• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dubbelpost jag vet. Men ärligt talat. Bästa klockan jag ägt (ägt allt fr Rolex, Breitling, Omega, Oris mm) Brukar tröttna rätt fort och flippa. Men så som det känns nu blir det här en Keeper. Titta på den, titta på detaljerna. Och sjukt snyggt med svart Rally fr Hirsh.. Om jag rekommenderar Tudor black bay? Svar: JA!!
IMG_20171008_181306_319.jpg
IMG_20171008_181408_154.jpg
IMG_20171008_181503_525.jpg
IMG_20171008_181559_570.jpg
IMG_20171008_181645_445.jpg
IMG_20171008_181222_014.jpg

Dubbelpost jag vet. Men ärligt talat. Bästa klockan jag ägt (ägt allt fr Rolex, Breitling, Omega, Oris mm) Brukar tröttna rätt fort och flippa. Men så som det känns nu blir det här en Keeper. Titta på den, titta på detaljerna. Och sjukt snyggt med svart Rally fr Hirsh.. Om jag rekommenderar Tudor black bay? Svar: JA!!
IMG_20171008_181306_319.jpg
IMG_20171008_181408_154.jpg
IMG_20171008_181503_525.jpg
IMG_20171008_181559_570.jpg
IMG_20171008_181645_445.jpg
IMG_20171008_181222_014.jpg

Tycker exakt samma om min svarta Black Bay! :)

Åkt rundt i Stockholm och forsökt å hitta et svart rally til min også, men omöjligt å hitta. Enda stället som säljer på nätet er Klockia og det er bestilligsvare med 10 dager levering og dyrere en i butikk...

IMG_4671.PNG
IMG_4672.PNG

Tycker exakt samma om min svarta Black Bay! :)

Åkt rundt i Stockholm och forsökt å hitta et svart rally til min også, men omöjligt å hitta. Enda stället som säljer på nätet er Klockia og det er bestilligsvare med 10 dager levering og dyrere en i butikk...

IMG_4671.PNG
IMG_4672.PNG
Köpte min på Stjärurmakarna. Beställ annars fr www.watchgecko.com. Ligger i England men väljer man DHL express tar det typ 2 dagar. Annars finns en svensk sida som heter "cheapest nato straps" sök på dom..

Blev lite nostalgisk såhär på måndagskvällen när jag insåg att det är dags för Watchout på fredag.

För två år sedan läckte ju det en världsnyhet från Watchout i lilla Sverige då (om jag inte minns fel) @Ernesto jagade rätt på en Black Bay Black på någon handled tillhörande en Tudor-representant på plats. Det blev ett jäkla liv om ryktet om en ny klocka från Tudor som spreds sig runt om i världen och senare så gjordes ju en lansering av Tudor via Instragram.

BBBLACK.jpg

Förra året var det ingen Watchout men däremot så lanserade Tudor även vid samma tidpunkt Pelagos LHD - Även denna gång via Instagram.

PelagosLHD.jpg

Så nu när det är dags för Watchout så kom jag genast att tänka på, kommer Tudor att fortsatta sin tradition med att släppa en ny klocka i tidsramen oktober/november och vad skulle det isf kunna bli?

Black Bay Black hämtade ju klar inspiration från Black Bay One som såldes för 3.2 miljoner SEK på auktionen OnlyWatch.

BBOne.jpg

Så i år (två år senare även det) så är det ju dags för OnlyWatch igen och i år kommer Tudor ju att auktionera ut en Black Bay Bronze One i en enormt skön grön nyans.

BBBronzeOne.jpg

Så spekulera away, kommer Tudor lansera något i år igen över Instagram och vad kommer det isf kunna vara?

Jag är personligen förväntansfull att det kommer en höst-lansering och skulle det vara någon variant på den gröna OnlyWatch Bronzon så skulle jag inte klaga. Pelagos LHD kom ju dock från ingenstans så vet inte alls vad vi kan förvänta oss om jag är ärlig.

Senast ändrad:
Blev lite nostalgisk såhär på måndagskvällen när jag insåg att det är dags för Watchout på fredag.

För två år sedan läckte ju det en världsnyhet från Watchout i lilla Sverige då (om jag inte minns fel) @Ernesto jagade rätt på en Black Bay Black på någon handled tillhörande en Tudor-representant på plats. Det blev ett jäkla liv om ryktet om en ny klocka från Tudor som spreds sig runt om i världen och senare så gjordes ju en lansering av Tudor via Instragram.

BBBLACK.jpg

Förra året var det ingen Watchout men däremot så lanserade Tudor även vid samma tidpunkt Pelagos LHD - Även denna gång via Instagram.

