• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2672.JPG
Perfekt klocka för dig som är mörkrädd!

Kan säkert vara jag som är blind men jag hittar tex inte vilken karat guldet är eller om indexen också är i guld eller bara behandlade för att likna guld :oops: inte heller hur tjock klockan är?

Sedan att det står "yellow gold" så kanske det är underförstått att om man inte skriver gold plated så är det per automatik äkta guld. Mer än vad jag visste isf :) med tanke på prislappen på knappt 24 tkr så hade jag gissat att den var pläterad och inte solitt guld...

Hur känner du med klockan nu efter ca tre månader? Vad har du för handledsstorlek? Är fortfarande kär i den tack vare reklamen men jag har inte riktigt handlederna till den...
Den har inte fått riktigt så mycket handledstid som jag trodde men det beror på att jag kärat ner mig i Doxadykare och roterat två stycken flitigt under sommaren. Där emellan har den fått lite tid och varje gång jag bär den slås jag av hur snygg den är. Jag har burit den två dar på raken nu och funderat en del på storleken och om det kommer att få stanna efter sommaren eller inte. Jag har 16,5 cm handled och har kommit till att den funkar på min handled och den sitter bra när jag bär den på länk. Det som möjligen stör mig lite är höjden. Definitivt en vinnare som sommarklocka och när man är ledig. Frågan är om den kommer bäras så mycket på jobbet med skjorta och kavaj. Vi får se :)

IMG_1095.jpg
IMG_1096.jpg
IMG_1097.jpg
IMG_1098.jpg
IMG_1099.jpg
IMG_1100.jpg
IMG_1101.jpg
IMG_1102.jpg
Hejsan,

Vad tror expertpanelen om denna 76100? Vad borde man betala för den? Kommer på Rolex länk.

Tyckte spontant att den såg fin ut men är ingen expert. Den har ju lollipop visare vilket borde vara ett plus, dock verkar inte visare och index matcha helt? Kul att den är blå också. Serienr verkar börja på 123...

Tack på förhand!

Mvh
Gustav

IMG_1095.jpg
IMG_1096.jpg
IMG_1097.jpg
IMG_1098.jpg
IMG_1099.jpg
IMG_1100.jpg
IMG_1101.jpg
IMG_1102.jpg
Hejsan,

Vad tror expertpanelen om denna 76100? Vad borde man betala för den? Kommer på Rolex länk.

Tyckte spontant att den såg fin ut men är ingen expert. Den har ju lollipop visare vilket borde vara ett plus, dock verkar inte visare och index matcha helt? Kul att den är blå också. Serienr verkar börja på 123...

Tack på förhand!

Mvh
Gustav
Har sett 76100 ligga ute runt allt ifrån 32 till 41. Jag vet för lite om gamla tudors för att uttala mig om vad det gör för priset att den är blå, eller att det inte är rätt länk till. Timvisaren ser skavd ut. Så de kanske är original.

Hej! Är väldigt sugen på Tudor BB.
Undrar dock om det är möjligt att köpa den på länk, för att sedan också köpa till ett original tudor bb läder? Detta vill jag göra eftersom att jag tycker att båda valen är riktigt snygga och ger klockoan två helt olika stilar!

Hej! Är väldigt sugen på Tudor BB.
Undrar dock om det är möjligt att köpa den på länk, för att sedan också köpa till ett original tudor bb läder? Detta vill jag göra eftersom att jag tycker att båda valen är riktigt snygga och ger klockoan två helt olika stilar!
Lädret är skitdyrt. Köp på länk och komplettera med läder som inte är från Tudor.:)

Tillbaka
Topp