• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_4648.jpeg

FXD: Originalen (blå) eller varianten (sort)? Jeg liker begge, men det er noe med den blå som gjør den hakket mer interessant. :)

Skjermbilde 2024-11-15 kl. 21.29.34.png
Sålde min Tudor GMT förra året, men slänger ändå in lite input i tråden; gillar den krispiga blå färgen mer, plus att vridringen har nedräkningsfunktionen vilket jag tycker är roligare än den vanliga timern så att säga.

Den är riktigt bra. En kortare clasp och blå tavla så blir det en homerun.
Kontrar med min favorit :tudor: i morgonrock.
1731834218811.jpeg
Länken är verkligen den svaga......länken. Alldeles för klumpig clasp, vilket egentligen är en modernitetssjuka i mina ögon, jag ser hur kommentarer och recensioner lutar så tungt åt att "gedigna" clasps och länkar är nån sorts kvalitetsmärke och då blir det såhär. Och sen kan jag inte släppa tanken på att om man hållit sig till vanlig 20 mm bredd så hade man fått lite fetare bandhorn vilket bara hade blivit snyggare. Helt obegripligt att man valt att krångla till i onödan även om det är en petitess.

Länken är verkligen den svaga......länken. Alldeles för klumpig clasp, vilket egentligen är en modernitetssjuka i mina ögon, jag ser hur kommentarer och recensioner lutar så tungt åt att "gedigna" clasps och länkar är nån sorts kvalitetsmärke och då blir det såhär. Och sen kan jag inte släppa tanken på att om man hållit sig till vanlig 20 mm bredd så hade man fått lite fetare bandhorn vilket bara hade blivit snyggare. Helt obegripligt att man valt att krångla till i onödan även om det är en petitess.
Kan tänka mig att dom ej kommer åtgärda den claspen i första taget även om det kommer en blå så småningom.
O så kom snön till slut ☃️❄️
1731837662713.jpeg

Snygg klocka, men hur är negronin på burk? Testat en annan (Moth) som jag inte gillade, men vore ju kul att hitta nån bra.

Oj - jag missade svara på din kommentar.

Det är klart att man vill ha sin Negroni blandad 👌🏼
Jag fick faktiskt två burkar av Negroni på bilden och jag tyckte att de var helt ok för att det ska var burk - Men det är inget som jag har djupdykt i annars 🙂

Oj - jag missade svara på din kommentar.

Det är klart att man vill ha sin Negroni blandad 👌🏼
Jag fick faktiskt två burkar av Negroni på bilden och jag tyckte att de var helt ok för att det ska var burk - Men det är inget som jag har djupdykt i annars 🙂
Helt enig! Men kan se ett scenario där jag svänger förbi bolaget innan jag ska hoppa på ett tåg i några timmar. Då kunde det passa sig!

Tack 🙏 ja första
Ja i nuläget så håller jag denna och BB36 som favoriter i utbudet av nya :tudor: s
På delad tredjeplats för mig hamnar P39, BB Pro och BB39.
BB39 hade nog varit med i toppen om den haft en mer avsmalnande länk samt ett mindre lås.
1731907940306.jpeg
1731907717912.jpeg

1731909091830.jpeg

1731909236268.jpeg

1731909280440.jpeg
Den blåa BB36 är riktigt snygg, känns den blingig/dressig på handleden? Jag är sjukt nog inget stor fan av jubilee då jag älskar borstad tre-länk, men just BB36 ser ut att balansera det fint med en sportig urtavla.

Senast ändrad:
Tack 🙏 ja första

Den blåa BB36 är riktigt snygg, känns den blingig/dressig på handleden? Jag är sjukt nog inget stor fan av jubilee då jag älskar borstad tre-länk, men just BB36 ser ut att balansera det fint med en sportig urtavla.
Lite mer åt dress/bling utifrån 5-link men tycker kombon funkar bra ändå. Länken i sig är riktigt bekväm.
Skulle dock vara nice om det fanns ett oyster alternativ till den med T-Fit.

Tillbaka
Topp