• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är på ev på jakt efter någon av BB modellerna, men tycker de gör sig så mycket bättre på jubileelänken.
Det verkar inte vara lika vanligt med den länken, har det överhuvudtagets sålt så eller är alla jubilee eftermarknads ?
Oklart vilken modell du är ute efter. Men skulle tipsa om att börja på deras egen hemsida.

Senast ändrad:
Är på ev på jakt efter någon av BB modellerna, men tycker de gör sig så mycket bättre på jubileelänken.
Det verkar inte vara lika vanligt med den länken, har det överhuvudtagets sålt så eller är alla jubilee eftermarknads ?
Det är väl bara de sista åren 5-länksarmband kommit OEM? Jag inbillar mig att klockor med sekundvisare med flake inte går att få på 5-länk men lollipop går, iaf gällande BB och BB 31/36/39/41. Samt Chrono i blå & rosa.

Senast ändrad:
Fick idag tag på en BB54 och tycker att den är hur nice som helst!

Har dock ett litet aber med länken, jag verkar vara lite mittemellan på storlek trots t-fit:
Antingen kan jag precis ha den i näst största eller absolut största läget på t-fit, men sätter jag på en länkbit till så sitter den lite slappare än vad jag vill ha den på det tightaste läget.

Funderar därför på halvlänk för att få lite mer spelrum på justeringen:

Är det någon som har en sådan liggandes och kan tänka sig bli av med den? Någon som testat sån lösning själv på 54an?

Fick idag tag på en BB54 och tycker att den är hur nice som helst!

Har dock ett litet aber med länken, jag verkar vara lite mittemellan på storlek trots t-fit:
Antingen kan jag precis ha den i näst största eller absolut största läget på t-fit, men sätter jag på en länkbit till så sitter den lite slappare än vad jag vill ha den på det tightaste läget.

Funderar därför på halvlänk för att få lite mer spelrum på justeringen:

Är det någon som har en sådan liggandes och kan tänka sig bli av med den? Någon som testat sån lösning själv på 54an?
Jag har en sådan och använde på både 58:an och 54:an och det funkar strålande!

Innan GTGn
76E649FF-61C2-4647-8520-581497DBB7BF.jpeg

Jag köpte BB36 i somras, den kom på jubileelänk som standard. Det var en stor bidragande faktor till att mitt val föll på just Tudor BB!

Så här på TUDOR-Torsdagen vill vi från KRONS tipsa om vår video-pod om TUDOR. Två medlemmar från Klocksnack framför kameran och en trevlig samling gamla TUDOR-klockor ihoplånade här på KS. Vi är mycket tacksamma att @Dr Puh @Per @Grafton och @R-Holm Mycket nöje TUDOR-fans!

Sjukt grym line-up, och bra tänkt med paralleller till de nya modellerna! Blir sugen på fler Tudors

Tillbaka
Topp