• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20160608_130754.jpg

Vet någon om det finns en bra referens-sida där man kan få en överblick över vilka tidsperioder olika Tudor modeller tillverkats ?

image.jpg
Tjena!
Jag vet att jag har hetsat i denna tråd gällande en 79090....
Nu gjorde jag något annat efter att jag kände att en kronograf är ju kul?! Jag har ju även haft 79090 tidigare.
Så det blev en 79260!!!!
Köpt på KS av @Tärnan. Super smidig affär och jag är jättenöjd :D
Nu får jag även posta här också. Ett till plus!
Grattis till en härlig klocka! Har själv en likadan modell men tvärt om i färgerna:)

någon som har en tudor pelagos som har samma bekymer som mig svårta att få av endlinks för att kunna använda gummi bandet köpt verktyg på singularstarps men får ej loss den

någon som har en tudor pelagos som har samma bekymer som mig svårta att få av endlinks för att kunna använda gummi bandet köpt verktyg på singularstarps men får ej loss den

Yes, och det är medvetet från Tudor/Rolex. Ska sitta hårt som fan så du behöver gå till AD. Jag gav upp och gjorde det.

Yes, och det är medvetet från Tudor/Rolex. Ska sitta hårt som fan så du behöver gå till AD. Jag gav upp och gjorde det.
Aldrig haft det problemet på någon av de fem tudorklockorna jag ägt så borde vara enbart pelagos isf

Den e galen Pelagos, i princip omöjlig att få bort utan bra verktyg tyvärr. Det går dock om man ger sig fan på det men oftast till följd av en sönderrepad klocka.
Jag kanske skulle ta och göra en instruktionsfilm

Har en Bergeon 6111 som jag tycker det funkar hyfsat bra med, lite pilligt de första gångerna så har nån liten repa men man lär sig så nu går det snabbt och enkelt!

Minns att jag tittade på denna video i början och blev väldigt sugen på att göra som den personen
:D

Tillbaka
Topp