Blev det affär?Prövade precis 58:an, vansinnigt bra på armen. Kändes verkligen helt fulländad och alla brister (enligt mig) från vanliga BB är åtgärdade.
Edit: taskig bild.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev det affär?Prövade precis 58:an, vansinnigt bra på armen. Kändes verkligen helt fulländad och alla brister (enligt mig) från vanliga BB är åtgärdade.
Blev det affär?
Kör på bara. Inte direkt svårsåld när det är din tur i kön senImorgon blir det nog det. Säljaren var bussig nog att ge mig lite betänketid. Står i kö till en 114060 men blev helt kär... har kikat mycket bilder men den görs verkligen bara rättvisa när man får känna på den.
Kör på bara. Inte direkt svårsåld när det är din tur i kön sen
Vad har vanliga BB för brister?Prövade precis 58:an, vansinnigt bra på armen. Kändes verkligen helt fulländad och alla brister (enligt mig) från vanliga BB är åtgärdade.
Vad har vanliga BB för brister?
Har sneglat lite på vanliga BB, så det är bra att få lite inputSom sagt, enligt mig upplevda brister. Först och främst är tjockleken en riktig dealbreaker för min del. Vidare gillar jag inte heller 41mm utan tycker att 39mm är en mycket mer lyckad storlek. Bifogar två bilder på BB så kan du jämföra mot 58:an på min handled. Har för övrigt ca 17.5-18 cm handleder.
Tycker i övrigt att det är en fin klocka men storleken funkar öht inte för mig. Var inte meningen att klanka ner på någons klocka utan det är helt och hållet min subjektiva åsikt.
Edit: höll på att glömma den färgade anodiserade delen på kronan.
Ah, kul! Alltid lika roligt med en bit historia!Jag har en 79160 från 1992 med originalkvittot kvar, den gick för 7 775 SEK 1992-10-12 klockan 15:23
Tänkte bara höra om du stått i kö eller om du var hos AD som hade den inne? Tycker den ser otroligt fin ut och sugen på att slå till, var förbi Nymans och Krons idag och ställde mig på väntelista. Men nyfiken om det finns snabbare alternativPrövade precis 58:an, vansinnigt bra på armen. Kändes verkligen helt fulländad och alla brister (enligt mig) från vanliga BB är åtgärdade.
Snabbare alternativ är väl att beställa hem från utländsk AD? Behöver ju inte komma från Sverige.Tänkte bara höra om du stått i kö eller om du var hos AD som hade den inne? Tycker den ser otroligt fin ut och sugen på att slå till, var förbi Nymans och Krons idag och ställde mig på väntelista. Men nyfiken om det finns snabbare alternativ
Tips på någon konkret? Kollar jag på Chrono24 så är den billigaste ca 4000 kr dyrare än Nymans/Krons utpris. Men visst där är det oklar väntetid.Snabbare alternativ är väl att beställa hem från utländsk AD? Behöver ju inte komma från Sverige.
Tyvärr inte. Men googla fram ett gäng AD och maila/ring dom så ökar nog chansen till att få en snabbare iafTips på någon konkret? Kollar jag på Chrono24 så är den billigaste ca 4000 kr dyrare än Nymans/Krons utpris. Men visst där är det oklar väntetid.
Tips på någon konkret? Kollar jag på Chrono24 så är den billigaste ca 4000 kr dyrare än Nymans/Krons utpris. Men visst där är det oklar väntetid.
Dock 2-5 veckors väntetid enligt hemsidan, kanske snabbare än se svenska AD ändå?Jäklar, schyst.
Ja det var högst oklart hur lång väntetiden var men det lät som att listan var rätt lång och att det kunde ta ett tag. Så 2-5 veckor tror jag inte är så farligt.Dock 2-5 veckors väntetid enligt hemsidan, kanske snabbare än se svenska AD ändå?
Ja det var högst oklart hur lång väntetiden var men det lät som att listan var rätt lång och att det kunde ta ett tag. Så 2-5 veckor tror jag inte är så farligt.
Tudor Snowflake 9411/0
Jo, en bättre länk är på ingång..Satan i gatan, blir inte mycket bättre än så där!
Så sant så sant... uppdaterar imorgon hur det blir!
Grattis mannen! Helt klart rätt valLovade en uppdatering. Varit en hektisk dag men hann precis plocka ut imorse. Stort tack till Krons och Felix som var väldigt hjälpsam.
Tänkte bara höra om du stått i kö eller om du var hos AD som hade den inne? Tycker den ser otroligt fin ut och sugen på att slå till, var förbi Nymans och Krons idag och ställde mig på väntelista. Men nyfiken om det finns snabbare alternativ
Grattis! Hade du stått i kö eller hade de den i butik?Lovade en uppdatering. Varit en hektisk dag men hann precis plocka ut imorse. Stort tack till Krons och Felix som var väldigt hjälpsam.
Två inlägg ovanför ditt..Grattis! Hade du stått i kö eller hade de den i butik?