• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

9A3295F3-CFDD-401A-BF70-07938ADB1D72.jpeg

Ok hörni…..

Här kommer lite bilder på min BB GMT ”Nighfall”, före detta pepsi 😊 Tycker det blev skitsnyggt faktiskt 😍

Nu får den sitta på länk ett tag men jag har beställt ett grönt band med röd rand ”a la FXD” som ska testas när det kommer in från UK i nästa vecka.

Vad tycker ni?

IMG_2823.jpeg
IMG_2824.jpeg
IMG_2827.jpeg
IMG_2828.jpeg
Nice! Tycker Tudor inte lyckas så bra med sin färgsättning generellt så monotona gör sig bra!

Ok hörni…..

Här kommer lite bilder på min BB GMT ”Nighfall”, före detta pepsi 😊 Tycker det blev skitsnyggt faktiskt 😍

Nu får den sitta på länk ett tag men jag har beställt ett grönt band med röd rand ”a la FXD” som ska testas när det kommer in från UK i nästa vecka.

Vad tycker ni?

IMG_2823.jpeg
IMG_2824.jpeg
IMG_2827.jpeg
IMG_2828.jpeg
Tycker det blev kanon!
Gjorde du det själv?

Säljer en Tudor Ranger länk för den som inte älskar nitarna på sin BB58 och vill ha T-fit :)

Ok hörni…..

Vad tycker ni?

IMG_2823.jpeg
IMG_2824.jpeg
IMG_2827.jpeg
IMG_2828.jpeg
Vafaan flytta händerna eller ta bilderna när man ser alla visarna...

😘

Fick tillbaka denna vintage Snowflake från stor service och lite diverse fix. Fixat repan i glaset, stor service och trycktestad med godkänt resultat.
Rätt fantastisk att klockan är från 1969 med endast två ägare och opolerad, boettens kanter är så skarpa så man kan skära sig på dem. Ska troligen få lämna framöver då jag har siktet inställt på en Rolex Yacht-Master i stål och guld. Har även en BB54, som dock aldrig kommer få lämna.

Tudor efter service (5).jpg

Tudor efter service (1).jpg

Fick tillbaka denna vintage Snowflake från stor service och lite diverse fix. Fixat repan i glaset, stor service och trycktestad med godkänt resultat.
Rätt fantastisk att klockan är från 1969 med endast två ägare och opolerad, boettens kanter är så skarpa så man kan skära sig på dem. Ska troligen få lämna framöver då jag har siktet inställt på en Rolex Yacht-Master i stål och guld. Har även en BB54, som dock aldrig kommer få lämna.

Tudor efter service (5).jpg

Tudor efter service (1).jpg
Helt otrolig! Här ser man vart Pelagos kommer ifrån. Hade gärna velat se en BB54 eller BB58 med denna tavla.

Den här är så sjukt snygg! BB 41 och Pelagos 42/FXD har bäst proportioner på tavla och visare av alla Tudors moderna klockor imo, och färgen på Harrods-bezeln är magisk 🤌 Den är lite för chunky för min handled men den ser grymt bra ut på dig. Grattis till ett bra köp!
Tack! Tycker färgkombon är sjukt lyckad. Ska testa hur den bärs på det svarta natot som kommer med klockan. 😍

Ok hörni…..

Vad tycker ni?

IMG_2823.jpeg
IMG_2824.jpeg
IMG_2827.jpeg
IMG_2828.jpeg
Riktigt kul att få se en sån där steel reef bezel in the wild! Mycket snygg i hel svart, hur känns kvaliteten? Lika skarpa siffror som på original?

Riktigt kul att få se en sån där steel reef bezel in the wild! Mycket snygg i hel svart, hur känns kvaliteten? Lika skarpa siffror som på original?
Kvaliteten känns hur bra som helst. Visste man inte bättre så skulle man kunna tro att ringen är OEM. Men sen kostar den ju därefter också.

Måste ändå säga att det lätt är värt pengarna! Det blir som en helt ny klocka, och mer mångsidig än med ett pepsi insert som kanske inte passar så bra i vissa sammanhang.

Och det går ju att byta tillbaka om man skulle vilja det någon gång i framtiden också.

Tillbaka
Topp