• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet ej. Den nya är lite högre, men har lite rundare botten eller vad man ska säga. Sen tycker jag att den röda färgen ser lite ljusare ut på den nya också, men det kan vara fel.

Dessutom föredrar jag nog länken på den äldre.
Borde inte det nya urverket vara tunnare och resultera i lägre boett?
Efter smak och tycke säger jag. Jag föredrar ju Small Rose dial istället för Shield dial. Alltid trevligt med nytt urverk och längre PR men för mig personligen vinner designen av klockan mer. Osäker på hur snygg nya länken är?
Håller med. Urtavlan med rosen ser bättre ut:) Däremot den konkava "self rotating" njaa :/

Kan någon snäll klockbroder hjälpa mig med information om vart jag kan hitta en krona till en Tudor 7992???

Är helt klart sugen på att klämma på Baby Bay men jag måste ju hålla med om att det är mycket märkligt att man valt att döpa den till "Black Bay". Den har ju liksom inte så mycket mer gemensamt med de andra i serien än utseendet på kronan :confused:

Är helt klart sugen på att klämma på Baby Bay men jag måste ju hålla med om att det är mycket märkligt att man valt att döpa den till "Black Bay". Den har ju liksom inte så mycket mer gemensamt med de andra i serien än utseendet på kronan :confused:

Index, visare, text på urtavla, boett? Är väll bara avsaknaden av bezel som skiljer eller?
image.jpg

Nu jämförde jag iof i första hand med den nya generationen men ok...
Tycker dock ändå att om man gjort klockan 36mm (vilket är jättekul) och tagit bort dykringen, gett den en tavla som textmässigt är en blandning mellan de andra nya och den gamla så resulterar det i en klocka som ger ett helt annat intryck än de andra. Men det är ju jag det ;)

Nu jämförde jag iof i första hand med den nya generationen men ok...
Tycker dock ändå att om man gjort klockan 36mm (vilket är jättekul) och tagit bort dykringen, gett den en tavla som textmässigt är en blandning mellan de andra nya och den gamla så resulterar det i en klocka som ger ett helt annat intryck än de andra. Men det är ju jag det ;)
Har fått känslan att Tudor kanske vill få Black Bay att bli deras motsvarighet till Rolex Oyster. Ett namn som de kan använda på både dykare och vattentäta dressare. Dock brukar Rolex lägga till Submariner och då kanske Tudor borde kalla Baby Bay för bara Tudor Bay och använda Black när det är dykare... Vet inte ens vad jag skriver längre. Dags att käka!

Tillbaka
Topp