Exakt, fast med Pepsi-ring. Hade varit skitsnyggt. Går det att byta tror ni?Eller typ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt, fast med Pepsi-ring. Hade varit skitsnyggt. Går det att byta tror ni?Eller typ
Vet att jag har sett Invicta och Timex med trehandsvisare med Coke bezel.Ja exakt, gillar ringen men inte resten. Måste man gilla allt i en klassisk design?
Ja, visst borde det väl gå att sätta en pepsi-ring på en vanlig BB, bara man gör research så den passarExakt, fast med Pepsi-ring. Hade varit skitsnyggt. Går det att byta tror ni?
Exakt, fast med Pepsi-ring. Hade varit skitsnyggt. Går det att byta tror ni?
Steel Reef Precision GMT Bezels
Discover Steel Reef's pioneering watch accessories. Specializing in bespoke, precision-engineered parts for luxury watches, we offer elegant solutions that blend innovation with tradition. Elevate your timepiece experience with our unique, high-quality enhancements.steelreef.com
Närmaste tipset jag kan komma med är att maila tex Steel Ref och fråga om de har någon coke som passar den modell du närmast tänker på
Men det skulle se väldigt lustigt ut - enligt mig. Men blir du glad att se den på din handled så är väl det de viktigaste
snygg mössa! hur fick du tag i den?Dax att inviga tudormössan
Fick den när Kroons hade sin invigning av deras Tudorshop in shop.snygg mössa! hur fick du tag i den?
Jag skulle säga att allt som börjar falla utanför ramen av garantin (5 år) bör tas lite höjd för. Just service beror givetvis också på hur pass mycket tid på handleden klockan i fråga har fått.Ser att utbudet av Tudor är stort på k/s men hur ser ni på dem som börjar komma upp i åren? Bör man ta höjd för en service inom snar framtid? Tex en klocka från 18/19 börjar ändå bli 6-7 år gammal.
Låter fullt rimligt med detta. Inte för att hänga någon men ser en del annonser från 27+ och dessa är lite äldre. Priset låter väldigt frestande men om man bakar in en service för säkert minst 10tkr då är det inte lika frestande längre. Så tänker jag spontant.Jag skulle säga att allt som börjar falla utanför ramen av garantin (5 år) bör tas lite höjd för.
Nu förstod jag det som att vi pratar om utseende som inte är anpassat efter komplikationer tex om din klocka med färgad nedräknare inte skulle ha vridbar bezel =En klassiker i dyksammanhang är ju att ha 20 minuter av bezelringens timvisning i annan färg. Kolla min profilbild t.ex.
Syftet då är att ge lite extra varning till dykaren att timmen tar passerat, där en timme är en vanlig maxtid för hur länge luften räcker i flaskan.
Jag tror inte att det är så dyrt att serva en Tudor, har för mig att jag läst att det kostar typ $475 på reddit att göra en standard service utan några speciella delar som behöver bytas. Nån som har servat en Tudor typ en BB58 nyligt hos en Tudor AD och kan dela vad det kostade?Låter fullt rimligt med detta. Inte för att hänga någon men ser en del annonser från 27+ och dessa är lite äldre. Priset låter väldigt frestande men om man bakar in en service för säkert minst 10tkr då är det inte lika frestande längre. Så tänker jag spontant.
Låter onekligen billigt för att vara ett in-house verk men jag kan ha fel. En hobby urmakare tar ungefär det du nämner för ett ETA verk. Någon i tråden borde kanske veta?Jag tror inte att det är så dyrt att serva en Tudor, har för mig att jag läst att det kostar typ $475 på reddit att göra en standard service utan några speciella delar som behöver bytas. Nån som har servat en Tudor typ en BB58 nyligt hos en Tudor AD och kan dela vad det kostade?
