Frågan är om den bara är lila på bild ?![]()
Den är ju lila..inte en fin ”blå” färg direkt, besviken.
Min Squale med blå sunburst är aldrig lila i verkligheten, medan på bild i framförallt direktljus ser den lila ut. Hoppas det är samma med denna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågan är om den bara är lila på bild ?![]()
Håller helt med, fast jag kan inte bli till freds med både romerska och arabiska siffrorHar smällt dagen något och kommit till insikten att dagens bästa släpp är Monarch
Tror den kan bli en stark framtida kandidat![]()
Grattis!Ny dinka idag, första Tudorn för mig.
Nöjd hittills
![]()
Ligger en på K&S för 27KHar folk redan börjat lägga upp sin blåa BB58or för fantasisummor?
Länk? Hittar inte.Ligger en på K&S för 27K
KÖP![]()
Är faktiskt sugen på den nya BB58 med jubilee och Metas. Saknar datum, men man kanske kan vänja sig ändå.Ligger en på K&S för 27K
KÖP![]()
Du å dina datumÄr faktiskt sugen på den nya BB58 med jubilee och Metas. Saknar datum, men man kanske kan vänja sig ändå.
En polering á 1250 kr senare så är den som nyLänk? Hittar inte.
EDIT: Aha, hittade. Den har varit med om en del den klockan...![]()
California dial är ju ascoolt och passar ju riktigt bra på monarchHåller helt med, fast jag kan inte bli till freds med både romerska och arabiska siffror
![]()
Färgen är verkligen asbra, men som @Back skriver så är kombon av av arbaiska och rommerska siffror bedrövlig. Själv gillar jag varken romerska eller arabiska siffror på klockor (kan funka vi 3,6,9 och 12), tyvärr är det ju inte heller som i matematiken att dubbla negationer blir positivt. En riktig designmiss!California dial är ju ascoolt och passar ju riktigt bra på monarch![]()
Som sagt, smaken är som röven: KLÖVEN!Färgen är verkligen asbra, men som @Back skriver så är kombon av av arbaiska och rommerska siffror bedrövlig. Själv gillar jag varken romerska eller arabiska siffror på klockor (kan funka vi 3,6,9 och 12), tyvärr är det ju inte heller som i matematiken att dubbla negationer blir positivt. En riktig designmiss!
Caset hade givetvis varit bättre om det var 2mm tunnare. Men jag själv är inte säker på att den blivit bättre med enbart arabiska siffror.Känns som att dom är något på spåren med Monarchen, men dom måste varit lite lata med case. Borde väl ligga närmre 10 än 12 mm på höjden, spec för dom pengarna. Den kanske också hade blivit tråkigare men hade nog hellre sett endast arabiska siffror ”i längden” iaf
I övrigt så känns det som att det finns ”lätta pengar” dom lämnar på bordet med färgkombinationer folk vill ha (tänker på BB och Pelagos 39). Men finns säkert nån smart anledning jag inte förstår mig på![]()
Som sagt, smaken är som röven: KLÖVEN!
Jag tycker den lyfter just pga California dial. Den utstrålar både exklusivitet och en viss avslappning IOM detta
Caset hade givetvis varit bättre om det var 2mm tunnare. Men jag själv är inte säker på att den blivit bättre med enbart arabiska siffror.
Näe inget hat mot California tycker det är ball. Men undrar om jag hade ”vågat” själv på en så dyr klocka (jmf tex en Nomos club campus). Fast med dina skisser så får jag hålla med om att endast siffror blir mer av en dussin-design och inte går ihop lika bra med övriga moderna elementArabiska hade varit ok, men inte bättre än nuvarande California. Stavindex gör sig inte alls på den här imho
![]()