• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jäkligt nice bild på BB 36 från Tudors Instagram.
Tudorbb36.jpg
Oooh.. När släpps 36-modellen? Vill klämma.

Jäklar vad fin. Vilket insert!!! Visa och berätta mer :)

Tack! :)

Jag bakade insertet i mitten av ugnen inuti en ungssäker form. Öppnade ugnen varje minut (ja, seriöst) för att få den perfekta färgen.

200 grader à 5 min
275 grader à 30 min

Tyvärr smälte pluppen. Jag hade problem att få på insertet igen, så jag lackade och spräckte det. Så här i efterhand skulle jag ha kylt ner det först - alldeles för mjukt för att arbeta med.

image.jpeg

Gillade inte hur siffrorna i insertet dansade mot de mer gula indexen tidigare. Var mer silver i insertet då, nu är det mer åt det gula hållet. Se bild nedan. Störde mig på missmatchen.

image.jpeg

Ja fan. Black Bayen är en fullträff!

Den blåa är riktigt fin också. Lånade en sådan en vecka innan jag köpte min röda.

GMT Pepsi är grym och testat många gånger. Men den får det inte att rycka lika mycket i grenen som BBn hehe.
Pepsin rycker inte i baguetten. Den bara är där och är perfekt precis som den är. Som de där favoritskorna man går i varje dag, är inget speciellt men känne omöjligt att vara utan. :) gillar röd mest, sen blå och sist svart. Är alldeles för färgglad för svarta klockor

Har precis införskaffat mig en blå black bay på länk, är sugen på ett blått nato, dvs tudors officiella natoband, är det något som går att köpa?
Grattis till nya klockan! Yes kontakta en AD för Tudor så kan de beställa in det. Synd att du inte fick med det som ska följa med klockan.

Tillbaka
Topp