PelagosLHD.jpg

Så nu när det är dags för Watchout så kom jag genast att tänka på, kommer Tudor att fortsatta sin tradition med att släppa en ny klocka i tidsramen oktober/november och vad skulle det isf kunna bli?

Black Bay Black hämtade ju klar inspiration från Black Bay One som såldes för 3.2 miljoner SEK på auktionen OnlyWatch.

BBOne.jpg

Så i år (två år senare även det) så är det ju dags för OnlyWatch igen och i år kommer Tudor ju att auktionera ut en Black Bay Bronze One i en enormt skön grön nyans.

BBBronzeOne.jpg

Så spekulera away, kommer Tudor lansera något i år igen över Instagram och vad kommer det isf kunna vara?

Jag är personligen förväntansfull att det kommer en höst-lansering och skulle det vara någon variant på den gröna OnlyWatch Bronzon så skulle jag inte klaga. Pelagos LHD kom ju dock från ingenstans så vet inte alls vad vi kan förvänta oss om jag är ärlig.
Tycker att Tudor redan har en stabil grund gällande black bay och pelagos serien, så hoppas inte på några vidareutvecklingar där. Däremot hoppas jag att de satsar på mindre populära kollektioner, exempevis en ny northflag, eller en reissue tudor day date(?) eller liknande på den fronten. Tror nämligen att Tudor som märke kan bli ännu större och bättre genom ett balanserat fokus på flera olika typer av klockor.

Tycker att Tudor redan har en stabil grund gällande black bay och pelagos serien, så hoppas inte på några vidareutvecklingar där. Däremot hoppas jag att de satsar på mindre populära kollektioner, exempevis en ny northflag, eller en reissue tudor day date(?) eller liknande på den fronten. Tror nämligen att Tudor som märke kan bli ännu större och bättre genom ett balanserat fokus på flera olika typer av klockor.

Håller med - skulle gärna se mer satsning på North Flag! Saknar även en GMT i deras lineup...

Ohh. En schysst GMT hade ju varit en fantastisk addering till sin produktflora!
Sen är ju jag en sucker för Chrono Heritage, så en till model där hade varit trevligt!

Något i den gröna skalan hade varit fint. Dock inte som Rolex Hulk!

Håller med - skulle gärna se mer satsning på North Flag! Saknar även en GMT i deras lineup...
Sen är ju jag en sucker för Chrono Heritage, så en till model där hade varit trevligt!

Absolut, en GMT hade varit grymt!

Drömmen hade varit en klocka som inte har den där ohyggligt fula krontuben.

Ja en Heritage Chrono med nya urverket hade varit något!

Håller med! Eller så köper man den på läder och beställer tudor ETA länk för 8.500kr ;)

True! Den hade gjort sig bäst på svart nato! Och Tudors OEM-nato är bland de skönaste som finns.. Tycker inte om ETA-länken så mycket heller! Tycker att den avsmalnar för lite mot spännet. Vilket gör att klockan ser ut som att den bärs på ett bund.. fast av stål.

Det här hade jag missat. Tudor ref:7923 såldes på EBay för ca 900.000 kronor. Sjuukt.. Så vad tror ni? Tror ni "dagens" black bay kommer gå upp i värde i framtiden??
Screenshot_20171011-001905.png
20171011_002045.png

Senast ändrad:

Nu kom bandet fra WatchGecko. Bra kvalitet så jeg er jätte nöjd.

Tycker Black Bay ser helt klart best ut på länk, men veldig snygg på Rally også så perfekt å ha länk til jobb og litt finere tillställningar og läder når det skal väre litt mer casual :)

Det er ikke så mange klokker som kler alle typer av band så bra som Black Bay iaf.. Grymt snygg klocka och jag älskar den!

IMG_4788.jpg
IMG_4813.JPG
IMG_4821.JPG
IMG_4828.JPG

Det här hade jag missat. Tudor ref:7923 såldes på EBay för ca 900.000 kronor. Sjuukt.. Så vad tror ni? Tror ni "dagens" black bay kommer gå upp i värde i framtiden??
Screenshot_20171011-001905.png
20171011_002045.png
Utan att veta skulle jag med största sannolikhet säga nej. Jämfört med den tiden då klockor kanske bara gjordes i max några tusen exemplar så massproduceras klockor idag på en helt annan nivå. Så utbudet av framtida vintageklockor kommer vara mycket större en dagens utbud av vintage.

Någon som vet hur många BB som tillverkats av varje variant? Tänker främst på röd, blå och svart. ETA/in-hus för respektive färg är såklart också intressant.
Är detta något som Tudor(samt andra tillverkare) håller för sig själva?

Tillbaka
Topp