10,25mm ska den vara enligt https://www.hodinkee.com/articles/the-new-tudor-heritage-black-bay-36
Aha! Grymt! Det är ju perfekt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
10,25mm ska den vara enligt https://www.hodinkee.com/articles/the-new-tudor-heritage-black-bay-36
Visst är det!Aha! Grymt! Det är ju perfekt!
Enligt Hodinkee - "Pricing for the Tudor Black Bay 36 is $2,525 with a leather strap and $2,850 on bracelet (both come with a gray camouflage NATO strap)". Frågan är när den börjar säljas, måste nog klippa en..
Tycker faktiskt det var ganska dyrt!
När många klocktillverkare fortfarande envisas med att göra större och större klockor så blir man allt lite kissnödig av lycka över en snygg 36:anä håller med. visst det är en fin klocka men va fan så märkvärdigt är det inte att de måste plocka en på drygt 25 kkr. ordinär klockjävel för 25 papp? Den hade varit fin för 10? O alla kissar på sig för 36 mm? wtf
Jo jag köper att den är fin. Bara förvånad över responsen över en så till måttet liten klocka. Men vi kanske är på väg till mindre storlekar igen? Mode på klockor kan svänga också.När många klocktillverkare fortfarande envisas med att göra större och större klockor så blir man allt lite kissnödig av lycka över en snygg 36:a![]()
Så du menar att ju större klocka desto mer positiv respons?Jo jag köper att den är fin. Bara förvånad över responsen över en så till måttet liten klocka. Men vi kanske är på väg till mindre storlekar igen? Mode på klockor kan svänga också.
Utvecklingen på storlek av armbandsur har hela tiden gått åt det hållet att de blir större och större. Dagens 42-45 mm känns som max medan 35-36 mm känns som återgång till 40-50-talet. För mig är storleken på klockan något man förknippar med mode och det är min egentliga fråga; varför kissar alla på sig över en 36 mm stor klocka. Är vi på väg mot mindre ur? Jag ger blanka fan i om uret är stort eller litet, vill bara veta varför alla kissar på sig?Så du menar att ju större klocka desto mer positiv respons?
För mig är det tvärtom, jag måste erkänna att för mig så tyder ett bärande av stora klockor på relativt dålig smak.
Utvecklingen på storlek av armbandsur har hela tiden gått åt det hållet att de blir större och större. Dagens 42-45 mm känns som max medan 35-36 mm känns som återgång till 40-50-talet. För mig är storleken på klockan något man förknippar med mode och det är min egentliga fråga; varför kissar alla på sig över en 36 mm stor klocka. Är vi på väg mot mindre ur? Jag ger blanka fan i om uret är stort eller litet, vill bara veta varför alla kissar på sig?
Känns som en återgång i storlek då? Hey, jag är på.För att 36mm är rätt mått på en sån klocka, 40-41mm är vad en dykare ska vara men något dressigare i samma storlek? Glöm det.
Känns som en återgång i storlek då? Hey, jag är på.
Är den för liten så får man vara snabb iställetO andra sidan, uttrycket "ju större desto bättre" kommer nog aldrig att upphöra att gälla.
hahahaÄr den för liten så får man vara snabb istället![]()
det visar nog mer på att de vill upphöra med mellansegment-storleken om 41 mm. Antingen stor eller liten.Det tror jag knappast bara för att Tudor släpper en modell som är mindre. De har ju släppt en Black Bay som ökat från 41 till 43mm så... Vanliga Black Bayen är ju dessutom alldeles för tjock så, njä. Inte bara bredden som avgör som en klocka är för stor heller.
det visar nog mer på att de vill upphöra med mellansegment-storleken om 41 mm. Antingen stor eller liten.
visste inte det. OK då anpassar de sig till massan. det är ok men de lär ändra sig med tiden eftersom det är kostsamt för AD att hålla på en massa olika storlekar.Så därför släpper de tre uppdaterade klockor i storleken 41mm?
visste inte det. OK då anpassar de sig till massan. det är ok men de lär ändra sig med tiden eftersom det är kostsamt för AD att hålla på en massa olika storlekar.