• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser det ut med nya BBB dvs. 79230N, någon som kommit över en ännu? Jag har varit hos några AD i Södra delen och tillgången verkar begränsad.

Befinner mig på Heathrow och gick in till watches of switzerland. Varit nyfiken på Tudor ett bra tag men aldrig klämt. Upplevelsen i ett ord: herrejävlar. Underbara klockor!
Testade alla varianter av BB, vilket var grymt. Kom fram till slutsatsen att BB ska bäras på antingen det medföljande natot eller lädret, länken funkar INTE! Rent personligt alltså. Men om någon här bär den på länk och blir lycklig, så gör det mig lycklig.

Bästa varianten är förvånande nog BB blue. Trodde att jag skulle föredra BB Black.. Den funkade inte för mig. Snygg men nä, den blå är the shit.

Sen stötte jag på en dark horse. Fastrider black shield! Grymt underskattad klocka som förtjänar mer utrymme och beröm. Finns det några såna på KS? Förutom på köp och sälj där jag såg en... Upp med bilder folks!? :))
riktigt sugen på en Black shield

Befinner mig på Heathrow och gick in till watches of switzerland. Varit nyfiken på Tudor ett bra tag men aldrig klämt. Upplevelsen i ett ord: herrejävlar. Underbara klockor!
Testade alla varianter av BB, vilket var grymt. Kom fram till slutsatsen att BB ska bäras på antingen det medföljande natot eller lädret, länken funkar INTE! Rent personligt alltså. Men om någon här bär den på länk och blir lycklig, så gör det mig lycklig.

Bästa varianten är förvånande nog BB blue. Trodde att jag skulle föredra BB Black.. Den funkade inte för mig. Snygg men nä, den blå är the shit.

Sen stötte jag på en dark horse. Fastrider black shield! Grymt underskattad klocka som förtjänar mer utrymme och beröm. Finns det några såna på KS? Förutom på köp och sälj där jag såg en... Upp med bilder folks!? :))
Hur var priserna på Heathrow, förmånliga pga av pundtappet eller är priserna justerade?

Längde sedan man bidrog med något i tråden.
BBn på sommarnato
image.jpeg

Någon som har en Chrono Heritage och tycker om deras nylonband? Satte på nylonbandet på min Heritage Blue, men tycker att armbandet blir så ynkligt...
Tycker de hade kunnat göra ett riktigt NATO i deras färger.

Någon som har en Chrono Heritage och tycker om deras nylonband? Satte på nylonbandet på min Heritage Blue, men tycker att armbandet blir så ynkligt...
Tycker de hade kunnat göra ett riktigt NATO i deras färger.
Nylonband?! Skulle säga att Tudor gör bland de bästa textilstrapsen som finns. Ett vanligt NATO är ju nästan skräp i jämförelse?

Nylonband?! Skulle säga att Tudor gör bland de bästa textilstrapsen som finns. Ett vanligt NATO är ju nästan skräp i jämförelse?
Ah, ok. Textilstrap.
Jag tycker bara att de blir lite små i jämförelse med klockan. Skulle gärna haft bandet lite tjockare då klockan i sig är ganska tjock.
Kvalitén är det absolut inget fel på :)

Går segt med jakten på Bronzo.

Bestämde mig för att jag kan dra över till London och köra en klockspanar dag och köpa Bronzon där men slut hos alla 10 ADs jag ringde nyss.

Damn!

Den där Bronzon verkar vara svårfångad. Under väntetiden får man ägna sig åt att titta på objektet som ska få agera förvaringsplats på nätterna.
image.jpg

Någon som bytt länk/strap på en BB själv? Min sitter för närvarande på ett läderstrap från Bulang & Sons. Köpte ett pincettkit från Claes Ohlson idag och tänkte byta tillbaka till länken men det är ju omöjligt. Kanske är det lättare att byta när länken sitter på?

Tips/erfarenheter?

Sätta på länk är alltid pilligt. Man får sakta men säkert lirka springbarsen till sin plats.
Lycka till!

Köpte min Black Bay hos Rob Engström i april. Den första tiden gick den i snitt 3 sek + per dygn, vilket jag ansåg var ok. Hellre några sekunder plus per dygn än en klocka som saktar sig. För ett par veckor sedan märkte jag att klockan vid två tillfällen stannat under natten. Enligt Tudor ska BB ha en power reserve på 38 timmar. Jag märkte även i samband med detta att klockan nu börjat gå cirka - 3 sekunder per dygn. Jag lämnade då in den för översyn his Rob Engström. De bytte ut en komponent i klockan fick jag berättat för mig, vilken exakt vet jag inte.

Sedan dess har klockan hållit tiden exakt fram tills i förrgår då den igen började gå cirka 2 sekunder för sakta per dygn igen.

Vad är era tankar kring detta? Jag har som sagt inget emot att den gick ett par sekunder för snabbt per dygn, men en riktig klocka som går långsammare än den ska tycker jag känns skevt.

Sackandet har ökat de senaste dagarna har jag märkt. Nu går klockan cirka - 5 sekunder per dygn. Är det fog för ytterligare check hos AD tycker ni? Känns så jäkla tråkigt att klockan går långsamt men också riktigt trist att lämna in den igen när den precis varit inne på service.

Vad har ni för råd till en klocknovis som jag?

Tack på förhand!

Black bay black som semesterklocka. Den levererar hårt. Även fast jag kanske börjar sakna min gamla pelagos lite. Som var förra årets semesterklocka. Två fantastiska klockor hur som helst.

20160725_114935.jpg

har denna tudor som har vuxit på mig , tog inn den som en del-byte på en klockhandel.
tudor daydate jumbo size 38 mm med silver skiva.
en klocka jag byter rem på hela tiden och alltid nöjd.
minner mycket om datejust rolex men lite extra krydda med dagvisning också.
tror inte värde på denna klocka samsvarar med hur mycke glädje jag får av klockan, kanske varför den stannar i min klockebox och jag inte slängde ut den direkt igen .
ingen safequeen men ändå sjarmig!

tudor daydate.jpg

Senast ändrad:
har denna tudor som har vuxit på mig , tog inn den som en del-byte på en klockhandel.
tudor daydate jumbo size 38 mm med silver skiva.
en klocka jag byter rem på hela tiden och alltid nöjd.
minner mycket om datejust rolex men lite extra krydda med dagvisning också.
tror inte värde på denna klocka samsvarar med hur mycke glädje jag får av klockan, kanske varför den stannar i min klockebox och jag inte slängde ut den direkt igen .
ingen safequeen men ändå sjarmig!

tudor daydate.jpg

Håller med, är otroligt nöjd med min 7020 :) Riktigt mångsidig klocka, väntar bara på ändlänkar så jag kan köra den på länk.
IMG_20160722_085144.jpg

Håller med, är otroligt nöjd med min 7020 :) Riktigt mångsidig klocka, väntar bara på ändlänkar så jag kan köra den på länk.
IMG_20160722_085144.jpg
riktig snygg variant med svart tavla och annan bezel! :)
jag jagar en svart tavla til min då min silver har fått lite brun/grön "patina/skit" vid indexerna.
tycker endå den är sjärmig men sitter på två stk ur med ljus tavlal så är sugen at testa svart!

Tillbaka
Topp