• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

… sunbursten kommer inte fram så ofta utom i direkt starkt ljus..
IMG_2657.jpeg

Inte något för mig, men imponerad över att den redan finns i butik tillgänglig för köp. Förvisso i Seoul och dom hade bara en tillgänglig, men ändå snabbt jobbat.
IMG_4169.jpeg

Även 58 GMT på 5-link, tycker länken känns väldigt bra.
IMG_4168.jpeg

Precis som @Nopplis försöker jag få tag i en 5-link, men till min Chrono. Det hade dom tyvärr inte. Men dom sa samma som Krons, att i Juni tror dom att den finns att köpa löst.

Inte något för mig, men imponerad över att den redan finns i butik tillgänglig för köp. Förvisso i Seoul och dom hade bara en tillgänglig, men ändå snabbt jobbat.
IMG_4169.jpeg

Även 58 GMT på 5-link, tycker länken känns väldigt bra.
IMG_4168.jpeg

Precis som @Nopplis försöker jag få tag i en 5-link, men till min Chrono. Det hade dom tyvärr inte. Men dom sa samma som Krons, att i Juni tror dom att den finns att köpa löst.
Har Krons sagt att det kommer att gå att köpa en 5-link löst i sommar?

Har Krons sagt att det kommer att gå att köpa en 5-link löst i sommar?

Jo, jag frågade när hag hämtade upp min Chrono från ett garantiärende. Dom sa att den inte fanns att köpa nu men dom trodde att den skulle finnas tillgänglig för köp från Juni.
Låter för bra för att vara sant ju. Gäller det verkligen alla eller bara dem som äger en modell som officiellt sålts med 5-link?

Det vet jag faktiskt inte. Men å andra sidan så har jag en S&G Chrono och den säljs ju inte med 5 link så jag har inte tolkat det som en begränsning. Men det är ju bara min egen tolkning.

Edit: missade att citera @Bubbles

Låter för bra för att vara sant ju. Gäller det verkligen alla eller bara dem som äger en modell som officiellt sålts med 5-link?
Det är det jag också undrar. Det hade ju varit fantastiskt om man kunde få uppgradera länken till GMT:n utan att behöva rodda med Uncle Seiko och liknande. Framför allt är det ju t-fit man vill åt.

Det är det jag också undrar. Det hade ju varit fantastiskt om man kunde få uppgradera länken till GMT:n utan att behöva rodda med Uncle Seiko och liknande. Framför allt är det ju t-fit man vill åt.
Exakt, och samma finish som boetten. Uncle Seiko har tyvärr pinjustering på länkarna men Forstner behöver slipas ner lite för att passa Tudors (äldre) clasp.

Tudors egen 5-link är perfekt i alla avseenden om man nu får köpa den.

Exakt, och samma finish som boetten. Uncle Seiko har tyvärr pinjustering på länkarna men Forstner behöver slipas ner lite för att passa Tudors (äldre) clasp.

Tudors egen 5-link är perfekt i alla avseenden om man nu får köpa den.
Finns det Forstner som passar Tudors clasp? Är mycket nöjd med Uncle till Tudors clasp på egentligen alla sätt förutom nyansskillnaden i stålet. Men nu tänker jag inte mer på det. Jo, visst är 5-link OEM mycket bättre men vad är prislappen om man nu får loss en?

Finns det Forstner som passar Tudors clasp? Är mycket nöjd med Uncle till Tudors clasp på egentligen alla sätt förutom nyansskillnaden i stålet. Men nu tänker jag inte på det mer. Jo, visst är 5-link OEM mycket bättre men vad är prislappen om man nu får loss en?
Runt 10k har jag hört. För mig skulle det vara värt det tillsammans med det uppdaterade spännet. 😊

Finns det Forstner som passar Tudors clasp? Är mycket nöjd med Uncle till Tudors clasp på egentligen alla sätt förutom nyansskillnaden i stålet. Men nu tänker jag inte mer på det. Jo, visst är 5-link OEM mycket bättre men vad är prislappen om man nu får loss en?
Ja enligt internet behöver man slipa ner mittlänk på Forstnerjubilee 1mm så passar Tudors äldre clasp. Finns gott om videos på Youtube. Inget jag provat själv dock.

Tillbaka
Topp