• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya tillskottet i samlingen en Prince oysterdate quartz. :)
IMG_20160531_200057.jpg

Hej, är ganska ny på forumet (som ni kanske märker).
Köpte en Black Bay black 79220 får nån månad sen. Har nu upptäckt att den går ca 8-10s för fort per dygn. Vad säger ni? Är detta acceptabelt?

Hej, är ganska ny på forumet (som ni kanske märker).
Köpte en Black Bay black 79220 får nån månad sen. Har nu upptäckt att den går ca 8-10s för fort per dygn. Vad säger ni? Är detta acceptabelt?
Jag tycker att det är lite mycket, men jag vet faktiskt inte vad BB har för "accepterad" gångavvikelse från tillverkaren. Min BB går typ minus 1-2s per dag. Jag skulle tagit den till urmakare för en ruckning.

Tack för alla snabba kommentarer!
Klockan är uttagen i oktober 2015 men ny för mig sen ca en månad tillbaka. Den borde väl vara "inkörd" eller?

image.jpg
Tjena!
Jag vet att jag har hetsat i denna tråd gällande en 79090....
Nu gjorde jag något annat efter att jag kände att en kronograf är ju kul?! Jag har ju även haft 79090 tidigare.
Så det blev en 79260!!!!
Köpt på KS av @Tärnan. Super smidig affär och jag är jättenöjd :D
Nu får jag även posta här också. Ett till plus!

Tjena!
Vet någon om det finns en oysterlänk till Tudor 79260? Den som kom med klockan är någon jubilee variant och är ingen superfavorit hos mig...
Tacksam för all hjälp!
Mvh
Deddas
image.png
image.png
image.png

Förlåt var för snabb!
Letar efter ett tudor oyster 78400 eller 78500! Sitter någon på ett sådant eller vet vart man kan införskaffa ett? Samt ett ungefärligt pris?

Förlåt var för snabb!
Letar efter ett tudor oyster 78400 eller 78500! Sitter någon på ett sådant eller vet vart man kan införskaffa ett? Samt ett ungefärligt pris?
Jag äger en 79280 och har också letat efterr en 78400. Dock utan resultat. Jag beställde en AM-länk, blev bra om än inte helt perfekt tycker jag :)

Så här ser det ut:
20160227_082120-jpg.304239

20160304_221113-jpg.304240

Tillbaka
Topp