Roger.SWE
Basic
TackJa jag gjorde det när jag hade min , torkade väl relativt snabbt om man var i sol och värme.
Då var det ungefär som jag trodde
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackJa jag gjorde det när jag hade min , torkade väl relativt snabbt om man var i sol och värme.
TackVurmen för natoband och liknande på klockor som är till för att användas har jag alltid varit tveksam till ur praktisk perspektiv. Blött, smutsigt och lite äckligt länk eller gummi är väl ändå överlägset i praktiken?
Har den varit fullt uppskruvad när du mätte? Eller har den legat 1-2 dagar innan du mätte tiden?Köpte min BB58:a för ca 4 år sedan och har märkt att den börjat gå rätt mkt långsammare den sista tiden.
Den tappar nu drygt 15 sek/dygn! Tidigare gick den helt perfekt!
Fler som varit med om detta..?
Tänkte kontakta Bergströms där jag köpte den men vill bara ha lite mer på fötterna först
Japp fullt uppdragen!Har den varit fullt uppskruvad när du mätte? Eller har den legat 1-2 dagar innan du mätte tiden?
Prova bär den en hel dag, ställ in tiden korrekt och sedan kolla tidshållningen..
Oj konstigt. Klockor kan ju skifta i tid lite beroende på temperaturen. Du har inte haft den någonstans, innan Måndags där den kan ha blivit avmagnetiserad?Japp fullt uppdragen!
Jag har burit den sedan måndags morse hela tiden, förutom på natten. Den har tappat 33 sek sedan igår morse
Skicka tillbaka. Den är fel på fler sätt en ett och det är inte bara ett ihopplock med lite smink. Det är huvudvärk rakt igenom.Fasen, lutar åt att nyttja ångerrätten. Som jag skrev i ett annat svar här så är det kanske inte helt självklart att patinan blir så jämn med visare som är bytta senare..?
Bara att köra!Tjenare. Har fått ihop en mängd pengar o är sugen på att köpa första lite ”dyrare” klockan.
Är sugen på en Tudor o är bara nyfiken på om man bör tänka på något speciellt man köper en sådan? Eller är det bara o köra?
Om du köper i butik - bara tuta och köra. Se till att prova olika modeller och gå på det du gillar.Tjenare. Har fått ihop en mängd pengar o är sugen på att köpa första lite ”dyrare” klockan.
Är sugen på en Tudor o är bara nyfiken på om man bör tänka på något speciellt man köper en sådan? Eller är det bara o köra?
Om du köper i butik - bara tuta och köra. Se till att prova olika modeller och gå på det du gillar.
Köper du privat - gamla mantrat att ”köpa säljaren” gäller. Gå på magkänsla, känns det rätt? Känns det för bra för att vara sant? I så fall skiter du i det. Inga Tudors är så ovanliga att du ska chansa om ngt skaver.
Bidrar med insp i form av motsatsen till föregående inlägg, 43mm modernitet i kolfiber.
Schysst, jag kommer köpa privat men tror jag ska gå in till AD idag och kika på några modeller för att se hur dem sitter på handleden.
Vad tycker ni om Tudors armband? Jag är rätt så kräsen när det kommer till att kunna bära klockan bekvämt. Tänker att jag vill ha på oysterlänk.
Så sjukt att du skriver detta! Min 58 är precis likadan. Gick till krons i höstas och skickade iväg den på garantiärende, fick tillbaka klockan efter 3v och den gick precis som den ska.Köpte min BB58:a för ca 4 år sedan och har märkt att den börjat gå rätt mkt långsammare den sista tiden.
Den tappar nu drygt 15 sek/dygn! Tidigare gick den helt perfekt!
Fler som varit med om detta..?
Tänkte kontakta Bergströms där jag köpte den men vill bara ha lite mer på fötterna först
Du råkade inkludera ditt svar i citatet lätt hänt. Tudors moderna armband, särskilt de med T-fit (dvs snabbjustering utan verktyg) skulle jag säga är bland de bästa på marknaden, särskilt för priset. Om du kollar ”moderna” Tudors, som Black Bay 54, Pelagos 39, Black Bay 36 (den nya) m.m. så kommer dessa med T-fit. Prova i butik och se vilken du tycker sitter bäst.Tjenare. Har fått ihop en mängd pengar o är sugen på att köpa första lite ”dyrare” klockan.
Ojdå haha såg inte att jag fick med citatet.Du råkade inkludera ditt svar i citatet lätt hänt. Tudors moderna armband, särskilt de med T-fit (dvs snabbjustering utan verktyg) skulle jag säga är bland de bästa på marknaden, särskilt för priset. Om du kollar ”moderna” Tudors, som Black Bay 54, Pelagos 39, Black Bay 36 (den nya) m.m. så kommer dessa med T-fit. Prova i butik och se vilken du tycker sitter bäst.
Snabba tips:
Är du ute efter en dykare på armband så kolla Pelagos 39 / Black Bay 58 / 54
En ”field watch” kolla Ranger
En mer dressig klocka Black Bay 36 / 39.
Finns mängder av sålda BB58 här på forumet men även blocket. En från 2023 är ju relativt ny med lång garantitid kvar, så räkna med runt 32k, kanske nån tusenlapp ner eller upp beroende på skicket.Ojdå haha såg inte att jag fick med citatet.
Jag är väldigt sugen på en 58a, tycker den är skitsnygg och bra storlek också.
Tycker att North Flag är riktigt cool också men får se där.
Vad är vettigt pris om man köper av privatperson för en 58a ifrån 2023-24 isch, fullset i bra skick? Kanske svår fråga...
Var i samma sits som dig för ett par veckor sedan. Testa dig fram och köp därefter. Jag landade i BB54 som jag köpte här i forumet. Hur tryggt och säkert som helst. Gör bara din research.Tjenare. Har fått ihop en mängd pengar o är sugen på att köpa första lite ”dyrare” klockan.