LjustLjust eller mörkt, det är frågan...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
LjustLjust eller mörkt, det är frågan...?
Sorry, i min bok finns bara en bild på 79170 med "inverse panda dial" och roterande bezel, inte någon på "panda dial". Därför trodde jag att du hade en 79270 då det för den finns en bild på en panda dial med roterande bezel. När jag tittar närmare på bilderna så ser det ut som om crown-guard är spetsigare på 79260/79270 än på 79160/79170, stämmer det?
Svårt att mäta exakt med linjal men strax under 15mm får jag det till (bubblan för datumet EJ medräknad), har för mig att jag läst någonstans att tjockleken är 14.7 mm vilket verkar stämma. Skall mäta med skjutmått hemma ikväll så skall du få en exaktare siffra.Går i köpartankarna och en Big Block ligger med i jämförelselistan som just nu sammanställs.
Vad har ni för tjocklekar på era Big Blocks?
@Mike @thomastheswede @Hasse Varg
Nånstans läst 14.19mm utan plexi. Safirmodellerna (Ref 792...) är tunnare om jag förstått det hela rätt.Svårt att mäta exakt med linjal men strax under 15mm får jag det till (bubblan för datumet EJ medräknad), har för mig att jag läst någonstans att tjockleken är 14.7 mm vilket verkar stämma. Skall mäta med skjutmått hemma ikväll så skall du få en exaktare siffra.
Vad är det för årtal på den fina?
1968Vad är det för årtal på den fina?
Tänkte att det kanske kunde varit en årsklocka, 1966, men då är den på tok för modern för det
Oavsett så skulle du inte haft någon som helst glädje av att jag ägde en klocka från ditt födelseår, snarare tvärt omTänkte att det kanske kunde varit en årsklocka, 1966, men då är den på tok för modern för det
TackarSvårt att mäta exakt med linjal men strax under 15mm får jag det till (bubblan för datumet EJ medräknad), har för mig att jag läst någonstans att tjockleken är 14.7 mm vilket verkar stämma. Skall mäta med skjutmått hemma ikväll så skall du få en exaktare siffra.
Funnits flera 66r till salu på KS de senaste åren, frågan är om det blir du eller jag som kommer hitta en från detta eminenta år först?Tänkte att det kanske kunde varit en årsklocka, 1966, men då är den på tok för modern för det
Jo, jag har sett det, därför var jag lite nyfiken. Väldigt kul att 50 år gamla klockor fortfarande används och fungerar i princip lika bra som nya.Funnits flera 66r till salu på KS de senaste åren, frågan är om det blir du eller jag som kommer hitta en från detta eminenta år först?
Måste bero på årgången.Jo, jag har sett det, därför var jag lite nyfiken. Väldigt kul att 50 år gamla klockor fortfarande används och fungerar i princip lika bra som nya.
Ooops, fel tråd Trodde jag var på Speedy-tråden... Ledsen för det
Nu kan jag få samma look
Har nu mätt med skjutmått, jag får tjockleken till 14.7 mmSvårt att mäta exakt med linjal men strax under 15mm får jag det till (bubblan för datumet EJ medräknad), har för mig att jag läst någonstans att tjockleken är 14.7 mm vilket verkar stämma. Skall mäta med skjutmått hemma ikväll så skall du få en exaktare siffra.
Totalt, ink plexi?Har nu mätt med skjutmått, jag får tjockleken till 14.7 mm
Ja, det stämmer, inklusive plexiTotalt, ink plexi?
Tack. Det jag också läst någonstans så då stämmer detHar nu mätt med skjutmått, jag får tjockleken till 14.7 mm
Fasen, vad mer behöver man lixom... Nice!
Citerar mig själv från några sidor back. Jag kör ett Crafter Blue och det funkar bra.Hello!
Har någon tips på var man kan hitta ett schysst rubber strap till bb 41mm ? ett som inte kostar skjortan
Puss
Kunde inte hitta någon definitiv info om Crafter blues gummi de tagit fram till black bay passade även på 41:an utan vridning. Beställde ett ändå för att prova och det var inga problem. Blev helt okej. Får se vad jag tycker om kvalitet efter ett tag.
@Hasse Varg Säger Tudor Anthology något mer om skillnderna på referenserna?Någon som kan ge lite ljus på skillnaden mellan 79180 och 79280?
Har sökt överallt, men kan inte hitta någon visuell skillnad, förutom det uppenbara: vit tavla (79180) och svart tavla (79280).
Nu skall vi se, i boken finns bild på 79180 både med silver och svart tavla. 79280 har texten "TUDOR PRINCE OYSTERDATE" på tavlan medan 79180 har "TUDOR OYSTERDATE". Olika end-links vilket väl bör indikera skillnad i boett/lugg? 79280 finns med en massa varianter på tavlans färg och det finns många med arabiska siffror för timmarna. Sedan finns ju även "TIGER" (har tydligen någonting med Tiger Woods att göra) tavlorna för 79280, vissa har även Jubilee liknande länkar. Nu är jag långt ifrån en Tudor expert så det finns säkert många som kan sprida bättre ljus över skillnaderna men det här är vad jag kan läsa mig till i min bok@Hasse Varg Säger Tudor Anthology något mer om skillnderna på referenserna?
Nu skall vi se, i boken finns bild på 79180 både med silver och svart tavla. 79280 har texten "TUDOR PRINCE OYSTERDATE" på tavlan medan 79180 har "TUDOR OYSTERDATE". Olika end-links vilket väl bör indikera skillnad i boett/lugg? 79280 finns med en massa varianter på tavlans färg och det finns många med arabiska siffror för timmarna. Sedan finns ju även "TIGER" (har tydligen någonting med Tiger Woods att göra) tavlorna för 79280, vissa har även Jubilee liknande länkar. Nu är jag långt ifrån en Tudor expert så det finns säkert många som kan sprida bättre ljus över skillnaderna men det här är vad jag kan läsa mig till i min bok