• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"born to dare" osv😅
20241020_101733.jpg

Hej alla TUDOR-fans! Vi på KRONS slår snart upp portarna till en TUDO Shop-In-Shop. Vi kommer att fira med ett stort event 7/11 och lottar ut fem stycken platser. Mer info i tråden nedan. Lycka till i utlottningen!

Här kommer ytterligare lite reflektioner kring band till FXD.

Fick idag hem en Aliexpress kopia av det blå kardborrebandet. Pris 250:-.
Som ni ser på bilden är det avsevärt mer denimfärgat än marinblått. Originalet nederst i bild. Banden är exakt lika långa, men kardborren sitter lite längre till höger på kopian vilket gynnar en något tjockare handled (min är 175 mm). Bandet känns ganska likvärdigt kvalitetsmässigt, få se hur det håller med tiden.

IMG_2694.jpeg

Här kommer en gammal bild på originalbandet, en hel del av kardborren syns under klockan:

IMG_2565.jpeg

Några bilder på kopian. Bandet täcker nästan hela kardborren. Jag gissar att det hade passat helt perfekt för en ca 165 mm handled:

IMG_2698.jpeg

IMG_2699.jpeg
IMG_2700.jpeg

Harrods jubileums utgåva, rykte eller bs? Brorsan hade sett på ngt Tudor forum.. tiden får väl utvisa om det är sant. Någon annan som vet?

Hittar ingen info från officiella håll ännu.
Men det finns wristshots på Instagram.

Om infon jag har hittat stämmer så är det en limiterad upplaga på 175 exemplar som kommer gå åt fort om dom inte redan är slutsålda.

Trevlig olivgrön tavla. Och så ser vi alltså guldkrona, guldbezel samt guld på insert för första gången på nya generationen BB41.

Förhoppningsvis är BB41 S&G dykarna på gång med andra ord.

1000025129.jpg

Tillbaka
Topp