• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prövade precis 58:an, vansinnigt bra på armen. Kändes verkligen helt fulländad och alla brister (enligt mig) från vanliga BB är åtgärdade.

Edit: taskig bild.
E8D9C139-C05A-4E5B-95AA-80C174AB3151.jpeg
Blev det affär? :)

En del tillverkare ökar sina priser..
Hur är det med Tudor egentligen...stannar dem på denna nivå hur länge som helst eller hakar dem på rolex m.fl ?

Vad har vanliga BB för brister?

Som sagt, enligt mig upplevda brister. Först och främst är tjockleken en riktig dealbreaker för min del. Vidare gillar jag inte heller 41mm utan tycker att 39mm är en mycket mer lyckad storlek. Bifogar två bilder på BB så kan du jämföra mot 58:an på min handled. Har för övrigt ca 17.5-18 cm handleder.

Tycker i övrigt att det är en fin klocka men storleken funkar öht inte för mig. Var inte meningen att klanka ner på någons klocka utan det är helt och hållet min subjektiva åsikt.

Edit: höll på att glömma den färgade anodiserade delen på kronan.

78A97773-3536-4A12-9242-CFA2484DC054.jpeg

DDC5CA7A-0A91-47AC-A8E3-7FB7C591B92B.jpeg

Senast ändrad:
Som sagt, enligt mig upplevda brister. Först och främst är tjockleken en riktig dealbreaker för min del. Vidare gillar jag inte heller 41mm utan tycker att 39mm är en mycket mer lyckad storlek. Bifogar två bilder på BB så kan du jämföra mot 58:an på min handled. Har för övrigt ca 17.5-18 cm handleder.

Tycker i övrigt att det är en fin klocka men storleken funkar öht inte för mig. Var inte meningen att klanka ner på någons klocka utan det är helt och hållet min subjektiva åsikt.

Edit: höll på att glömma den färgade anodiserade delen på kronan.

78A97773-3536-4A12-9242-CFA2484DC054.jpeg

DDC5CA7A-0A91-47AC-A8E3-7FB7C591B92B.jpeg
Har sneglat lite på vanliga BB, så det är bra att få lite input :)

Prövade precis 58:an, vansinnigt bra på armen. Kändes verkligen helt fulländad och alla brister (enligt mig) från vanliga BB är åtgärdade.

Edit: taskig bild.
E8D9C139-C05A-4E5B-95AA-80C174AB3151.jpeg
Tänkte bara höra om du stått i kö eller om du var hos AD som hade den inne? Tycker den ser otroligt fin ut och sugen på att slå till, var förbi Nymans och Krons idag och ställde mig på väntelista. Men nyfiken om det finns snabbare alternativ :)

Tänkte bara höra om du stått i kö eller om du var hos AD som hade den inne? Tycker den ser otroligt fin ut och sugen på att slå till, var förbi Nymans och Krons idag och ställde mig på väntelista. Men nyfiken om det finns snabbare alternativ :)
Snabbare alternativ är väl att beställa hem från utländsk AD? Behöver ju inte komma från Sverige.

Hej alla Tudor-experter. Som ett första inlägg här på forumet tänkte jag höra om någon av er har koll på vad den "godkända" tidsavvikelsen är för en Tudor BB (ETA-verket) från 2014. Har börjat fundera på om det börjar bli dags att lämna in den men känns ju onödigt om allt är som det ska.

Ledsen, trodde jag svarade redan igår!

Jag tror ev att jag stod brevid dig på krons igår, det var nämligen en person som skrev upp sig samtidigt som mig och fick en högst oklar leveranstid (typ inget svar alls). Jag skrev upp mig 25 maj, fick samtalet förra veckan.

Lycka till!

Efter lite drygt en månads ägande så gillar jag fortfarande utseendet på den lika mycket, färgerna är perfekta enligt mig..men den är (för) stor!
Efter att ha burit 36mm DD under förmiddagen och sen sätter på sig denna efter ger lite känslan av att jag har plockat ner vägg-klockan och satt på armen:).

4C7DC072-5F48-4388-98AD-D44621C25F69.jpeg

B87FDF06-19F7-47BA-A847-B8BE97771A8C.jpeg

Tillbaka
Topp