För er som inte förstod kopplingen till Bond...kolla vad Bond-tjejen bar i Goldfinger.
Hennes namn är inte PK idag...ni får googla
Hennes namn är inte PK idag...ni får googla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Möjligtvis fel på mottagaren, men jag förstår inte vad du menar. Syftar du på nato-banden som Craig bar i Spectre respektive No Time To Die? Vad jag minns så bär Connery bara nato i ovan nämnda Goldfinger. Och den tillhör väl snarare de tidigaste av Connerys filmer.RIKTIGT fin!
Blev inspirerad
Vad tror forumet om en Sean Connery-look med en valfri Tudor ca 36mm på det 007-NATO-band som han bar i de sista filmerna?
Vilken Tudor skulle man valt?
Dax för försäljning dåInte burit denna på över 2 veckor, så nu var det verkligen på tiden
Skulle väl tippa på en BB54 iom att Sub ref. 6538 mäter runt 38mm har jag för mig. Men å andra sidan så vet vi ju alla att Ian Fleming sannolikt syftade på sin 1016. Så en BB36 eller vintage Tudor Ranger (typ 80-tal no date).Möjligtvis fel på mottagaren, men jag förstår inte vad du menar. Syftar du på nato-banden som Craig bar i Spectre respektive No Time To Die? Vad jag minns så bär Connery bara nato i ovan nämnda Goldfinger. Och den tillhör väl snarare de tidigaste av Connerys filmer.
Haha! Tänkte samma sak!Dax för försäljning då
Lite nördigt men kolla denna sidan o gå ned till Goldfinger.Möjligtvis fel på mottagaren, men jag förstår inte vad du menar. Syftar du på nato-banden som Craig bar i Spectre respektive No Time To Die? Vad jag minns så bär Connery bara nato i ovan nämnda Goldfinger. Och den tillhör väl snarare de tidigaste av Connerys filmer.
Tveklöst! Han beskriver till och med Bonds klocka med att ha självlysande siffror i Dr. No (om jag inte missminner mig).Skulle väl tippa på en BB54 iom att Sub ref. 6538 mäter runt 38mm har jag för mig. Men å andra sidan så vet vi ju alla att Ian Fleming sannolikt syftade på sin 1016. Så en BB36 eller vintage Tudor Ranger (typ 80-tal no date).
Haha! Tänkte samma sak!
Dax för försäljning då
Nejdå, kan ju inte vara Tudor-lös. Enda chansen att den här skulle ryka var om jag sprang på en perfekt ex av en blå flingaSkulle väl tippa på en BB54 iom att Sub ref. 6538 mäter runt 38mm har jag för mig. Men å andra sidan så vet vi ju alla att Ian Fleming sannolikt syftade på sin 1016. Så en BB36 eller vintage Tudor Ranger (typ 80-tal no date).
Haha! Tänkte samma sak!
För Connerys look i inledning av Goldfinger baserat på nato och Tudor skulle jag köra på en Black Bay 54 i kombination med detta band:Craig i Spectre hade ett annat NATO (svart/grått), än vad Connery hade. (som utöver gråskalan, även hade en svagt röd rand)
Om jag nu har 100% korrekt.
Finns säkert någon med stenkoll som kan korrigera vid behov.
Vad är dina initiala intryck?
Fantastisk! Fick precis hem en homage till denna i väntan på bättre tider
Fick hämta ut den här godingen i lördags! Min första Tudor och är mer än nöjd.
Vad är dina initiala intryck?
Utmerket presentasjon og usedvanlig tydelig. Jeg har ingen flere spørsmål. Høres ut som om vi begge kan fortsette å hvile rolig med våre to FXD. Tusen hjertelig takk!
- Kul klokke
- MN-keeper på reima kan tas bort, for de som eventuelt ikke liker den røde/blå logoen
- Relativt busy klokke med mye som skjer på urskive, visere og insert
- Inserten med tall og streker er mer busy enn insert på den sorte og blå FXD, da alt flyter rundt inserten
- Flott struktur og farge på reimen
- Reimen burde vært velcro, men dette kan man jo kjøpe som AF utenom
- Bærer komfortabelt
- No buy (for meg p.t.)
Tack ska kolla.Skulle väl tippa på en BB54 iom att Sub ref. 6538 mäter runt 38mm har jag för mig. Men å andra sidan så vet vi ju alla att Ian Fleming sannolikt syftade på sin 1016. Så en BB36 eller vintage Tudor Ranger (typ 80-tal no date).
Tackar !!För Connerys look i inledning av Goldfinger baserat på nato och Tudor skulle jag köra på en Black Bay 54 i kombination med detta band:
Genuine Vintage Bond US Type Nylon Watch Strap - Polished
Genuine "Vintage Bond" by Geckota. Nylon US Military Style watch Strap. Original Vintage Bond pattern of Dark Blue, Olive and Red Stripes. The Military watch strap was Originally developed in the 70s by the British Ministry of Defence (MOD), the strap was actually named G10 because of the...www.watchgecko.com
Jag tror att @loevhagen har förevisar detta tidigare längre bak i tråden med tydliga och alltid lika illustrativa bilder.
Gillar tanken men bandet är lite väl tjockt för att passa bra mot endlinks enligt mig, ser inte följsamt ut. Testa med något tunnareNya band in idag och ett åkte under kniven direkt.
Blev rätt schysst till slut (i mitt tycke).
Gillar tanken men bandet är lite väl tjockt för att passa bra mot endlinks enligt mig, ser inte följsamt ut. Testa med något tunnare
Riktigt fint val av klocka, fler bilder tack!Hej alla!
Gör inträde här i Tudortråden efter att ha blivit en del av sekten i juli. Konstaterar varje dag hur sjukt nöjd med köpet av den här skönheten, det är den enda klockan jag bär från den dagen jag lämnade Krons (lite ledsen är jag att behövt sätta morfars vintage Omega-dressare på bänken på obestämd tid). Är grymt nöjd att jag "vågade" köra en 36mm.
Hur som helst! Har blivit inspirerad att införskaffa ett gummiband att ha till sommaren, har sett några riktigt fina exempel när jag sökt här på KS och i denna tråd. Folk verkar köra Vanguard, Wristbuddys mm. Jag hittar dock väldigt lite när jag googlar gummiband just till BB36 - någon som har bra tips på var jag bör söka? Bra märken? Det lutar åt ett blått band givet urtavlan men är egentligen öppen för förslag!
Ja det är såklart viktigast att du själv är nöjd. Det var inte någon sågning, bara min åsikt. Tycker att det är viktigt att hålla det högt i tak. Känns ibland som att så fort man skriver något här på ks som kan tolkas negativt så blir det bråk, det var inte min avsiktSer nog värre ut på bild än hur det upplevs i verkligheten även om ett lite tunnare kanske hade varit att föredra, som tur är så gillar jag resultatet ändå men smaken är som baken.
Kul att du i alla fall gillar tanken och aldrig fel med en liten lätt sågning .
Ja det är såklart viktigast att du själv är nöjd. Det var inte någon sågning, bara min åsikt. Tycker att det är viktigt att hålla det högt i tak. Känns ibland som att så fort man skriver något här på ks som kan tolkas negativt så blir det bråk, det var inte min avsikt