• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_8613.jpeg

Den är ju lila..inte en fin ”blå” färg direkt, besviken.
Frågan är om den bara är lila på bild ?
Min Squale med blå sunburst är aldrig lila i verkligheten, medan på bild i framförallt direktljus ser den lila ut. Hoppas det är samma med denna

IMG_2020_Original.jpeg
IDG_20260324_080025_254 Copy.jpeg

California dial är ju ascoolt och passar ju riktigt bra på monarch 😍
Färgen är verkligen asbra, men som @Back skriver så är kombon av av arbaiska och rommerska siffror bedrövlig. Själv gillar jag varken romerska eller arabiska siffror på klockor (kan funka vi 3,6,9 och 12), tyvärr är det ju inte heller som i matematiken att dubbla negationer blir positivt. En riktig designmiss!

Känns som att dom är något på spåren med Monarchen, men dom måste varit lite lata med case. Borde väl ligga närmre 10 än 12 mm på höjden, spec för dom pengarna. Den kanske också hade blivit tråkigare men hade nog hellre sett endast arabiska siffror ”i längden” iaf 🤔

I övrigt så känns det som att det finns ”lätta pengar” dom lämnar på bordet med färgkombinationer folk vill ha (tänker på BB och Pelagos 39). Men finns säkert nån smart anledning jag inte förstår mig på 😅

Färgen är verkligen asbra, men som @Back skriver så är kombon av av arbaiska och rommerska siffror bedrövlig. Själv gillar jag varken romerska eller arabiska siffror på klockor (kan funka vi 3,6,9 och 12), tyvärr är det ju inte heller som i matematiken att dubbla negationer blir positivt. En riktig designmiss!
Som sagt, smaken är som röven: KLÖVEN!
Jag tycker den lyfter just pga California dial. Den utstrålar både exklusivitet och en viss avslappning IOM detta
Känns som att dom är något på spåren med Monarchen, men dom måste varit lite lata med case. Borde väl ligga närmre 10 än 12 mm på höjden, spec för dom pengarna. Den kanske också hade blivit tråkigare men hade nog hellre sett endast arabiska siffror ”i längden” iaf 🤔

I övrigt så känns det som att det finns ”lätta pengar” dom lämnar på bordet med färgkombinationer folk vill ha (tänker på BB och Pelagos 39). Men finns säkert nån smart anledning jag inte förstår mig på 😅
Caset hade givetvis varit bättre om det var 2mm tunnare. Men jag själv är inte säker på att den blivit bättre med enbart arabiska siffror.

Som sagt, smaken är som röven: KLÖVEN!
Jag tycker den lyfter just pga California dial. Den utstrålar både exklusivitet och en viss avslappning IOM detta

Caset hade givetvis varit bättre om det var 2mm tunnare. Men jag själv är inte säker på att den blivit bättre med enbart arabiska siffror.

Arabiska hade varit ok, men inte bättre än nuvarande California. Stavindex gör sig inte alls på den här imho
7EE9A78D-3041-4D1D-9E7C-C93AC0668E78.png
Näe inget hat mot California tycker det är ball. Men undrar om jag hade ”vågat” själv på en så dyr klocka (jmf tex en Nomos club campus). Fast med dina skisser så får jag hålla med om att endast siffror blir mer av en dussin-design och inte går ihop lika bra med övriga moderna element 🤷

Tillbaka
Topp