• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite fundersam på denna: https://boutique.heathrow.com/watches/tudor-black-bay-watch-4-detail - Är Heathrow-priset ex vat så jag inte kan köpa den för det priset då jag flyger inom EU? Eller är priset så bra som det verkar?

Bara den passar så kan det bli ett köp när jag är där om en månad. Får då lägga Datejustköp till framtiden.
Jag köpte min black bay på Heathrow när jag flög utanför EU och fick ett riktigt bra pris. Testa att maila dem och fråga om priset är även inom EU :)

IMG_2839.jpg
Tudor-ception! Hur många nivåer av black bay kan vi fotografera? ;)
6FB72484-F066-4220-84A0-473D01F4E4CC.jpeg
3

Ni som sitter med en BB36 hemma. Hur ter den sig på nato? Upp med bilder! :)

Originalnatot gillar jag inte på bild så tänkte mest lite andra egna kombos

Ni som sitter med en BB36 hemma. Hur ter den sig på nato? Upp med bilder! :)

Originalnatot gillar jag inte på bild så tänkte mest lite andra egna kombos
Finns inget nato bättre än originalnatot. Bygger bara en tjocklek och är mycket bekvämt och passar klockan klockrent enligt mig. Dock funkar det inte på störrehandleder någonstans över 18,5 inte bra då det är ganska kort. Så ser min handleder ut och jag bedömer att max 0,5 till går att få ut...

Finns inget nato bättre än originalnatot. Bygger bara en tjocklek och är mycket bekvämt och passar klockan klockrent enligt mig. Dock funkar det inte på störrehandleder någonstans över 18,5 inte bra då det är ganska kort. Så ser min handleder ut och jag bedömer att max 0,5 till går att få ut...
Har 16cm så jag har inga såna problem :angel:

Jag kommer inte alls överens med kamouflage därav min fråga :) tänker mig den på något stilrent antracitgrått kanske.

Har 16cm så jag har inga såna problem :angel:

Jag kommer inte alls överens med kamouflage därav min fråga :) tänker mig den på något stilrent antracitgrått kanske.
Har inga andra naton för att jag inte tycker om flärpen man viker. Kan vara skönt men tycker inte om utseendet alls. Har provat på andra klockor och gillar inte. Dock gissar jag att alla färger man gillar funkar.

Hej allesammans!

Min sambo fick för ca 10 dagar sedan sin splitternya black bay 36 och efter i princip 3 dagars mätning märkte jag att den börja gå väldigt snabbt (+20 sekunder/dag). Vad tycker ni man bör göra, gå till AD och be dem titta genom klockan eller ska man fortsätta mäta under fler dagar för att försäkra om avvikelsen?

F6CC84AC-2C5A-42ED-AD1B-8871CDDCCEA9.png

8087E935-B106-4BA5-97A4-50467F2E4208.png

E2096F2F-7A1C-428C-AD3F-52FF1A03631B.png

Hej allesammans!

Min sambo fick för ca 10 dagar sedan sin splitternya black bay 36 och efter i princip 3 dagars mätning märkte jag att den börja gå väldigt snabbt (+20 sekunder/dag). Vad tycker ni man bör göra, gå till AD och be dem titta genom klockan eller ska man fortsätta mäta under fler dagar för att försäkra om avvikelsen?

Jag skulle fortsatt mäta under ett par veckor innan jag kontaktade AD men det ser onekligen skumt ut. Min plussar normalt 2-3 men fortade 5-6 under de första dagarna.

Ska dit i helgen. Förhoppningsvis får jag tid att kolla o köper gärna själv om det är det priset.
Lite fundersam på denna: https://boutique.heathrow.com/watches/tudor-black-bay-watch-4-detail - Är Heathrow-priset ex vat så jag inte kan köpa den för det priset då jag flyger inom EU? Eller är priset så bra som det verkar?

Bara den passar så kan det bli ett köp när jag är där om en månad. Får då lägga Datejustköp till framtiden.

Hmm, ett plötslig avvikelse som är ganska stor. Kan den ha blivit magnetiserad? Lagt klockan på stereon eller annan elektronik?

Som någon sa så är klockan fortfarande ny och man kanske ska följa avvikelserna ett tag till, dock konstigt att det hoppar så tydligt.

Hej allesammans!

Hmm, ett plötslig avvikelse som är ganska stor. Kan den ha blivit magnetiserad? Lagt klockan på stereon eller annan elektronik?

Som någon sa så är klockan fortfarande ny och man kanske ska följa avvikelserna ett tag till, dock konstigt att det hoppar så tydligt.

Vad jag vet så har den inte råkat ut för några större skador eller varit nära tillräckligt starka magnetfält för att bli så påverkad.

Jag skall försöka mäta den dagligen fram tills måndag och därefter går vi till AD för att få den kontrollerad.

Tackar för all hjälp!

Vad jag vet så har den inte råkat ut för några större skador eller varit nära tillräckligt starka magnetfält för att bli så påverkad.

Jag skall försöka mäta den dagligen fram tills måndag och därefter går vi till AD för att få den kontrollerad.

Tackar för all hjälp!

Magnetiserade klockor tenderar att forta sig rätt mycket, 1-2min per dygn.

Höstfärger. Otroligt mysig klocka.

Någon som vet vad originallädret med viklås kostar? (Eller var kan jag köpa billigast?)

IMG_7384.JPG

När jag ringde runt igår för att fråga efter länk fick jag informationen om att läderarmband kostar 3900kr. Fick aldrig veta om det var med eller utan viklåset.

Här ska ni få höra hur mkt det skiljer sig i pris på länkarmband till en Tudor 79220B

Bergströms Ur: 8900kr
Rob Engström: 8500kr
Nymans Ur: 13000kr

Undrar varför Nymans Ur tar 4500kr mer än till exempel Rob.E.

När jag ringde runt igår för att fråga efter länk fick jag informationen om att läderarmband kostar 3900kr. Fick aldrig veta om det var med eller utan viklåset.

Här ska ni få höra hur mkt det skiljer sig i pris på länkarmband till en Tudor 79220B

Det inkluderar nog enbart lädret, har för mig att viklås + läder kostar dryga 5k

Whhaaat? Sjuka priser...

Tillbaka
Topp