Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
riktigt sugen på en Black shieldBefinner mig på Heathrow och gick in till watches of switzerland. Varit nyfiken på Tudor ett bra tag men aldrig klämt. Upplevelsen i ett ord: herrejävlar. Underbara klockor!
Testade alla varianter av BB, vilket var grymt. Kom fram till slutsatsen att BB ska bäras på antingen det medföljande natot eller lädret, länken funkar INTE! Rent personligt alltså. Men om någon här bär den på länk och blir lycklig, så gör det mig lycklig.
Bästa varianten är förvånande nog BB blue. Trodde att jag skulle föredra BB Black.. Den funkade inte för mig. Snygg men nä, den blå är the shit.
Sen stötte jag på en dark horse. Fastrider black shield! Grymt underskattad klocka som förtjänar mer utrymme och beröm. Finns det några såna på KS? Förutom på köp och sälj där jag såg en... Upp med bilder folks!?)
Hur var priserna på Heathrow, förmånliga pga av pundtappet eller är priserna justerade?Befinner mig på Heathrow och gick in till watches of switzerland. Varit nyfiken på Tudor ett bra tag men aldrig klämt. Upplevelsen i ett ord: herrejävlar. Underbara klockor!
Testade alla varianter av BB, vilket var grymt. Kom fram till slutsatsen att BB ska bäras på antingen det medföljande natot eller lädret, länken funkar INTE! Rent personligt alltså. Men om någon här bär den på länk och blir lycklig, så gör det mig lycklig.
Bästa varianten är förvånande nog BB blue. Trodde att jag skulle föredra BB Black.. Den funkade inte för mig. Snygg men nä, den blå är the shit.
Sen stötte jag på en dark horse. Fastrider black shield! Grymt underskattad klocka som förtjänar mer utrymme och beröm. Finns det några såna på KS? Förutom på köp och sälj där jag såg en... Upp med bilder folks!?)
Hur var priserna på Heathrow, förmånliga pga av pundtappet eller är priserna justerade?
Dessvärre stämmer det men jag tycker mig ändå kunna se vissa varor som det går att "spara" påKronan är ju så svag ändå mot pundet.![]()
Nylonband?! Skulle säga att Tudor gör bland de bästa textilstrapsen som finns. Ett vanligt NATO är ju nästan skräp i jämförelse?Någon som har en Chrono Heritage och tycker om deras nylonband? Satte på nylonbandet på min Heritage Blue, men tycker att armbandet blir så ynkligt...
Tycker de hade kunnat göra ett riktigt NATO i deras färger.
Ah, ok. Textilstrap.Nylonband?! Skulle säga att Tudor gör bland de bästa textilstrapsen som finns. Ett vanligt NATO är ju nästan skräp i jämförelse?
Förstår men det har snarare tycker jag med att klockan är rätt tjock och hålen i bandhornen sitter långt ner. Vanesak skulle jag säga!Kanske bara en vanesak...
Köpte min Black Bay hos Rob Engström i april. Den första tiden gick den i snitt 3 sek + per dygn, vilket jag ansåg var ok. Hellre några sekunder plus per dygn än en klocka som saktar sig. För ett par veckor sedan märkte jag att klockan vid två tillfällen stannat under natten. Enligt Tudor ska BB ha en power reserve på 38 timmar. Jag märkte även i samband med detta att klockan nu börjat gå cirka - 3 sekunder per dygn. Jag lämnade då in den för översyn his Rob Engström. De bytte ut en komponent i klockan fick jag berättat för mig, vilken exakt vet jag inte.
Sedan dess har klockan hållit tiden exakt fram tills i förrgår då den igen började gå cirka 2 sekunder för sakta per dygn igen.
Vad är era tankar kring detta? Jag har som sagt inget emot att den gick ett par sekunder för snabbt per dygn, men en riktig klocka som går långsammare än den ska tycker jag känns skevt.
Går segt med jakten på Bronzo.
Bestämde mig för att jag kan dra över till London och köra en klockspanar dag och köpa Bronzon där men slut hos alla 10 ADs jag ringde nyss.
Damn!
Håller med - Förvånad över hur lite sådana bilder man sett!När du får tag i en så måste du dra på ett MN strap som sälja då och då
Tror det blir sjukt bra!
Funderar starkt på ett med, har du jämfört kvalitetskänslan med Black Bays Nato? Nån borde göra en recension på bandet snartHåller med - Förvånad över hur lite sådana bilder man sett!
Nu går det framåt! Håll tummarnaGår segt med jakten på Bronzo.
Bestämde mig för att jag kan dra över till London och köra en klockspanar dag och köpa Bronzon där men slut hos alla 10 ADs jag ringde nyss.
Damn!
Svårt att jämföra men trevliga band är det.Funderar starkt på ett med, har du jämfört kvalitetskänslan med Black Bays Nato? Nån borde göra en recension på bandet snart![]()
Tudor, trivs bra även ovan vattenytan
![]()
har denna tudor som har vuxit på mig , tog inn den som en del-byte på en klockhandel.
tudor daydate jumbo size 38 mm med silver skiva.
en klocka jag byter rem på hela tiden och alltid nöjd.
minner mycket om datejust rolex men lite extra krydda med dagvisning också.
tror inte värde på denna klocka samsvarar med hur mycke glädje jag får av klockan, kanske varför den stannar i min klockebox och jag inte slängde ut den direkt igen .
ingen safequeen men ändå sjarmig!
![]()
riktig snygg variant med svart tavla och annan bezel!Håller med, är otroligt nöjd med min 7020Riktigt mångsidig klocka, väntar bara på ändlänkar så jag kan köra den på länk.
![]()
De är ju för jäkla mysiga de där! Bara att gratulera!Min Big Block 79170 säger hej.