• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortorsdag

image.jpeg

Jag måste tyvärr säga att jag har svängt något sen gårdagen. På den där bilden är den riktigt bra, men...på de filmer och livebilder jag har sett hittills är den för blank för min smak samt att rehauten, (heter det så?), är för djup så tavlan hamnar för långt ner. Känslan är att den bara till 95% är färdig, men att de inte hann med de sista detaljerna innan releasen.

Sen när det dessutom visade sig att priset med länk snarare ligger närmre 30' än 20' som det först hittades om, är jag inte lika begeistrad längre. Men som alltid så är det ju i princip omöjligt att säga helt säkert innan man har den på sin egen arm.

Skulle vilja ha bägge två ovan. Men Rangern brukar vara rätt mkt dyrare och svår att hitta när jag kollat iaf. Black Bay 36 känns redan som ett givet köp i min värld.

Black Bay 36an i en ugn så kanske man får till lite färg på tavlan och kanske upplever flingan som lite mindre ?

Enligt Hodinkee - "Pricing for the Tudor Black Bay 36 is $2,525 with a leather strap and $2,850 on bracelet (both come with a gray camouflage NATO strap)". Frågan är när den börjar säljas, måste nog klippa en..

nä håller med. visst det är en fin klocka men va fan så märkvärdigt är det inte att de måste plocka en på drygt 25 kkr. ordinär klockjävel för 25 papp? Den hade varit fin för 10? O alla kissar på sig för 36 mm? wtf
När många klocktillverkare fortfarande envisas med att göra större och större klockor så blir man allt lite kissnödig av lycka över en snygg 36:a :)

När många klocktillverkare fortfarande envisas med att göra större och större klockor så blir man allt lite kissnödig av lycka över en snygg 36:a :)
Jo jag köper att den är fin. Bara förvånad över responsen över en så till måttet liten klocka. Men vi kanske är på väg till mindre storlekar igen? Mode på klockor kan svänga också.

Jag var så besviken över Tudors släpp med bronsdykare och annat trök. Så när den smutta bayen, som inte borde heta bay, dök upp så blev jag glad.

Varför inte hela fridens namn döpte de den till bay??

Jo jag köper att den är fin. Bara förvånad över responsen över en så till måttet liten klocka. Men vi kanske är på väg till mindre storlekar igen? Mode på klockor kan svänga också.
Så du menar att ju större klocka desto mer positiv respons?
För mig är det tvärtom, jag måste erkänna att för mig så tyder ett bärande av stora klockor på relativt dålig smak.

Så du menar att ju större klocka desto mer positiv respons?
För mig är det tvärtom, jag måste erkänna att för mig så tyder ett bärande av stora klockor på relativt dålig smak.
Utvecklingen på storlek av armbandsur har hela tiden gått åt det hållet att de blir större och större. Dagens 42-45 mm känns som max medan 35-36 mm känns som återgång till 40-50-talet. För mig är storleken på klockan något man förknippar med mode och det är min egentliga fråga; varför kissar alla på sig över en 36 mm stor klocka. Är vi på väg mot mindre ur? Jag ger blanka fan i om uret är stort eller litet, vill bara veta varför alla kissar på sig?

Utvecklingen på storlek av armbandsur har hela tiden gått åt det hållet att de blir större och större. Dagens 42-45 mm känns som max medan 35-36 mm känns som återgång till 40-50-talet. För mig är storleken på klockan något man förknippar med mode och det är min egentliga fråga; varför kissar alla på sig över en 36 mm stor klocka. Är vi på väg mot mindre ur? Jag ger blanka fan i om uret är stort eller litet, vill bara veta varför alla kissar på sig?

För att 36mm är rätt mått på en sån klocka, 40-41mm är vad en dykare ska vara men något dressigare i samma storlek? Glöm det.

Känns som en återgång i storlek då? Hey, jag är på.

Det tror jag knappast bara för att Tudor släpper en modell som är mindre. De har ju släppt en Black Bay som ökat från 41 till 43mm så... Vanliga Black Bayen är ju dessutom alldeles för tjock så, njä. Inte bara bredden som avgör som en klocka är för stor heller.

Det tror jag knappast bara för att Tudor släpper en modell som är mindre. De har ju släppt en Black Bay som ökat från 41 till 43mm så... Vanliga Black Bayen är ju dessutom alldeles för tjock så, njä. Inte bara bredden som avgör som en klocka är för stor heller.
det visar nog mer på att de vill upphöra med mellansegment-storleken om 41 mm. Antingen stor eller liten.

Tillbaka
Topp