• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förmodligen sista gången jag har denna på mig. Aktiverade min säljes annons igen.
Känner att det är BB54 mitt hjärta slår för, så BB58GMT får lämna.
IMG_2289.jpeg

🤩 wow 🤯 det där måste du visa bilder på? Hur gjorde du hålet?

Gjorde ett nytt hål lite längre ner än originalhålet, det blev en rejäl glipa med originalhålet.
För hand och det tar sin tid om man ska gå igenom rakt, provade med en Dremel för ett tag sedan på ett annat band och....nej 🙅😂.
En borr på 1mm och en tång, tryck och vrid.
Märk ut båda sidorna så hålen kommer på samma nivå och jobba igenom hälften från ena sidan och sen den andra.
När man är igenom så är det mest kritiska gjort men nu ska hålet brotschas upp också 😵‍💫.
Gillar man inte pyssel och att knåpa samt att svära så ska man nog låta bli 😂.
Blev dock ruggigt bra till slut så det var värt jobbet.

Gjorde ett nytt hål lite längre ner än originalhålet, det blev en rejäl glipa med originalhålet.
För hand och det tar sin tid om man ska gå igenom rakt, provade med en Dremel för ett tag sedan på ett annat band och....nej 🙅😂.
En borr på 1mm och en tång, tryck och vrid.
Märk ut båda sidorna så hålen kommer på samma nivå och jobba igenom hälften från ena sidan och sen den andra.
När man är igenom så är det mest kritiska gjort men nu ska hålet brotschas upp också 😵‍💫.
Gillar man inte pyssel och att knåpa samt att svära så ska man nog låta bli 😂.
Blev dock ruggigt bra till slut så det var värt jobbet.
Tack för beskrivningen. Ska helt klart testas!

Tack för beskrivningen. Ska helt klart testas!

Ja tar man det lugnt så är det inga problem, se bara till så du inte går igenom på över eller undersidan för då är det kört ju.
Det var det som hände när jag körde med Dremel i ett test på ett annat band, det blir för våldsamt och man tappar känslan gällande var man har borren.

Då kom äntligen paketet från Barton. Väldigt lång leveranstid dock, jag hade blandat ihop det med nåt företag som även skickade från eu-land. Så blev ju tull och moms. Men efter att jag klagat via mail när det gått över en månad fick jag svar att paketet kommit bort, så de skickade nytt. Men jag tror det jag fick nu var första, så det kommer kanske ett till med samma innehåll?
Från vänster, grått canvas, aningen stelt kanske men det mjuknar nog fort
Svart hybridband läder/gummi. Över förväntan, extremt mjukt och skönt. Känns verkligen premium.
Och det som sitter på, elite silicone. Följde med en extra lång bit till detta också. Mycket bekvämt!
1000003896.jpg

Tillbaka
Topp