• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
31 av 31, stort tack till alla som varit inblandade i denna trots allt positiva galenskap!
16171704740632575819878080144393.jpg

Något hippt och modernt tror jag.
Du är ju både ung, kool och har en fin mobiltelefon så du kan säkert vara med, kod #VAGEL666 🥳
Ung? 40 😅 Kool? 😂 Huawei så det går inte då det tydligen var Ajfåån som gällde 🤷🏻‍♂️
Vageln i ögat börjar faktiskt bli bättre 🙏🏻 Fin kod annars 😂

Jaha, då var dagen kommen. Är ABSOLUT INTE (Tydligt nog @Von? 😂) trött på klockan, men det ska bli riktigt kul att få använda denna för första gången imorgon 😊
IMG_20210309_170246.jpg
20200919133050_IMG_3813.JPG
IMG_20210331_080459.jpg

Passar även jag på att tacka @Berns & @Staafen för detta året. Riktigt bra organiserat 👍🏻

Dag 31. Känns ju nästan overkligt att vara här till slut. Det var motigt i början men efter ett tag tycker jag det gick ganska lätt, mycket tack vare den här tråden. Mycket bra uppstyrt med allt, blir glad över alla pengar som samlats in.
Klockvalet... hade ju tänkt köra Glycine Combat Sub egentligen, men bytte i sista minut till denna. Glycine hade helt klart varit lättare, men kanske inte lika roligt. Vid tillfällen har det varit en utmaning att bära denna svarta pjäs.
Och den går konstant två minuter för snabbt...
Men jag har gått från att tycka att den är råcool, till skitjobbig, till en god gammal vän. Antar att ni andra hatar den vid det här laget.
Några bilder till blir det under dagen, sedan åker den på en längre utvisning!
IMG_3927.JPG

Som klockfärsking (och icke deltagande) ville jag bara dyka in och hylla era bravader! Är djupt imponerad över engagemanget och den härliga stämningen i tråden.
Ni är ju helt otroliga! Att ni dessutom dragit in alla dessa pengar till en god sak är snudd på makalöst.
I en tid när ens flöden svämmas över med negativa åsikter och tråkigheter har detta varit en befrielse!

Kärlek till er alla! ♥️

Vart kan jag swisha trots att jag inte deltagit?

Som klockfärsking (och icke deltagande) ville jag bara dyka in och hylla era bravader! Är djupt imponerad över engagemanget och den härliga stämningen i tråden.
Ni är ju helt otroliga! Att ni dessutom dragit in alla dessa pengar till en god sak är snudd på makalöst.
I en tid när ens flöden svämmas över med negativa åsikter och tråkigheter har detta varit en befrielse!

Kärlek till er alla! ♥️

Det går alltid att stöd-swisha till insamlingen på;
https://egeninsamling.minstoradag.org/fundraisers/owgmarch-2021

Alla snackar om vilken klocka dom ska ha imorgon. Jag känner mer att jag nog kan fortsätta med Rangemannen ett tag till. Betyder det att jag är normaliserad nu och mitt klockintresse är över, eller är det bara ett tecken på hur bra Rangemannen är? Hoppas det är det senare!
0A3618D5-1E74-4DA8-B990-D2EEB23A1F9B.jpeg

Kärlek till er alla! ♥️

Hej, kolla sida 1 så hittar du länken till kampanjsidan.

Tack alla, 31 dagar med denna visar sig bara vara början :) aj löv it!
8066A731-4DB1-45D4-B599-6C86D4A10D37.jpeg

Tack ni som roddat för ert engagemang, trams är kul!
@Staafen @Berns

Önskar en anmäla-knapp för att stoppa trådar utan trams.

Sista, officiella, incheckning i årets OWG. Har hemmakontor minst hela veckan. Har så jävla mycket deadlines jag måste få undan tills imorgon jobbmässigt och teamsmöten på det. Så jag lägger lite tid här idiot som man är. Men måste ladda upp batterierna lite. Tiden har verkligen flugit iväg senaste veckorna tycker jag. 58:an är verkligen en grym klocka som klarar de flesta behoven jag har. Några ggr har jag fått plocka av den kört utan. Normalt brukar g-shocken sitta på när tungt fysiskt arbete väntar. Så det har varit lite ovant att vara ”naken”

Vi får helt enkelt se hur klockgarderoben ser ut om 11 månader. Men om jag måste dra en gissning redan nu skulle jag lägga mina pengar på att jag i OWG-22 kör panerai. Men den som lever får se.

Fyller i vad andra redan påpekat: Sjukt bra jobbat allihop och en riktigt trevlig tråd med god stämning. En skopa extra beröm till @Staafen och @Berns motivering känns överflödig. Och jävlar vad skoj med summan till MSD. Jag personligen hade aldrig vågat gissa att vi ens skulle nått hälften
2EA78A68-3A96-4BDD-A6F0-F5DF20C69B91.jpeg

Sista dagen! Visst är det lite glädje, men känns ändå lite tråkigt att det snart är över. Stort tack till @Berns och @Staafen som skött allt så oerhört bra, över 110k insamlat, vem kunde tro det?!

Men framförallt, stort tack till alla klocksnackare som varit med och gjort den här tråden till den absolut bästa och roligaste tråden att följa ⭐
B3F9ED4A-7F77-4AF0-8512-F989DFE986E2.jpeg
8466608A-767C-45A0-8CEB-CD7C19FA9EE1.jpeg

Stort tack till @Berns och @Staafen för ett grymt arbete med årets OWGM och insamlingen till Min Stora Dag!
Känns superfint att ha varit med om denna insamling.
Det vore drygt att påstå att det varit jättetufft att bära en Rolex på armen hela mars, men lite trist har det varit att inte få byta till de andra finingarna. Det har börjat köa upp med nyuppdragna klockor här bakom. Imorgon ska jag äntligen få prova min Squale för första gången någonsin!
EXPII.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp