Så där ja!
Fresh as a Tudor Rose!
Fresh as a Tudor Rose!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I brödrosten? Haha..Tackar!
Nu ska länken ultraljudstvättas. Den var rätt grisig...
![]()
![]()
Iaf på en BB36Trodde inte på det först när jag läste det, men... att ändra längden på länken med mikrojusteringen genom att använda en tandpetare var plättlätt. Och repsäkert.![]()
Iaf på en BB36
Jag vet inte...det har bara dykt upp något annat på horisonten, så jag får se. Ja, den är grymt snygg så det kommer inte att bli lätt OM den åker@Nicke L säljer du klockan redan?va synd! Skitsnygg!
Alltid länk.Hej alla! Detta blir mitt första inlägg i Tudor-tråden.
Har börjat titta på nya Black Bay, antingen svart eller röd. Min fundering är om man ska köra med länk eller läder.
Tänkte höra vad ni har för tankar/kommentarer/rekommendationer? För min del så är pengar en faktor (det är väl typ 3000kr skillnad) - samtidigt vill jag inte vara dumsnål om det är länken som jag borde ha.
Tack på förhand.
Samuel
Tänker alltid att det är mest prisvärt att köpa klockan med länk direkt, då det brukar vara betydligt dyrare att köpa en länk löst efteråt om man skulle ångra sig.Hej alla! Detta blir mitt första inlägg i Tudor-tråden.
Har börjat titta på nya Black Bay, antingen svart eller röd. Min fundering är om man ska köra med länk eller läder.
Tänkte höra vad ni har för tankar/kommentarer/rekommendationer? För min del så är pengar en faktor (det är väl typ 3000kr skillnad) - samtidigt vill jag inte vara dumsnål om det är länken som jag borde ha.
Tack på förhand.
Samuel
Alltid länk.
BB är jävligt snygg på läder, men man saknar ändå möjligheten att bära länk ibland.
Sedan är länken svindyr att komplettera med i efterhand (9-10k) om man får abstinens.
/ Från en som ägt en röd på länk och en blå på läder.
Köp med länk som sagt.Tack som fan för snabbt svar!...mycket tänkvärt!
Jag har två andra klockor (av betydelse), Omega och Sinn, tänkte att det kunde vara kul med en "ren" läderklocka.....har lite beslutsångest.
Jag tänker mig att den kommer att användas på jobbet, fritiden och de få gångerna jag har kostym på mig.
Tänker alltid att det är mest prisvärt att köpa klockan med länk direkt, då det brukar vara betydligt dyrare att köpa en länk löst efteråt om man skulle ångra sig.
Edit: tvåa på bollen. Det @Fixxxer sa!
Köp med länk som sagt.
Vilken färg hade du tänkt dig (på BBn)?
Bra. Kör på den röda, det är min favoritSvart vore att spela safe....men jag lutar faktiskt mot röd bara för att stå ut lite (Omegan är titan med blå bazel, Sinn är svart PVD)...så röd vore roligt.
Svart vore att spela safe....men jag lutar faktiskt mot röd bara för att stå ut lite (Omegan är titan med blå bazel, Sinn är svart PVD)...så röd vore roligt.
Bra. Kör på den röda, det är min favorit
Här är min gamla på länk samt tillhörande textilband.
![]()
![]()
Jag kanske är helt ute och cyklar här, men jag har för mig mellan 3500-4000kr.Vet du förresten vad ett original läderarband kostar?
Jag kanske är helt ute och cyklar här, men jag har för mig mellan 3500-4000kr.
Länken låg på 9600 (till ETA-versionen i alla fall) för dryga halvåret sedan.
Editerade ovan post. Länken (till ETA, 79220*) kostade 8600kr för drygt ett halvår sedan.Tack! då vet jag på ett ungefär.
Magiskt fin! Har letat länge efter en med den kombinationen. Var lyckades du hitta den?Hämtade den här igår. Till synes opolerad och i mycket fint skick. Fortfarande oklart ifall den får stanna.![]()
Hej alla! Detta blir mitt första inlägg i Tudor-tråden.
Tack på förhand.
Samuel
Jag instämmer helt med de som råder dig att köpa med länk. Förutom att det är rejält dyrt att komplettera med länk i efterhand finns även en eventuell framtida flipp att ta hänsyn till. Även om du tänker nu att det skall vara ni resten av livet kan känslorna svänga och då är det mycket lättare att få den såld om den har länk.Alltid länk.
BB är jävligt snygg på läder, men man saknar ändå möjligheten att bära länk ibland.
Sedan är länken svindyr att komplettera med i efterhand (9-10k) om man får abstinens.
Köper du på länk kan du ju alltid hitta något annat bra läder för typ 1000-lappen.
(Originallädret med viklås går såklart också att köpa separat och är mycket billigare än länken).
/ Från en som ägt en röd på länk och en blå på läder.
Mycket vackert! Grattis! Din bild får mig även att sakna min BB36'a...Nu kan äntligen jag och flickvännen "matcha" klockor
![]()
Nu kan äntligen jag och flickvännen "matcha" klockor
![]()
Jag instämmer helt med de som råder dig att köpa med länk. Förutom att det är rejält dyrt att komplettera med länk i efterhand finns även en eventuell framtida flipp att ta hänsyn till. Även om du tänker nu att det skall vara ni resten av livet kan känslorna svänga och då är det mycket lättare att få den såld om den har länk.
Tack, har mer och mer blivit övertygad....huvudet för längesen, det är hjärtat jag jobbar på.