Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slutet av augusti trodde tjejen på Nymans igår iaf.Nån som fått sin Tudor 58 än fr AD? Tror Nymansur fått in dom. Dock ej säker läste på ett ställe bara..
Aha ok. Läste på Insta (Nymansurs sida) att dom finns tillgängliga..Slutet av augusti trodde tjejen på Nymans igår iaf.
Står inget om att Nymans skulle fått in dom på deras insta.Aha ok. Läste på Insta (Nymansurs sida) att dom finns tillgängliga..
Ja den har alltid varit 42 mm.An någon anledning har jag fått för mig att Tudor Pelagos är eller iallafall har varit 44mm. När jag kollar nu så står det 42. Har den alltid varit 42mm?
Aha ok missförstod kanske..Står inget om att Nymans skulle fått in dom på deras insta.
Däremot att dom finns tillgängliga på andra ställen.
Inget nytt med andra ord.
Hört att den ska vara så himla stor, men så rejält bitig är den väl inte med 42mm? Normalt luggmått?Ja den har alltid varit 42 mm.![]()
Tycker inte den upplevs så stor, men det beror väl en del på handledsmått. 50 mm lug to lug. Anledningen att den kanske upplevs som lite större är tjockleken skulle jag gissa på 14.5 mm.Hört att den ska vara så himla stor, men så rejält bitig är den väl inte med 42mm? Normalt luggmått?
Aha, okej tack.Tycker inte den upplevs så stor, men det beror väl en del på handledsmått. 50 mm lug to lug. Anledningen att den kanske upplevs som lite större är tjockleken skulle jag gissa på 14.5 mm.
Aha, okej tack.
Lägg upp lite bilder på Tudor 58 och berätta vad du tycker om den?Tudor Pelagos är stor, en av de mer obekväma klockor jag haft, eller troligen den obekvämaste faktiskt, stannade väldigt kort tid.
Oj då.. Jo det ser ju ut att vara en hyfsad pjäs faktiskt. Tack för bild och input.![]()
Gjorde ett tappert försök att få en jämförelse i profil med en Speedmaster 005a!
Haha tack för uppmuntran, men jag brukar bara fota när jag tycker att det är ett bra tillfälle. Lite mulet och tråkigt nu. Men spontant känns klockan på alla sätt som en riktig keeper.Lägg upp lite bilder på Tudor 58 och berätta vad du tycker om den?![]()
Jag hör dig. Bara att pma när du vill att jag ska ta över vårdnaden.Haha tack för uppmuntran, men jag brukar bara fota när jag tycker att det är ett bra tillfälle. Lite mulet och tråkigt nu. Men spontant känns klockan på alla sätt som en riktig keeper.
Vad jag kan klaga på är möjligen låset som jag personligen inte tycker är jättesnyggt och det har inget distinkt härligt klick när man knäpper igen säkerhetslåset. Sen har jag lite svårt för fejknitade länkar också. Men det förtar inte storheten i klockan, den sitter verkligen så bekvämt på handleden.
Claspen, tycker den låser grymt. Gillar även dom vita plupparna som sitter vid låset. Men håller med ang fejk nitarna. Men man tänker inte på dom så mkt. Men storleken är verkligen perfekt..Haha tack för uppmuntran, men jag brukar bara fota när jag tycker att det är ett bra tillfälle. Lite mulet och tråkigt nu. Men spontant känns klockan på alla sätt som en riktig keeper.
Vad jag kan klaga på är möjligen låset som jag personligen inte tycker är jättesnyggt och det har inget distinkt härligt klick när man knäpper igen säkerhetslåset. Sen har jag lite svårt för fejknitade länkar också. Men det förtar inte storheten i klockan, den sitter verkligen så bekvämt på handleden.
JaNån som fått sin Tudor 58 än fr AD? Tror Nymansur fått in dom. Dock ej säker läste på ett ställe bara..
Wow riktigt snygg..
Haha tack för uppmuntran, men jag brukar bara fota när jag tycker att det är ett bra tillfälle. Lite mulet och tråkigt nu. Men spontant känns klockan på alla sätt som en riktig keeper.
Jag gillar femsiffrig sub men länken och låset tycker jag inte håller samma höga klass som resten av klockan. Det blir tråkigt om jag upplever bb58an likadan.Tycker säkerhetslåset ”klickar” helt okej.. Håller dock med att låset som helhet är ganska tråkig, båda känslan och utseendemässigt.
Rolex glidelock clasp är förstås flera ljusår bort beträffande kvalitet och funktion.
Fast priset är ju helt annat... Helt enkelt...
Sedan är jag lite besviken på hur man hanterat länken med fejknitar. Har svårt att förstå varför man inte körde med riktiga nitar direkt från början. Finns hyfsat bra teknik idag jämfört med 50-60 tal.
Om man bortser från länken är den riktigt bra.
Fast rent estetiskt är ju glidelock låset en ganska tråkig historia? Väldigt lååångt...
Oj
Magi. 100% magi!
Rolex lås är såklart bättre men ljusår bättre? Neee liten skillnad men behöver inte överdriva..Tycker säkerhetslåset ”klickar” helt okej.. Håller dock med att låset som helhet är ganska tråkig, båda känslan och utseendemässigt.
Rolex glidelock clasp är förstås flera ljusår bort beträffande kvalitet och funktion.
Fast priset är ju helt annat... Helt enkelt...
Sedan är jag lite besviken på hur man hanterat länken med fejknitar. Har svårt att förstå varför man inte körde med riktiga nitar direkt från början. Finns hyfsat bra teknik idag jämfört med 50-60 tal.
Om man bortser från länken är den riktigt bra.
Har ett sånt grönt. Men tyckte inte det passade. Men din svarta var snygg..kanske köper ett grått camo nato..Finns en enkel lösning till allt det negativa med länken till BB58. Skaffa ett MN strap! =)
Snyggt, skönt och säkert!
![]()