• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det finns inga exakta siffror, bara en väldans massa spekulationer.

Oavsett, så lär det inte ha landat tillräckligt många för att mätta efterfrågan på sikt, kanske, typ, eller något. Det märks!

7804
FullSizeRender.jpg

Som den novis man är, är det lika bra att vända sig till proffspanelen.

Vad tror ni om denna Tudor Mini-Sub?
Vad mina intryck är: att 19,500 k låter dyrt med tanke på att: länken ser väldigt rasslig ut, tavlan ser utbytt ut? "Pluppen"/flingan/strösslet har ramlat bort ovanför kl 12. ....visst den är från -96 så den är ju gammal.
Men nu är det en Mini-Sub, är priset rimligt? Och är klockan något att satsa på öht eller borde jag vänta tills nått bättre dyker upp?

Ser allt kosher ut över lag? Box? Cert?
Rätta mig på mina ev fel också i mina påståenden/frågetecken :)

Länk till annonsen: https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Tudor_Prince_Oysterdate_mini_Submariner_69697502.htm?ca=11

Bilder om ni inte orkar klicka er vidare samt text:
IMG_6216.JPG
IMG_6218.JPG
IMG_6217.JPG
IMG_6219.JPG

Ref 73190
Serie B År 1996
33 mm utan krona
Klockan och länken i mycket bra skick. (men ändå ANVÄND - dvs lite små repor på länk etc - se bilder!)
Originalbox och certifikat ingår.

Klockan är konstaterat äkta hos Kaplans Auktioner i Stockholm (tänkte först sälja klockan via dem).

Inköpt i Italien.
Servad för 1250 euros i Italien den 7 februari 2016 (kvitto finns).

Svart urtavla och svart oring.

Allt original på originallänk i stål i mycket bra skick med tanke på ålder och antalet tillverkade.

Observera att det är en MINI sub och att boetten mäter ca 33 mm utan krona och är 12mm tjock.

Alltså en unisex-modell som passar damer som gillar stilen på en Rolex Submariner eller herrar med smala handleder t.ex.

Länken passar upp till 20 cm handled och kan enkelt både justeras och kortas med skruvade länkbitar.

En mycket fin Rolex Tudor submariner-modell som är eftertraktad av samlare och klockintresserade.

Tänker mig SEK 19 500 eller rimligt bud. Inga byten denna gång tyvärr.

INGEN RETUR

Förtur vid affär i Stockholm City. Jag träffas hellre än skickar klockan.

Senast ändrad:
Som den novis man är, är det lika bra att vända sig till proffspanelen.

Vad tror ni om denna Tudor Mini-Sub?
Vad mina intryck är: att 19,500 k låter dyrt med tanke på att: länken ser väldigt rasslig ut, tavlan ser utbytt ut? "Pluppen"/flingan/strösslet har ramlat bort ovanför kl 12. ....visst den är från -96 så den är ju gammal.
Men nu är det en Mini-Sub, är priset rimligt? Och är klockan något att satsa på öht eller borde jag vänta tills nått bättre dyker upp?

Ser allt kosher ut över lag? Box? Cert?
Rätta mig på mina ev fel också i mina påståenden/frågetecken :)

Länk till annonsen: https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Tudor_Prince_Oysterdate_mini_Submariner_69697502.htm?ca=11

Bilder om ni inte orkar klicka er vidare samt text:
IMG_6216.JPG
IMG_6218.JPG
IMG_6217.JPG
IMG_6219.JPG

Ref 73190
Serie B År 1996
33 mm utan krona
Klockan och länken i mycket bra skick. (men ändå ANVÄND - dvs lite små repor på länk etc - se bilder!)
Originalbox och certifikat ingår.

Klockan är konstaterat äkta hos Kaplans Auktioner i Stockholm (tänkte först sälja klockan via dem).

Inköpt i Italien.
Servad för 1250 euros i Italien den 7 februari 2016 (kvitto finns).

Svart urtavla och svart oring.

Allt original på originallänk i stål i mycket bra skick med tanke på ålder och antalet tillverkade.

