DrDre
Diamant
Jag läste en massa inlägg på ett rolexforum om den här klockan. Kritiken var inte nådig. "Lite fulare än en Tissot" och liknande kommentarer, jag tror inte jag läste en enda positiv kommentar. Jag har själv varit sugen på en Tudor style under en längre tid men inte riktigt kommit mig för att köpa då den är lite för enkel och anonym i mitt tycke. Den här modellen är däremot helt perfekt för mig. Jag får en 100 meters vattentät klocka med datum i en storlek på perfekta 39mm för 13.000kr. Det står dessutom Tudor på den, vilket inte borde betyda någonting, men för mig gör det det verkar det som.
En fattigmans-DateJust helt enkelt. Jag tycket designen med rostfritt stål och svart urtavla är riktigt snyggt.
![]()
Det ska bli otroligt skönt att återigen komma tillbaka till en mekanisk klocka. AppleWatch är kul ett tag men jag vill ha något som känns mer "äkta".
Mycket hur den kommer att upplevas hänger nog på tavlan med honeycomb-mönstret och där är det rätt stor skillnad på 40mm på handleden eller 40cm på skärmen. Ska bli roligt att se den i verkligheten.