• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så där ja!
Fresh as a Tudor Rose!
IMG_2606.JPG

Trodde inte på det först när jag läste det, men... att ändra längden på länken med mikrojusteringen genom att använda en tandpetare var plättlätt. Och repsäkert. :)

Hej alla! Detta blir mitt första inlägg i Tudor-tråden.

Har börjat titta på nya Black Bay, antingen svart eller röd. Min fundering är om man ska köra med länk eller läder.

Tänkte höra vad ni har för tankar/kommentarer/rekommendationer? För min del så är pengar en faktor (det är väl typ 3000kr skillnad) - samtidigt vill jag inte vara dumsnål om det är länken som jag borde ha.

Tack på förhand.
Samuel

Har börjat titta på nya Black Bay, antingen svart eller röd. Min fundering är om man ska köra med länk eller läder.

Tänkte höra vad ni har för tankar/kommentarer/rekommendationer? För min del så är pengar en faktor (det är väl typ 3000kr skillnad) - samtidigt vill jag inte vara dumsnål om det är länken som jag borde ha.

Tack på förhand.
Samuel
Alltid länk.

BB är jävligt snygg på läder, men man saknar ändå möjligheten att bära länk ibland.
Sedan är länken svindyr att komplettera med i efterhand (9-10k) om man får abstinens.

Köper du på länk kan du ju alltid hitta något annat bra läder för typ 1000-lappen.
(Originallädret med viklås går såklart också att köpa separat och är mycket billigare än länken).

/ Från en som ägt en röd på länk och en blå på läder.

Tack på förhand.
Samuel
Tänker alltid att det är mest prisvärt att köpa klockan med länk direkt, då det brukar vara betydligt dyrare att köpa en länk löst efteråt om man skulle ångra sig.
Edit: tvåa på bollen. Det @Fixxxer sa!

Tack som fan för snabbt svar!...mycket tänkvärt!
Jag har två andra klockor (av betydelse), Omega och Sinn, tänkte att det kunde vara kul med en "ren" läderklocka.....har lite beslutsångest.

Jag tänker mig att den kommer att användas på jobbet, fritiden och de få gångerna jag har kostym på mig.

Alltid länk.

BB är jävligt snygg på läder, men man saknar ändå möjligheten att bära länk ibland.
Sedan är länken svindyr att komplettera med i efterhand (9-10k) om man får abstinens.

Tack som fan för snabbt svar!...mycket tänkvärt!
Jag har två andra klockor (av betydelse), Omega och Sinn, tänkte att det kunde vara kul med en "ren" läderklocka.....har lite beslutsångest.

Jag tänker mig att den kommer att användas på jobbet, fritiden och de få gångerna jag har kostym på mig.
Köp med länk som sagt.

Vilken färg hade du tänkt dig (på BBn)?

Jag hör vad ni säger och det låter såklart mest logiskt också.
Min utgångspunkt, om det blir läder (samt att jag ju redan har två andra klockor med grymma länkar), är att detta skulle vara en "permanent" klocka med läderarmband.

Tänker alltid att det är mest prisvärt att köpa klockan med länk direkt, då det brukar vara betydligt dyrare att köpa en länk löst efteråt om man skulle ångra sig.
Edit: tvåa på bollen. Det @Fixxxer sa!

Tack på förhand.
Samuel

Alltid länk.

Köper du på länk kan du ju alltid hitta något annat bra läder för typ 1000-lappen.
(Originallädret med viklås går såklart också att köpa separat och är mycket billigare än länken).

Jag instämmer helt med de som råder dig att köpa med länk. Förutom att det är rejält dyrt att komplettera med länk i efterhand finns även en eventuell framtida flipp att ta hänsyn till. Även om du tänker nu att det skall vara ni resten av livet kan känslorna svänga och då är det mycket lättare att få den såld om den har länk.

Senast ändrad:
Tack, har mer och mer blivit övertygad....huvudet för längesen, det är hjärtat jag jobbar på.

Jag instämmer helt med de som råder dig att köpa med länk. Förutom att det är rejält dyrt att komplettera med länk i efterhand finns även en eventuell framtida flipp att ta hänsyn till. Även om du tänker nu att det skall vara ni resten av livet kan känslorna svänga och då är det mycket lättare att få den såld om den har länk.

Tillbaka
Topp