• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Står i deras instagram om jag inte minns fel.
-maj för BB GMT
-Jun/Juli för BB 58

4DF18B15-9FC0-4C81-9B60-2C9A4BE1C7A2.jpeg

58an i juli enl Tudor på IG.

Första intrycket efter en dag på armen.
Vridningen är magisk, grym läsbarhet på tavlan, fantastiskt skönt med snabbjustering av länken, en genomgående gedigen känsla.
Jag tror Pelegos är en klocka som kommer att åldras snyggt.
Det ska bli kul att testa i sitt rätta element under nästa dyktrip.
Nu ska jag bara vänja mig vid den höga närvarokänsla :-D
Screenshot_20180418-172138.jpg

Vridningen är magisk, grym läsbarhet på tavlan, fantastiskt skönt med snabbjustering av länken, en genomgående gedigen känsla.
Ser riktigt bra ut!

Vilket toppexemplar ;)

Nybliven Pelagos-ägare. Vilken jävla ”håll käften”-klocka! Otroligt imponerad av kvalitetskänslan så här långt.

65698022-E484-4264-88F5-072633B30F02.jpeg
Nu saknar jag verkligen min Pelagos!
Grattis till er båda

Den där är riktigt riktigt fin. 79260 med likadan tavla är en personlig favorit. Bärs lite nättare. :D
Jag är långt ifrån att vara en Tudor Big Block expert men när jag tittat i min "bibel" "Tudor Anthology" (av Alberto Isnardi) så är jag benägen att hålla med dig. På bilderna där så ser boetten klart tunnare ut.

Tack detsamma!
Nej, det är en 79170 så en riktig tjockis precis som din är.
Sorry, i min bok finns bara en bild på 79170 med "inverse panda dial" och roterande bezel, inte någon på "panda dial". Därför trodde jag att du hade en 79270 då det för den finns en bild på en panda dial med roterande bezel. När jag tittar närmare på bilderna så ser det ut som om crown-guard är spetsigare på 79260/79270 än på 79160/79170, stämmer det?

Sorry, i min bok finns bara en bild på 79170 med "inverse panda dial" och roterande bezel, inte någon på "panda dial". Därför trodde jag att du hade en 79270 då det för den finns en bild på en panda dial med roterande bezel. När jag tittar närmare på bilderna så ser det ut som om crown-guard är spetsigare på 79260/79270 än på 79160/79170, stämmer det?
Tror bilderna är lite missvisande i boken, kan vara så att just det 792-ex de visar helt enkelt har mer polerade crown guard. 792-boetten är ju mer slimmad och har mjukare former än 791.

Håller med om att det är lite förvirrande med urtavlefärger i boken.

Tillbaka
Topp