Blev lite nostalgisk såhär på måndagskvällen när jag insåg att det är dags för Watchout på fredag.
För två år sedan läckte ju det en världsnyhet från Watchout i lilla Sverige då (om jag inte minns fel)
@Ernesto jagade rätt på en Black Bay Black på någon handled tillhörande en Tudor-representant på plats. Det blev ett jäkla liv om ryktet om en ny klocka från Tudor som spreds sig runt om i världen och senare så gjordes ju en lansering av Tudor via Instragram.
Förra året var det ingen Watchout men däremot så lanserade Tudor även vid samma tidpunkt Pelagos LHD - Även denna gång via Instagram.
Så nu när det är dags för Watchout så kom jag genast att tänka på, kommer Tudor att fortsatta sin tradition med att släppa en ny klocka i tidsramen oktober/november och vad skulle det isf kunna bli?
Black Bay Black hämtade ju klar inspiration från Black Bay One som såldes för 3.2 miljoner SEK på auktionen OnlyWatch.
Så i år (två år senare även det) så är det ju dags för OnlyWatch igen och i år kommer Tudor ju att auktionera ut en Black Bay Bronze One i en enormt skön grön nyans.
Så spekulera away, kommer Tudor lansera något i år igen över Instagram och vad kommer det isf kunna vara?
Jag är personligen förväntansfull att det kommer en höst-lansering och skulle det vara någon variant på den gröna OnlyWatch Bronzon så skulle jag inte klaga. Pelagos LHD kom ju dock från ingenstans så vet inte alls vad vi kan förvänta oss om jag är ärlig.