• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

3EE6D035-1DAF-4F8D-A465-3BDBDC3F5142.jpeg
❤️❤️❤️
Nu snackar vi!!! En av mina absoluta Tudorfavoriter. Toksnygg!

Man förstår ju också att Tudor måste snåla in nånstans både för prisläget och relationen med storebror. Vore konstigt om Tudor hade Rolexlås men kostar hälften.

Efter ha varit OWG med en Seadweller 116600 i 2,5år, och använt den till precis allt. Märker jag iallafall en enorm skillnad mot Tudors.. Självklart är den inte dålig men skillnaden i kvalitet går inte att snacka bort..
Hmm jämnförde Tudorn med Rolex 114060. Skillnad ja men ENORM skillnad? Njaa..

Vad är det för stöd för något, gamla Rolexlås är ju erkänt dåliga.

Det ska ju tilläggas att Tudor har samma billiga lås på alla Black Bay med den nya nitade länken, det är alltså inget som är unikt med just 58.
Tror det blir svårt att diskutera med en person som konstant försöker försköna och pumpa upp värdet på en specifik klocka. Det blir liksom inhouse-diskussionen all over again.
Ingen idé att dra upp kötider heller. Håll ut, snart är BB 58 såld.

Efter ha varit OWG med en Seadweller 116600 i 2,5år, och använt den till precis allt. Märker jag iallafall en enorm skillnad mot Tudors.. Självklart är den inte dålig men skillnaden i kvalitet går inte att snacka bort..

Ja, en 116600 listade väl nästan 3 gånger mer än en BB 58 så det vore konstigt om inte skillnad fanns i kvalitet och finish.
BB 58 är fortfarande riktigt bra klocka, särskilt för det priset.

Ja, en 116600 listade väl nästan 3 gånger mer än en BB 58 så det vore konstigt om inte skillnad fanns i kvalitet och finish.
BB 58 är fortfarande riktigt bra klocka, särskilt för det priset.

Tror du missat poängen med detta inlägg.
Nu handlade det inte om klockorna utan låsen. Läs mina tidigare inlägg där jag även betonat att det inte går att jämföra pga prisskillnad och inte heller påstått att 58 är nån dålig klocka. :)

Det är ju skillnad på Rolex lås det säger jag ingenting om, den är bättre. Men vissa säger "ljusår bort"/skillnad. Vissa säger STOR skillnad. Men tex en 114060 som är ca dubbelt så dyr, så är det INTE dubbelt så stor skillnad på låset enligt mitt tycke. Som sagt Rolex lås är bättre men inte DUBBELT så bättre..

Tror du missat poängen med detta inlägg.
Nu handlade det inte om klockorna utan låsen. Läs mina tidigare inlägg där jag även betonat att det inte går att jämföra pga prisskillnad och inte heller påstått att 58 är nån dålig klocka. :)

Ok, tack för förtydligandet.
Min personliga reflektion kvarstår dock att det givet pris och marknadssegment inte är så märkligt att det skiljer en del mellan en Rolex (i detta fall en SDc) och Tudor BB 58 i form av kvalitet och finish vilket återspeglas även på låset och länken.

Det var även min personliga åsikt att givet ovanstående så är BB 58 grym för pengarna.
Det var inte menat att det skulle tolkas som du sagt motsatsen :)

Det är ju skillnad på Rolex lås det säger jag ingenting om, den är bättre. Men vissa säger "ljusår bort"/skillnad. Vissa säger STOR skillnad. Men tex en 114060 som är ca dubbelt så dyr, så är det INTE dubbelt så stor skillnad på låset enligt mitt tycke. Som sagt Rolex lås är bättre men inte DUBBELT så bättre..

Orkar inte tramsa om det mer.. Det är din åsikt och det är fritt att tycka vad man vill. Nu lämnar jag diskussionen.

Ok, tack för förtydligandet.
Min personliga reflektion kvarstår dock att det givet pris och marknadssegment inte är så märkligt att det skiljer en del mellan en Rolex (i detta fall en SDc) och Tudor BB 58 i form av kvalitet och finish vilket återspeglas även på låset och länken.

Det var även min personliga åsikt att givet ovanstående så är BB 58 grym för pengarna.
Det var inte menat att det skulle tolkas som du sagt motsatsen :)

Absolut, det är vi helt överens om saken. :)

Orkar inte tramsa om det mer.. Det är din åsikt och det är fritt att tycka vad man vill. Nu lämnar jag diskussionen.
Onödigt att diskutera vidaremed någon när han inte vill inse fakta.

Rolex andas mer kvalite i sin helhet, bättre länk, lås osv.
Kostar självklart mer än dubbelt så mycket.

Tudor är bland de bästa köpen man kan göra inom den prisklassen, och är självklart grymma.
Men @Vincentb , jo rolex lås är mycket bättre än tudors.

Onödigt att diskutera vidaremed någon när han inte vill inse fakta.

Rolex andas mer kvalite i sin helhet, bättre länk, lås osv.
Kostar självklart mer än dubbelt så mycket.

Tudor är bland de bästa köpen man kan göra inom den prisklassen, och är självklart grymma.
Men @Vincentb , jo rolex lås är mycket bättre än tudors.
Ingen fakta? Har ägt båda vet mkt väl vad jag pratar om. Men vi släpper det..

En heads-up lär man få göra. Min BB är just nu till salu på k&s pga Graal-syndrom.
Kan komma att dras tillbaka. Men för tillfället bjuds den ut. Kan även ses i min recensionstråd.

Upplever att det är onödigt mycket tjafs i denna tråd. Vissa ska hävda sin rätt och övertyga andra att de har fel. De estetiska (och i vissa fall kvalitativa) värdena en klocka har är subjektiva. Kan vi inte skippa gnället och istället glädjas åt att vi alla delar ett intresse för Tudorklockor? :)

Tillbaka
Topp