• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Provar polarens Black Bay. Den röda ETA-versionen är fan inte dum.

6AC035B5-9D67-40EB-9F07-D53B9E40F64C.jpeg

Vad tycker panelen? Är denna tidsavvikelser godtagbar från en BB men inhouse verket?

Jag fick den snoffisga kommentaren ”en automatklocka kommer aldrig gå perfekt” från min lokala AD när jag ville lämna in den på garantiärende.

5E7EBCB7-4F33-42F5-8026-2BE683A90285.png

Vad tycker panelen? Är denna tidsavvikelser godtagbar från en BB men inhouse verket?

Jag fick den snoffisga kommentaren ”en automatklocka kommer aldrig gå perfekt” från min lokala AD när jag ville lämna in den på garantiärende.

+6 -4 är cosc.

Jag själv hade aldrig lämnat in klockan, men om du vill det, då gör du det.:)

Är kanske inte inom spec men inte så mycket "off". Är det din enda klocka förstår jag dig och hade också stört mig på det. Hellre att den går lite fort då.

Men har du flera som du roterar mellan hade jag försökt släppa det.

Min BB36 (visserligen ETA) plussar stabilt 4spd och det är jag nöjd med.

Har du bett dem själva köra den i sin Timegraph? Det kan annars vara en början och är den utanför COSC specen så har du all rätt till att den ska åtgärdas under garantin.

Supernöjd med nya S&G. Lite väl mycket glare men i övrigt magnifik. Vilken klocka för pengarna. Här bredvid sina kompisar.

Bilagor

• 33668999-5A65-4A53-9C80-BCD6F51641BF.png
    33668999-5A65-4A53-9C80-BCD6F51641BF.png
    188.6 KB · Visningar: 0
  • 852D1DF5-833A-4E8A-8C34-4A9AFBCBD72C.png
    852D1DF5-833A-4E8A-8C34-4A9AFBCBD72C.png
    178.3 KB · Visningar: 1
Gissar att ADn är Bergströms i Gbg?
Japp, blev i ärlighetens namn väldigt förvånad över den halvkassa service jag fick. Har alltid tidigare blivit väldigt bra bemött av personalen.

Är kanske inte inom spec men inte så mycket "off". Är det din enda klocka förstår jag dig och hade också stört mig på det. Hellre att den går lite fort då.
Men har du flera som du roterar mellan hade jag försökt släppa det.w
Min BB36 (visserligen ETA) plussar stabilt 4spd och det är jag nöjd med.
Egentligen är jag inte irriterad över att klockan går lite långsamt då jag är van vid klockor som inte är COSC certifierade (bla en BB36) men i detta fallet så har jag en viss förväntan på att klockan "håller vad den lovar". Tänkte låta klockan gå lite långsamt fram tills semestern och därefter lämna in den lagom till att urmakarna är tillbaka på arbetet.

Har du bett dem själva köra den i sin Timegraph? Det kan annars vara en början och är den utanför COSC specen så har du all rätt till att den ska åtgärdas under garantin.
Bad om att få se specifikationen från Timegraphen och fick bara svaret "Det lämnar vi aldrig ut. Klockan går ca -3 sek/dag vilket är inom ramarna för COSC". Blev genuint förvånad över svaret och ointresset av att hjälpa till.

Håller med här. Hellre +6 än -5
Precis! Avskyr att vara sen och föredrar att vara 5 minuter tidig än 1 minut sen. :)

Tack för alla respons! :)

Japp, blev i ärlighetens namn väldigt förvånad över den halvkassa service jag fick. Har alltid tidigare blivit väldigt bra bemött av personalen.

Egentligen är jag inte irriterad över att klockan går lite långsamt då jag är van vid klockor som inte är COSC certifierade (bla en BB36) men i detta fallet så har jag en viss förväntan på att klockan "håller vad den lovar". Tänkte låta klockan gå lite långsamt fram tills semestern och därefter lämna in den lagom till att urmakarna är tillbaka på arbetet.

Bad om att få se specifikationen från Timegraphen och fick bara svaret "Det lämnar vi aldrig ut. Klockan går ca -3 sek/dag vilket är inom ramarna för COSC". Blev genuint förvånad över svaret och ointresset av att hjälpa till.

Precis! Avskyr att vara sen och föredrar att vara 5 minuter tidig än 1 minut sen. :)

Tack för alla respons! :)
Vänta inte till efter semestern bara. Då verkar de ha som mest att pyssla med när folk badat med icke täta klockor.

Vänta inte till efter semestern bara. Då verkar de ha som mest att pyssla med när folk badat med icke täta klockor.
Ja juste, glömde den aspekten. Kanske lika bra att skicka in den snart då.
En tanke som slog mig. Personalen på Bergströms sa att de måste skicka klockan till Schweiz då det är ett garantiärende. Vad tror ni de kan tänkas kosta att få den regulerad hos bergströms?

Ja juste, glömde den aspekten. Kanske lika bra att skicka in den snart då.
En tanke som slog mig. Personalen på Bergströms sa att de måste skicka klockan till Schweiz då det är ett garantiärende. Vad tror ni de kan tänkas kosta att få den regulerad hos bergströms?
Låter ju helt sjukt, det är väl en väldigt liten ruckning som behövs?

Hade nog hellre betalat en slant hos en annan urmakare och fått det gjort på plats isåfall.

Tillbaka
Topp