• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fick svar från Heathrow:

Watches of Switzerland have been in contact and have confirmed the following:

1 x TUDOR Black Bay Watch 36mm, Dial colour: Black

Movement: Automatic

Strap: Stainless Steel

Model number 17770473 m79500-0001

Retail price £2,030

Tax free price £1,691.67

Currently Available

Please note tax free prices are only for passengers flying outside of the EU.

IMG_4265.JPG

Finns det någon bättre blå kulör än denna?
Jag tror faktiskt inte det. Vansinnigt bra.

Magnetiserade klockor tenderar att forta sig rätt mycket, 1-2min per dygn.

Update på problemet med tidsavvikelse på ny BB36.

Vi gick till Bergströms som kontrollerade klockan och det visade sig att den har blivit magnetiserad. Personalen avmagnetiserade klockan och på 24 timmar har den "endast" gått + 6 sekunder. Vi får hoppas att tidsavvikelsen inte blir högre, tackar för alla hjälp från er kära forummedlemmar samt bergströms ur i Göteborg!

Hva er ditt favorittband/nato/länk på Black bay?
Har en svart BB og tenkte å kjöpe et svart rally som @Vincentb har på bildet over.

Elsker klockan på länk, orginalnato og "bond" nato er mine favoritter så langt, men har aldri prövd läder.

Jag har en fråga till alla ägare av BB36 där ute. Har tidigare varit ganska kritisk till klockan eftersom jag är ganska stor och har medelstora handleder d.v.s. Jag har varit rädd att den inte skulle passa mig.

Men vartenda j*vla dag ser man bilder på BB36 och den sitter alltid helt perfekt. Jag börjar undra om detta beror på att de flesta ägarna har små handleder eller om klockan bär större??

(Är medveten om att den finns i 41mm men den tycker jag är på gränsen till för stor..)

Hva er ditt favorittband/nato/länk på Black bay?
Har en svart BB og tenkte å kjöpe et svart rally som @Vincentb har på bildet over.

Elsker klockan på länk, orginalnato og "bond" nato er mine favoritter så langt, men har aldri prövd läder.
Jag har inte heller gillat läder tidigare. Men nu tycker jag det är riktigt snyggt och framförallt bekvämt..

C615B816-1B86-443C-9C1F-8A047BB0EA18.jpeg
Jag har en fråga till alla ägare av BB36 där ute. Har tidigare varit ganska kritisk till klockan eftersom jag är ganska stor och har medelstora handleder d.v.s. Jag har varit rädd att den inte skulle passa mig.
Men vartenda j*vla dag ser man bilder på BB36 och den sitter alltid helt perfekt. Jag börjar undra om detta beror på att de flesta ägarna har små handleder eller om klockan bär större??

(Är medveten om att den finns i 41mm men den tycker jag är på gränsen till för stor..)
Har ingen uppfattning om den bärs större men som svar på frågan gissar jag att min handled på 18-18,5 är ganska normalt.
Klockan känns liten när man håller den i handen men efter någon minut på handleden känns den perfekt.

Jag tycker den bärs som 36, Dvs ganska litet. Men jag ser det inte som något negativt.

Tillbaka
Topp