Hade den blå FXD på mig häromdagen och jämförde, skulle säga att GMT bärs något störreTycker du att den bärs större än vanliga FXD M.N eller upplevs de likadant på handleden?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade den blå FXD på mig häromdagen och jämförde, skulle säga att GMT bärs något störreTycker du att den bärs större än vanliga FXD M.N eller upplevs de likadant på handleden?
Det inte hur jag hamnade i skottlinjen och blev taggad i ditt inlägg. Jag kommer oavsett tycka att en GMT bezel, vridbar eller ej, passar bäst på en fyrhandad klocka. Och det går väl också jag tycka?
Misstänkte det, vanliga FXD är verkligen på gränsen för mig. Men vi får se om det blir när jag lyckas testa GMTn framöver.Hade den blå FXD på mig häromdagen och jämförde, skulle säga att GMT bärs något större![]()
Så de frågade inte innan de bytte?Missade dock att den blå skulle få en ny krona; skälet till det var att färgen hade börjat försvinna - en charmig detalj tyckte jag, men Tudor höll inte med.
Fick ett offert-förslag som nämnde kronan men jag var inte uppmärksam nog + det blev en del krångel/missförstånd då jag lämnade in två nästan identiska klockor samtidigt…Så de frågade inte innan de bytte?
Förstår, tack för svar. Hände mig med på en IWC…fast 20år sedan.Fick ett offert-förslag som nämnde kronan men jag var inte uppmärksam nog + det blev en del krångel/missförstånd då jag lämnade in två nästan identiska klockor samtidigt…
Otrolig podcast för alla som inte hört talas om den tidigare!Långlyssning med Kungen av Tudor: Ross Povey
![]()
48: In conversation with Ross Povey, a.k.a. @tudorcollector
Poddavsnitt · That Watch Podcast · 2025-01-06 · 1 tim 37 minpodcasts.apple.com
Grymt avsnitt, tack för tipset! Perfekt längd för ett träningspass + promenad till/från gymLånglyssning med Kungen av Tudor: Ross Povey
![]()
48: In conversation with Ross Povey, a.k.a. @tudorcollector
Poddavsnitt · That Watch Podcast · 2025-01-06 · 1 tim 37 minpodcasts.apple.com
Kan tycka att deras pod är lite rörig; det skulle vara bra med bara 30-40 min för de vanliga avsnitten men när det snackas Tidor får de vara långaOtrolig podcast för alla som inte hört talas om den tidigare!
Snygg länk, vart har du köpt den?Nytt på armen, väldigt nöjd. Tycker den bärs väldigt bra (rätt stort faktiskt) för sina 37mm. Jag kör den på en gammal oysterlänk som passar rätt bra till. Ger lite extra vintage feeling
![]()
Håller med att det blir lite väl nördigt och rörigt när de rabblar upp referensnummer hej vilt. Då tappar man mig ganska snabbtKan tycka att deras pod är lite rörig; det skulle vara bra med bara 30-40 min för de vanliga avsnitten men när det snackas Tidor får de vara långa![]()
Tack!Snygg länk, vart har du köpt den?
Va trist. Färgen på kronan har ju inget med funktion att göra. Har en svart BB Eta där nästan all färg på kronan fallit av. Tycker också att det adderar till charmen. Måste komma ihåg att nämna det om den behöver service snart.Krons tog hand om dem. Min BB58 behöver också skickas in men tyckte ändå att två tillfällen fick räcka under 2024. Man måste ju ha något att vänta på under 2025 också.
Värt att säga att det sitter ett ETA + en Dubois Dépraz chronograph modul; mao inget in-house verk.
Missade dock att den blå skulle få en ny krona; skälet till det var att färgen hade börjat försvinna - en charmig detalj tyckte jag, men Tudor höll inte med.
Den där tavlan är så grym, ros-logo + smiley-textVa trist. Färgen på kronan har ju inget med funktion att göra. Har en svart BB Eta där nästan all färg på kronan fallit av. Tycker också att det adderar till charmen. Måste komma ihåg att nämna det om den behöver service snart.
Glad TT på er!
![]()
Here hereHåller med att det blir lite väl nördigt och rörigt när de rabblar upp referensnummer hej vilt. Då tappar man mig ganska snabbt![]()
Exakt min tanke. Tudor tänkte väl mer att de inte vill ha någon som går runt med en klocka som visar att färgen inte håller deras standardVa trist. Färgen på kronan har ju inget med funktion att göra. Har en svart BB Eta där nästan all färg på kronan fallit av. Tycker också att det adderar till charmen. Måste komma ihåg att nämna det om den behöver service snart.
Glad TT på er!
![]()
Edit:
![]()
Låter ju ändå rimligtExakt min tanke. Tudor tänkte väl mer att de inte vill ha någon som går runt med en klocka som visar att färgen inte håller deras standard
![]()