• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jättesvårt att få vetskap om helt på en bild också. Liten ”felvinkel” bara så kan det se lite snett ut. Men det kan dock vara så att den är det men att det ligger inom ”tolerans” och alltså inte är något du med garanti får åtgärdat.

Men be om fler bilder och upplys säljaren om din misstanke så kan ni säkert reda ut hur det ligger till 👍🏼
Det kan nog vara så att den ligger inom ”tolerans”, försökt läsa mig på under olika Tudor subforum och verkar vara så att det förekommer hos andra ibland. Tyvärr inget som verkar gå på garanti som du skrivit!

Gammal är äldst
IMG_7753.jpeg

Den ser ut att ligga lite till höger om mitten när jag tittar på minuterna 59 och 1 i överkant och tudorskölden i nederkant.
Samma slutsats som jag också dragit, problemet är ju att när man väl konstaterat att det är inte helt centrerad så finns det risk att man alltid kommer att störa sig på det.. 😅

Bilagor

• IMG_3168.jpeg
    IMG_3168.jpeg
    448.7 KB · Visningar: 1
Har en liten fråga, vad får man betala i dagsläget för en helt ny svart pelagos fxd här i Sverige? Samt vars kan man köpa och finns det att beställa på säkert sätt och få skickat? (Bor högt upp i landet utan klockaffärer).

Har en liten fråga, vad får man betala i dagsläget för en helt ny svart pelagos fxd här i Sverige? Samt vars kan man köpa och finns det att beställa på säkert sätt och få skickat? (Bor högt upp i landet utan klockaffärer).
Hej,
Hade kontaktat Tudor återförsäljare dom kan säkert tänkas skicka. Förmodligen får du betala listpris. Annars kolla med Stories Of Time bra gråhandlare.
Chrono 24 finns ju alltid, köpt ett antal klockor där och aldrig några problem.

Här kan du även köpa online.

Samma slutsats som jag också dragit, problemet är ju att när man väl konstaterat att det är inte helt centrerad så finns det risk att man alltid kommer att störa sig på det.. 😅
Det tror jag inte?! Minns inte exakt men är ganska säker på att jag noterade att min inte heller var 100% centrerad, för typ 6 år sen. Har inte spenderat det en tanke i princip förrän du påpekade din. Använder klockan nästan varje dag.

Det tror jag inte?! Minns inte exakt men är ganska säker på att jag noterade att min inte heller var 100% centrerad, för typ 6 år sen. Har inte spenderat det en tanke i princip förrän du påpekade din. Använder klockan nästan varje dag.
Hehe, förlåt att jag väckte den tanken igen.

Men jag tror faktiskt du har rätt, det är nog en sån grej man noterar en gång, tänker “aja”, och sen lever man lyckligt ovetande i flera år. Tills någon annan börjar syna sin!

Tillbaka
Topp