• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu är det nåt galet på gång, min kära GMT

IMG_2672.jpeg

…ska göras om till en Steelreef ”Nightfall”

IMG_2799.jpeg

Är det helgerån eller vad tycker ni? Jag tror det kan bli ganska bra. Hur som helst är det inget större problem att byta tillbaka om man skulle vilja det 😬
Jag är väldigt intresserad av resultatet, har sneglat på samma sak ett tag :) Ser fram emot att se resultatet!

Jag är väldigt intresserad av resultatet, har sneglat på samma sak ett tag :) Ser fram emot att se resultatet!
Nu är den skickad till urmakare - jag har inte rätt verktyg eller kunskap för att göra bytet själv känner jag.

Det kommer att komma en massa före och efterbilder när jag får tillbaka den. 😍 Köpte även en on the fly-extension till länken när jag ändå höll på. Jag har även en liten idé om att göra en FXD-inspirerad variant och köpa ett grönt band med röd stripe, lite som den svarta FXD. Borde bli snyggt med tanke på den röda GMT-visaren. Blir spännande!

Såja, hastigt och lite oplanerat blev man medlem i den här ädla klubben 😁. Lite mycket BB i tråden på senaste så nu när man tagit över stafettpinnen från @ByggareBob (sjukt smidig affär, tack igen!) så får man väl posta lite OG ;). Sjukt nöjd men länken är lite lång och jag tänkte byta till gummi men gick bet på att få lös låspinnarna… Kan vara lite orutin plus kinaverktyg så får se om jag kan korta länken själv annars får jag lämna in på måndag.

Annars känns den riktigt bra! Trodde aldrig att jag skulle säga det här men det är nästan som att den är för ”enkel” i urtavlan, och då är jag ändå en person som älskar minimalistisk design 😂.

Bilagor

• IMG_7129.jpeg
    IMG_7129.jpeg
    307 KB · Visningar: 1
Såja, hastigt och lite oplanerat blev man medlem i den här ädla klubben 😁. Lite mycket BB i tråden på senaste så nu när man tagit över stafettpinnen från @ByggareBob (sjukt smidig affär, tack igen!) så får man väl posta lite OG ;). Sjukt nöjd men länken är lite lång och jag tänkte byta till gummi men gick bet på att få lös låspinnarna… Kan vara lite orutin plus kinaverktyg så får se om jag kan korta länken själv annars får jag lämna in på måndag.

Annars känns den riktigt bra! Trodde aldrig att jag skulle säga det här men det är nästan som att den är för ”enkel” i urtavlan, och då är jag ändå en person som älskar minimalistisk design 😂.
Grattis till en fin klocka!

En två raders Pelagos 😃 Riktiga OG-Pelagos 👍🏻👍🏻

Tack själv! Hoppas du blir nöjd med klockan och att du njuter av den många år framöver 😊

Tudor släpper en Las Vegas Edition. Tudor har ju gjort väldigt mycket bra de senaste åren och blivit ett av de mer spännande märkena i mellansegmentet, men här trampade man rejält snett. Den ser ju inte klok ut.

IMG_0684.jpeg

Senast ändrad:
Tudor släpper en Las Vegas Edition. Tudor har ju gjort väldigt mycket bra de senaste åren och blivit ett av de mer spännande märkena i mellansegmentet, men här trampade man rejält snett. Den ser ju inte klok ut.

IMG_0684.jpeg

Förknippar inte riktigt Las Vegas med snöfall, men det kanske är en annan sorts snö man tänkt på här. 🤔

Tillbaka
Topp