog sitta på ett tag nu.

Bandet från Hawkrigger var lite bökigt att mecka på och av, och var dessutom mest tänkt som sommarband. Båda banden är väldigt bekväma hur som helst. Varm rek på båda!

IMG_2659.jpeg
IMG_2658.jpeg
IMG_2656.jpeg
IMG_2655.jpeg
IMG_2657.jpeg
IMG_2660.jpeg
Hur stort är ett lagom stort Erikas-band? Går det att ta av och på genom att bara lyfta av haken, eller krävs det att handen "simmar igenom" öppningen i bandet sen? Jag har ett som jag misstänker egentligen är lite för litet, eftersom jag måste "simma" med handens fingrar för att åla mig igenom det. Har faktiskt valt att helt öppna bandet t o m, trots att det är lite krångligt, för att det är ännu krångligare att inte göra det...
 
Tillbaka
Topp