Observera att det är en MINI sub och att boetten mäter ca 33 mm utan krona och är 12mm tjock.

Alltså en unisex-modell som passar damer som gillar stilen på en Rolex Submariner eller herrar med smala handleder t.ex.

Länken passar upp till 20 cm handled och kan enkelt både justeras och kortas med skruvade länkbitar.

En mycket fin Rolex Tudor submariner-modell som är eftertraktad av samlare och klockintresserade.

Tänker mig SEK 19 500 eller rimligt bud. Inga byten denna gång tyvärr.

INGEN RETUR

Förtur vid affär i Stockholm City. Jag träffas hellre än skickar klockan.

33mm är verkligen mini särskilt när det gäller en dykare. Ligger en mini sub på köp och sälj som är billigare dock inte samma ref.

Åh! Gick själv in hos flera TudorAD men ingen hade bronzon inne tyvärr.. Jobbigt det här med klockor.. Tänk efter ordentligt..;) Önskar dig lycka till hur det än blir!
Ser om det går att lägga svaret här så det inte blir helt anarki med fel ämnen i andra trådar ;)
Den var lite konstig den där för först när jag frågade så hade han ingen. När jag sedan inte var intresserad av andra BB och han såg vad jag hade på handleden (vintage Rolex) samt började fråga om den och vad jag hade mera så kunde han helt plötsligt hämta en BB bronze på kontoret. Vet inte varför han gjorde så, man kanske måste visa sig värdig att få köpa en ;)

(Hoppar över att köpa den btw)

Ser om det går att lägga svaret här så det inte blir helt anarki med fel ämnen i andra trådar ;)
Den var lite konstig den där för först när jag frågade så hade han ingen. När jag sedan inte var intresserad av andra BB och han såg vad jag hade på handleden (vintage Rolex) samt började fråga om den och vad jag hade mera så kunde han helt plötsligt hämta en BB bronze på kontoret. Vet inte varför han gjorde så, man kanske måste visa sig värdig att få köpa en ;)

(Hoppar över att köpa den btw)
Haha vad förvånad jag blev! "Jag har väl inte skrivit i tudortråden eller..?"

Ja så det är så det ligger till då.. Jag hade en sketen skx på mig så det dög tydligen inte då.. :D

Rätt nöjd med min nyinkomna Pelagos. Men varför gör inte Tudor halvlänkbitar, är de korkade? Halvbitar klockgudens gåva till klocksligheten. Antingen alldeles för kort och trång med fyra bitar klockan 6, eller att spännet hamnar alldeles för långt bak med fem bitar. Usch. Jag vill ha 4,5 bitar klockan 6, någon med samma problem? :mad:
Men den gör sig riktigt bra på Isofrane. Isofrane är som bekant helt ok, nästan lika bra som Breitlings gummin, men bara nästan. :)
IMG_3092.jpg

IMG_3095.jpg

Rätt nöjd med min nyinkomna Pelagos. Men varför gör inte Tudor halvlänkbitar, är de korkade? Halvbitar klockgudens gåva till klocksligheten. Antingen alldeles för kort och trång med fyra bitar klockan 6, eller att spännet hamnar alldeles för långt bak med fem bitar. Usch. Jag vill ha 4,5 bitar klockan 6, någon med samma problem? :mad:
Men den gör sig riktigt bra på Isofrane. Isofrane är som bekant helt ok, nästan lika bra som Breitlings gummin, men bara nästan. :)
IMG_3092.jpg

IMG_3095.jpg
Har inte den justering i låset? Borde väl vara enkelt att få den att sitta bra?

Har inte den justering i låset? Borde väl vara enkelt att få den att sitta bra?
Jo, men det är inte totala omkretsen det är fel på. Det är avståndet mellan lås och klocka klockan 6, framsida. Då spelar ingen justering någon roll, det blir för trångt med fyra bitar och för felcentrerat lås med fem bitar. Det är det som är så bra med SubC (och resten av nya oysterlänkarna om man köper halvbiten till SubC separat) och de flesta Omega, man kan få perfekt fit/sväng och centrering.

Tillbaka
Topp