Tycker de bilder man sett på läderbandet,utanför hemsidan,varit riktigt snygga.Mums...
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker de bilder man sett på läderbandet,utanför hemsidan,varit riktigt snygga.Mums...
![]()
![]()
Gillar inte riktigt guld på insertet. Men annars är den fan grym!Mums...
![]()
![]()
Film på Tudor GMT och 58 tjocklek och jämförelse.
https://www.instagram.com/p/Bgqd9DVnD-L/?taken-by=watchlounge.kr
35380:- SEK. På Tudor hemsidan. Överkomligt. Kul att det är den så kallade"äkta" GMT så du har Quick set på timvisaren(lokala tiden) istället för datumet och (GMT visaren) som ETA 2893-2.Är priset för GMTn . officiellt?
Överkomligt? Jag tycker priset är helt jävla fantastiskt - Extremt mkt pang för pengen!35380:- SEK. På Tudor hemsidan. Överkomligt. Kul att det är den så kallade"äkta" GMT så du har Quick set på timvisaren(lokala tiden) istället för datumet och (GMT visaren) som ETA 2893-2.
ETA är lite baklänges när man flyger. Då rubbar man minutvisaren..... Vilket är trassligt när man springer genom transfer till nästa flyg.
Tudor har en snygg animerad användarguide uppe för hur urverket funkar på deras hemsida med.
Så lika men ändå så olika...
Ngn som kan avgöra vilken som är äldst?
![]()
![]()
Hehe det är kul vad olika man är. Jag gillar tjockleken (älskar den klossiga boetten på min bb), älskar snowflake, gillar integreringen av datumfönstret och har inga problem med gmt visaren (snygg form och färg).Jag är nog ensam om det men tycker att den blå BB 36mm är det bästa släppet från Tudor i år.
BB58 var också riktigt lyckad men gillar inte gilt i inlägget på bezelen.
Kul med en GMT men för tjock, lite för stor, fult med snowflake, misslyckat datumfönster, GMT-handen ser förjävlig ut när den går utanför chapterringen trots att det fyller en funktion. Officially certified hade dom kunnat skippa, kommer alldeles för nära timindex. Jag är skeptisk fast det är en bra grund att arbeta vidare på.
Kära kolleger, vad är den praktiska skillnaden mellan gamla och nya BB länkar förutom nitar? Bör det vara möjligt att sätta det gamla länken på den nya Pepsi GMT?
Gmt verkar ha lite högre verk men har passats in i samma case som in-house BB2nd gen BB = 6,5mm högt verk (MT5602)
BBGMT = 7,52mm högt verk.
Så BBGMT kanske blir lite tjockare än nuvarande BB?
Det där är en riktig godbit !Hörde jag Tudor-Torsdag?![]()
![]()
Provade Chrono idag.
Den var riktigt fin. Bra kvalitetskänsla och datum. Den har allt. Färgerna poppade också fint.Den är riktigt fin, i synnerhet i blått. Känns lite underskattad.
Just den modellen på bilden ser grym ut.Den här, Tudor 1926, verkar helt ha flugit under radarn. Kommer i ett antal olika storlekar och utföranden. Eta 2824 och skruvad krona.
Tycker den är riktigt fin. Hyggligt billig också.
![]()
Just den modellen på bilden ser grym ut.
De andra tvåtons hade jag lite svårt för. Med tanke på att serien lanserades med en stor asiatisk artist är den nog gjord med den marknaden i åtanke. Ser ut som en high-end version av mycket man ser från billiga kinesiska märken.