• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag är riktigt sugen på ett svart insert till min GMT men har ingen aning om hur jag ska lyckas byta det…är alldeles för feg :) Kanske går att lämna in till nån urmakare?
Såg att de har en typ av genomgång på hur man kan göra det själv, men de rekommenderar att man låter en urmakare göra bytet. Man kan säkert lämna in den och få det gjort för nån liten slant.

IMG_7936.jpeg

Ansluter tråden med nyförvärvad BB54 denna Tudortorsdag!
Grattis till ett bra val ⌚🔥

Den nyeste er ofte "best", men den blå er numero uno. Originalen vinner ofte in the long run. Jeg kjøpte primært den sorte for å erstatte P39 - ikke for å erstatte den blå FXD'n.
Tack, intressant. Om jag skulle köpa den svarta så kommer jag att sälja GMT:n. Men jag har svårt att bestämma mig, jag gillar den riktigt mycket så skulle nog ha svårt att skiljas från den. Decisions…

Var förbi de alltid lika trevliga @Nymans Ur 1851 Västerås en sväng idag. Första gången jag klämde på 54:an och 58:a gmt irl. Båda lika bra som jag trodde även om just 54:an är något i minsta laget för mig personligen. Kul att besöka en AD som har mycket i montern för köp också. Utöver ovan fanns både svart och blå FXD plus lite diverse alinghi m.m

Inget köp för undertecknad. Väntar på en virtavlad 58:a gmt eller vit ranger 😬
IMG_7824.jpeg
IMG_7823.jpeg

Nice! Har en FXD på ingång nu som jag lär prova. Jag tycker dock att det ser avigt ut med kardborren kl 6. Borde inte det varit mer naturligt kl 12? Vetifan om jag tänker rätt här men det är mer en feeling.
Tja, da får man titanspennen kl. 6 og ser den hele tiden - not good. Beste måten er å putte FXD'n på en Garmin 22mm loop and hook strap and call it the day.

Tillbaka
Topp