Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjena!![]()
Jag vet att jag har hetsat i denna tråd gällande en 79090....
Nu gjorde jag något annat efter att jag kände att en kronograf är ju kul?! Jag har ju även haft 79090 tidigare.
Så det blev en 79260!!!!
Nu får jag även posta här också. Ett till plus!
Snygg!!!!Storebror säger hej! Länken på min är 7836.
![]()
Snygg!!!!
Vilket ha begär den ger!
79170? Köpte du länken i efterhand?
Känns/är den hög?
Mvh
Deddas
Haha förlåt!Ja den är trevlig!
79160 heter den, länken var på vid köp. Ja den är rätt bitig, men inte så farligt ändå, har haft värre![]()
Hehe ja det är lugnt. Caset och tavlan är olika. Vet inte om det är samma urverk? Valjoux 7750?Haha förlåt!
Jag har ju själv en 79260...
Alltså likadan som din förutom plexi? Iaf visuellt?
Jag har för mig att det är Valjoux 7750 i min också!Hehe ja det är lugnt. Caset och tavlan är olika. Vet inte om det är samma urverk? Valjoux 7750?
Vet någon om det finns en bra referens-sida där man kan få en överblick över vilka tidsperioder olika Tudor modeller tillverkats ?
Ser verkligen fram emot den! Ingen som hört något mer än från våra friendly ADs?Den verkar ju utveckla fin patina
https://www.hodinkee.com/articles/the-patina-diaries-living-with-the-tudor-black-bay-bronze
![]()
Den verkar ju utveckla fin patina
https://www.hodinkee.com/articles/the-patina-diaries-living-with-the-tudor-black-bay-bronze
![]()
Super. Tack!
Ringde till Engströms ur i Jönköping idag, men de kunde inte säga något datum alls på de nya modellerna.. Får ligga på lite de närmsta veckornaSer verkligen fram emot den! Ingen som hört något mer än från våra friendly ADs?
Grattis till en härlig klocka! Har själv en likadan modell men tvärt om i färgernaTjena!![]()
Jag vet att jag har hetsat i denna tråd gällande en 79090....
Nu gjorde jag något annat efter att jag kände att en kronograf är ju kul?! Jag har ju även haft 79090 tidigare.
Så det blev en 79260!!!!
Köpt på KS av @Tärnan. Super smidig affär och jag är jättenöjd
Nu får jag även posta här också. Ett till plus!
Tack så mycket!Grattis till en härlig klocka! Har själv en likadan modell men tvärt om i färgerna![]()
någon som har en tudor pelagos som har samma bekymer som mig svårta att få av endlinks för att kunna använda gummi bandet köpt verktyg på singularstarps men får ej loss den
så jäkla långt avstånd till närmaste ad baraYes, och det är medvetet från Tudor/Rolex. Ska sitta hårt som fan så du behöver gå till AD. Jag gav upp och gjorde det.
någon som har en tudor pelagos som har samma bekymer som mig svårta att få av endlinks för att kunna använda gummi bandet köpt verktyg på singularstarps men får ej loss den
Aldrig haft det problemet på någon av de fem tudorklockorna jag ägt så borde vara enbart pelagos isfYes, och det är medvetet från Tudor/Rolex. Ska sitta hårt som fan så du behöver gå till AD. Jag gav upp och gjorde det.
OKEJAldrig haft det problemet på någon av de fem tudorklockorna jag ägt så borde vara enbart pelagos isf
Fan va segt minst sagt. Får åka över till London i sommar helt enkeltDen ser helt fantastisk ut med patina!
Och detta efter bara 3.5 veckors användning
@micke_s Jag kollade med Rob E i fredags och de trodde någon gång under sommaren. Tidigare har de sagt ev. maj-juni.
Nymans trodde senare än så, kanske augusti.
![]()
![]()
låter kanon skick snabbtDen e galen Pelagos, i princip omöjlig att få bort utan bra verktyg tyvärr. Det går dock om man ger sig fan på det men oftast till följd av en sönderrepad klocka.
Jag kanske skulle ta och göra en instruktionsfilm