• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lee

Omega
Har precis snöat in mig på Tudor, vilka fantastiska klockor! Någon som har den nya rangern som vill posta bilder in action? Gillar den, men är tveksam på storleken...
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
klak är du ute efter med eller utan datum?
9411 skulle jag säga ligger någonstans mellan 25-35k, har ju stigit en del på senare tiden! Var inte allt för länge sedan det låg en 9411/0 ute på K&S dock verkade den svårsåld vilket kanske berodde på "mooncrater" tavla och missmatchade visare. Ingen expert men no date snowflake verkar gå dyrare, jag är dock en datum kille och håller hårt i min :)...
image.jpg
 

CLT

Rolex
Har gått och blivit lite intresserad av en tudor med snowflake visare. Tycker att både orginalet och den nya blå Black bay är intressanta. Det verkar däremot lite knepigt att hitta en vintage nuförtiden, särskilt svårt med en tavla i bra skick. Priserna verkar också skjutit i höjden lite grann. Jag har bland annat sett en köpesannons ligga ute ett tag nu. Finns det några som cirkulerar runt på forumet som jag kan ha en chans på eller är det att söka sig utomlands för detta? Vad får man ge för en med hyffsad tavla?
Priserna har gått upp senaste åren. Fina ex går för typ 30k och uppåt... Men testa BBB om du inte redan gjort det, en riktigt grym klocka!
 

snajgel

Panerai
Tycker bandstiften till min 7016 glappar lite för mycket. Någon som har tips på var man köper bandstift som passar Tudor subs? Är det AM från bukten som gäller?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tycker bandstiften till min 7016 glappar lite för mycket. Någon som har tips på var man köper bandstift som passar Tudor subs? Är det AM från bukten som gäller?
Det är ju speciella bandstift till Gmt och sub, lite tjockare utan axel. Jag köper hos AD, men dyra jävlar. Fick tips av en KS:are om verkmästarna.se, där finns det stift :)
 

klak

Omega
klak är du ute efter med eller utan datum?
9411 skulle jag säga ligger någonstans mellan 25-35k, har ju stigit en del på senare tiden! Var inte allt för länge sedan det låg en 9411/0 ute på K&S dock verkade den svårsåld vilket kanske berodde på "mooncrater" tavla och missmatchade visare. Ingen expert men no date snowflake verkar gå dyrare, jag är dock en datum kille och håller hårt i min :)...
Sjukt fin den där! Jag föredrar med datum men inte något som kan fälla en klocka. Jag hade mina ögon på den men jag tror inte tavlan var något som skulle funka för mig.

Priserna har gått upp senaste åren. Fina ex går för typ 30k och uppåt... Men testa BBB om du inte redan gjort det, en riktigt grym klocka!

Jag ser fördelar med vintage och nya BB, den äldre boetten verkar riktigt smutt till exempel. Får kika efter båda men när nya verkar så pass billigare...
 

KMS

Rolex
Har full koll på att detta är puckat på många olika sätt...
Men har någon koll på prisläget på Tudor i Japan?
Är det vanligare med fakes&frankens i Japan?
Översättningarna blir ju rätt så bristfälliga så svårt att veta vad som är vad, detta kryddat med överlägset kassa bilder! Känns som ett recept på succé!
Även med frakt/tull/moms/avgifter o dylikt är de flesta lägre. Har dom missat hypen?
http://buyee.jp/category/yahoo/auction/2084303672/en?page=1&sort=ZW5kLGE=

Å kanske viktigast har vi någon som kan japanska??

Vill dessutom påpeka att jag har insett att detta är puckat, men lite nyfiken ändå...:)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har bara en Tudor i dagsläget, min Pelagos.

Eftersom vintage Flingor ser så grymma och tooliga ut på nato tänkte jag försöka skapa den optimala moderna toolflingekombon.

Har lite klent med 22mm naton i lådan men inhandlade ett billigt PVD Nato på bukten för att testa.

Tycker det funkar men det smäller inte lika fett som en blek flinga på sandfärgat Nato t ex.

Vad tycker ni? PVD känns rätt men vilken färg på bandet är den optimala?

ImageUploadedByTapatalk1421326961.514354.jpg


ImageUploadedByTapatalk1421326982.570338.jpg
 

hedbrg

Panerai
Har bara en Tudor i dagsläget, min Pelagos.

Eftersom vintage Flingor ser så grymma och tooliga ut på nato tänkte jag försöka skapa den optimala moderna toolflingekombon.

Har lite klent med 22mm naton i lådan men inhandlade ett billigt PVD Nato på bukten för att testa.

Tycker det funkar men det smäller inte lika fett som en blek flinga på sandfärgat Nato t ex.

Vad tycker ni? PVD känns rätt men vilken färg på bandet är den optimala?

ImageUploadedByTapatalk1421326961.514354.jpg


ImageUploadedByTapatalk1421326982.570338.jpg

Inte så bra att outa sitt bankkortspin på internetz ;)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tips på billiga vintage Tudors? Scannar ebay/blocket/tradera KS-köp&sälj/Chrono24 men har dålig koll på vintage...
 

hedbrg

Panerai
Tips på billiga vintage Tudors? Scannar ebay/blocket/tradera KS-köp&sälj/Chrono24 men har dålig koll på vintage...

Var drar du gränsen för billiga? Bigblocks tycker jag fortfarande är väldigt prisvärda. Daydaten börjar bli lite väl dyr men man kan fortfarande hitta datejust-varianten i vettiga priser. Allt som kallas flinga är sjukt dyrt numera men med lollipop eller mercedesvisare är priserna helt ok.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Var drar du gränsen för billiga? Bigblocks tycker jag fortfarande är väldigt prisvärda. Daydaten börjar bli lite väl dyr men man kan fortfarande hitta datejust-varianten i vettiga priser. Allt som kallas flinga är sjukt dyrt numera men med lollipop eller mercedesvisare är priserna helt ok.


Tja, allt är ju relativt om man säger så. Jag tänker mig något i 3-5k klassen just nu. "Samlingen" måste breddas lite så jag kan variera med något mindre alternativ än min PO 45a och 42mm longines. Så någonting på 34-36mm ev 38a om en jumbo ryms i budgeten:)
 

Rödhaken

Breitling
Designmässigt tycker jag Tudor är riktiga fina, men när man läser att Rolex-grundaren sedan grundade Tudor som skulle vara mer prisvänligt så går ju premium-kvalitén ner lite, tyvärr.
 
Topp