Som den novis man är, är det lika bra att vända sig till proffspanelen.
Vad tror ni om denna Tudor Mini-Sub?
Vad
mina intryck är: att 19,500 k låter dyrt med tanke på att: länken ser väldigt rasslig ut, tavlan ser utbytt ut? "Pluppen"/flingan/strösslet har ramlat bort ovanför kl 12. ....visst den är från -96 så den är ju gammal.
Men nu är det en Mini-Sub, är priset rimligt? Och är klockan något att satsa på öht eller borde jag vänta tills nått bättre dyker upp?
Ser allt kosher ut över lag? Box? Cert?
Rätta mig på mina ev fel också i mina påståenden/frågetecken
Länk till annonsen:
https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Tudor_Prince_Oysterdate_mini_Submariner_69697502.htm?ca=11
Bilder om ni inte orkar klicka er vidare samt text:
Ref 73190
Serie B År 1996
33 mm utan krona
Klockan och länken i mycket bra skick. (men ändå ANVÄND - dvs lite små repor på länk etc - se bilder!)
Originalbox och certifikat ingår.
Klockan är konstaterat äkta hos Kaplans Auktioner i Stockholm (tänkte först sälja klockan via dem).
Inköpt i Italien.
Servad för 1250 euros i Italien den 7 februari 2016 (kvitto finns).
Svart urtavla och svart oring.
Allt original på originallänk i stål i mycket bra skick med tanke på ålder och antalet tillverkade.
Observera att det är en MINI sub och att boetten mäter ca 33 mm utan krona och är 12mm tjock.
Alltså en unisex-modell som passar damer som gillar stilen på en Rolex Submariner eller herrar med smala handleder t.ex.
Länken passar upp till 20 cm handled och kan enkelt både justeras och kortas med skruvade länkbitar.
En mycket fin Rolex Tudor submariner-modell som är eftertraktad av samlare och klockintresserade.
Tänker mig SEK 19 500 eller rimligt bud. Inga byten denna gång tyvärr.
INGEN RETUR
Förtur vid affär i Stockholm City. Jag träffas hellre än skickar klockan.