• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Trotsar Basel och kör en gammal hederlig Tudor-Torsdag!:)
8FB5CE99-4FFA-45AD-A965-F741DA2F640B.jpeg

Det verkar som om man inte längre kommer få med textilbanden till Black Bay-modellerna.
Tog nedstående text från Tudors hemsida.

”Riveted steel bracelet with polished and satin finish, brown leather strap with folding clasp and safety catch, OR black fabric strap with a gold-coloured band with buckle”

Innan har det stått något i stil mes ”and a additional fabric strap”. Är det någon som
Har mer info eller bättre koll? :)

Det verkar som om man inte längre kommer få med textilbanden till Black Bay-modellerna.

”Riveted steel bracelet with polished and satin finish, brown leather strap with folding clasp and safety catch, OR black fabric strap with a gold-coloured band with buckle”

Innan har det stått något i stil mes ”and a additional fabric strap”. Är det någon som
Reagerade också på det! Jag förstod det som att alla tre banden kom med?

Den bästa torsdagen! :D
Ser att din tavla är något annorlunda än min, din har ”swiss made” medans min har ”swiss” samt att din ser lite ljusare guldig ut?
Vet du vilket år din är ifrån? :)

Edit: samt att texten i dagen ser lite större ut på din :)
Bra öga där :)
Min är från 1995 enligt serienumret.
Vet du när din är ifrån?

Det stämmer nog, de har gjort om hur de beskriver det på hemsidan och även HODINKEE beskriver på samma sätt. På ett sätt trist men på ett sätt kan man förstå då säkert många aldrig använder det utan enbart kör på t ex länk!

Det stämmer nog, de har gjort om hur de beskriver det på hemsidan och även HODINKEE beskriver på samma sätt. På ett sätt trist men på ett sätt kan man förstå då säkert många aldrig använder det utan enbart kör på t ex länk!
Visst är det nog så, jag tycker det är lite trist. Gillade skarpt att Tudor skickade med ett band som tillverkades så traditionellt, helt ”gratis”.

Sällar mig till skaran som uppskattar att BB kommer i mindre utförande, framförallt att den är slimmare..Det kanske har avhandlats tidigare men jag hittar det inte.. när kan man förvänta sig att dom dyker upp i butik så man kan klämma och känna?!

Sällar mig till skaran som uppskattar att BB kommer i mindre utförande, framförallt att den är slimmare..Det kanske har avhandlats tidigare men jag hittar det inte.. när kan man förvänta sig att dom dyker upp i butik så man kan klämma och känna?!
GMTn kommer i juni enligt tudors Instagram. 58an lär väl komma samtidigt

En intressant fråga uppstår ju efter diskussionerna om hur "rätt" det är av Tudor att göra en retro-GMT när det inte finns nån orginal förlaga ur Tudors arkiv att bygga på (på samma sätt som det finns med Submarinern). Om vi bortser från den diskussionen, varför gjorde Tudor aldrig nån budget GMT back in the day, på samma sätt som man gjorde budget Sub/Datejust/DD?
Initialt kan man ju tänka sig att det var för att det inte fanns nåt budget-GMT-verk att stoppa i dem men det kan ju inte dröjt så länge till nåt sådant blev tillgängligt. Nån som vet?

Tillbaka
Topp