• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Black Bay GMT ser ju fantastisk ut. Jag som har gått och funderat på ett en Black Bay länge blev genast ännu mer intresserad. Åsikter?
Lånad bild:
Tudor-Black-Bay-GMT-21.jpg
Gillar den.
Synd att dem bara är så ”tjocka”

Verket är tjockare än bb41 men dom har ändå klämt in den i samma/likadan boett. Så det är samma höjd som bb41 däremot är bb58 (39mm) betydligt lägre i höjd
Såg något inlägg på instagram där dem sade att nya GMT är 0.15mm lägre än in-house black bay.
vet dock inte om detta stämmer.

Synd ! man är bra sugen på den klockan men jag klarar inte av att bära den storleken.

Såg något inlägg på instagram där dem sade att nya GMT är 0.15mm lägre än in-house black bay.
vet dock inte om detta stämmer.

Synd ! man är bra sugen på den klockan men jag klarar inte av att bära den storleken.
Revolution watch står med tudors representanter på Basel och ställer frågan om det är samma höjd som på bb41 var på dom svarar ja iaf :)

Är det någon skillnad/någonting bättre på nya länken förutom att den är nitad istället för skruvad?
Tycker då den nya är mycket fulare iallafall!

Jag förstår att det är Tudors grej, men hade bara kronan stuckit ut 1mm mindre så hade 58an, Gmt mm varit så mycket snyggare imo.

Räcker nog med en halv mm.

Den här, Tudor 1926, verkar helt ha flugit under radarn. Kommer i ett antal olika storlekar och utföranden. Eta 2824 och skruvad krona.

Tycker den är riktigt fin. Hyggligt billig också.

E49B8D10-77A5-40BE-8F88-2C0C621E6E07.jpeg
Jag läste en massa inlägg på ett rolexforum om den här klockan. Kritiken var inte nådig. "Lite fulare än en Tissot" och liknande kommentarer, jag tror inte jag läste en enda positiv kommentar. Jag har själv varit sugen på en Tudor style under en längre tid men inte riktigt kommit mig för att köpa då den är lite för enkel och anonym i mitt tycke. Den här modellen är däremot helt perfekt för mig. Jag får en 100 meters vattentät klocka med datum i en storlek på perfekta 39mm för 13.000kr. Det står dessutom Tudor på den, vilket inte borde betyda någonting, men för mig gör det det verkar det som.

En fattigmans-DateJust helt enkelt. Jag tycket designen med rostfritt stål och svart urtavla är riktigt snyggt.
IMG_0335.jpg

IMG_0335.jpg

Det ska bli otroligt skönt att återigen komma tillbaka till en mekanisk klocka. AppleWatch är kul ett tag men jag vill ha något som känns mer "äkta".

Tillbaka
Topp