Har aldrig läst om någon som servat ett MT-verk annat än garantiärenden men om det är fasta priser borde AD kunna svara på det. Sen är det dom där ”ryktena” att urverket byts till ett annat som är nyservat, ditt eget urverk servas sedan och läggs på hyllan och hamnar sedermera i en annan klocka. Min egent GMT fyller 6 år framåt sommaren, inga märkbara issues så kör väl på tills sådana uppstår.Jag tror inte att det är så dyrt att serva en Tudor, har för mig att jag läst att det kostar typ $475 på reddit att göra en standard service utan några speciella delar som behöver bytas. Nån som har servat en Tudor typ en BB58 nyligt hos en Tudor AD och kan dela vad det kostade?
Tycker du att den bärs större än vanliga FXD M.N eller upplevs de likadant på handleden?
Tycker du tänker rätt. Om det är en modern klocka där modellen fortfarande tillverkas kollar jag uteslutande efter de som har garantitid kvar på forumet. Finns liksom gott om BB58 som säljs tex så då kan jag gott betala säg 30 för en med garanti jämfört med 28-29 för en som är från 18-19.Låter fullt rimligt med detta. Inte för att hänga någon men ser en del annonser från 27+ och dessa är lite äldre. Priset låter väldigt frestande men om man bakar in en service för säkert minst 10tkr då är det inte lika frestande längre. Så tänker jag spontant.
Lätt att vara dumsnål emellanåt.Tycker du tänker rätt. Om det är en modern klocka där modellen fortfarande tillverkas kollar jag uteslutande efter de som har garantitid kvar på forumet. Finns liksom gott om BB58 som säljs tex så då kan jag gott betala säg 30 för en med garanti jämfört med 28-29 för en som är från 18-19.
Servade båda mina Herotage Chrono i år. Den ena gick på 4500 kr och den andra på 4800 kr. De hade inte servats sen i alla fall 2014/15, tror de var oservade när jag köpte så därmed i alla fall +10 årLåter onekligen billigt för att vara ett in-house verk men jag kan ha fel. En hobby urmakare tar ungefär det du nämner för ett ETA verk. Någon i tråden borde kanske veta?
Ytterligare anledning till ej köpa Rååååleks, bättre med lillebror, fn att det ska vara sådan skillnad. Sista 2 jag serva hos Rob var runt 20k, för 3 år sedan och ej kronografer (Sub och YM)…Servade båda mina Herotage Chrono i år. Den ena gick på 4500 kr och den andra på 4800 kr. De hade inte servats sen i alla fall 2014/15, tror de var oservade när jag köpte så därmed i alla fall +10 år
Oj långt ifrån min uppfattning. Väldigt glädjande att höra. Var servade du dem?Servade båda mina Herotage Chrono i år. Den ena gick på 4500 kr och den andra på 4800 kr. De hade inte servats sen i alla fall 2014/15, tror de var oservade när jag köpte så därmed i alla fall +10 år
Per styck eller för båda?Ytterligare anledning till ej köpa Rååååleks, bättre med lillebror, fn att det ska vara sådan skillnad. Sista 2 jag serva hos Rob var runt 20k, för 3 år sedan och ej kronografer (Sub och YM)…
tack alla för feedback. Ska leta tillbaks i tråden. Har för mig att någon hade bytt sin ring...Ja, visst borde det väl gå att sätta en pepsi-ring på en vanlig BB, bara man gör research så den passar
Nu förstod jag det som att vi pratar om utseende som inte är anpassat efter komplikationer tex om din klocka med färgad nedräknare inte skulle ha vridbar bezel =
Men jag kanske missuppfattade…
Nä inte så illa, 10 per styckPer styck eller för båda?
Har för mig jag bet nästan samma för en Bratte oxå, 2021, men det var en Chrono, service är lite som p böter, bet snabbt o försöka glömmaNä inte så illa, 10 per styck
@Nopplis vill jag minnas har bytt sin ring på sin GMTtack alla för feedback. Ska leta tillbaks i tråden. Har för mig att någon hade bytt sin ring...
Tja, jag har ett annat gammalt ur där ringen kärvat fast och inte längre går att vrida..räknas det?
Visst har jag det, till ett helsvart aftermarket från Steelreef Det är dock fortfarande en GMT-ring på en GMT-klocka@Nopplis vill jag minnas har bytt sin ring på sin GMT