• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lejake

Omega
2-Faktor
Once you go black osv osv

Håller på och vänjer mig vid en Black Shield, ger ett gediget och tooligt intryck.

ImageUploadedByTapatalk1422184814.410029.jpg
 

lejake

Omega
2-Faktor
Klart man får fråga! Har små handleder, ca 16,5cm. Handledsskott med mobilen ger ju dock groteska proportioner.
Bor du i Sthlm kan du förstås testa min innan om du är osäker.

ImageUploadedByTapatalk1422190517.017882.jpg


ImageUploadedByTapatalk1422190548.213450.jpg
 
  • Like
Reactions: K-S

klak

Omega
Hallå!
Söker lite black bay ägare!

Jag har väl nästan bestämt mig nu. Nästa klocka ska bli en blå black bay och jag har börjat lägga undan lite pengar. Nu skulle jag gärna höra lite vad ni som ägt klockan ett tag har för åsikter om den.

Är ni nöjda överlag? Känslan, storleken? Kvalitén? Annat?
Var köpte ni er klocka (om ni vill avslöja), är du nöjd med att köpa klockan just där du köpte den?
 
Hallå!
Söker lite black bay ägare!

Jag har väl nästan bestämt mig nu. Nästa klocka ska bli en blå black bay och jag har börjat lägga undan lite pengar. Nu skulle jag gärna höra lite vad ni som ägt klockan ett tag har för åsikter om den.

Är ni nöjda överlag? Känslan, storleken? Kvalitén? Annat?
Var köpte ni er klocka (om ni vill avslöja), är du nöjd med att köpa klockan just där du köpte den?

Har haft min röda i snart ett år. Väldigt fin finish och kvalitetskänsla. Perfekt storlek och lagom hög. Älskar vintage-looken och har svårt att se att jag någonsin säljer den.
Köpte min via en tysk gråhandlare från chrono24. Det gick snabbt och smidigt... Betalade ca 21k inkl frakt.

Köp den, men välj den röda. Det jag gillar mest är kombinationen brun, guld och röd. Den blåa är också fin men saknar vintagekänslan jag gillar. Oavsett färg är det bäst att välja länken. Passande läder är lätt att hitta men länken är svindyr att köpa separat.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hallå!
Söker lite black bay ägare!

Är ni nöjda överlag? Känslan, storleken? Kvalitén? Annat?
Var köpte ni er klocka (om ni vill avslöja), är du nöjd med att köpa klockan just där du köpte den?

Tjena,

Jag var nöjd! En av två klockor som jag saknar, den är såld alltså. Känslan var fin, bra tyngd och storleken var OK. Den röda färgen skiner upp i ljus och syns, medan den i mörker blir rödbrun.

Finns inte så mycket mer att säga...

Bjuder istället på lite bilder. Min handled är 16 cm.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Och tre jämförelsebilder:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

klak

Omega
Har haft min röda i snart ett år. Väldigt fin finish och kvalitetskänsla. Perfekt storlek och lagom hög. Älskar vintage-looken och har svårt att se att jag någonsin säljer den.
Köpte min via en tysk gråhandlare från chrono24. Det gick snabbt och smidigt... Betalade ca 21k inkl frakt.

Köp den, men välj den röda. Det jag gillar mest är kombinationen brun, guld och röd. Den blåa är också fin men saknar vintagekänslan jag gillar. Oavsett färg är det bäst att välja länken. Passande läder är lätt att hitta men länken är svindyr att köpa separat.


Tjena,

Jag var nöjd! En av två klockor som jag saknar, den är såld alltså. Känslan var fin, bra tyngd och storleken var OK. Den röda färgen skiner upp i ljus och syns, medan den i mörker blir rödbrun.

Finns inte så mycket mer att säga...

Bjuder istället på lite bilder. Min handled är 16 cm.


Bra svar!
Gör mig ännu mer säker på att det är rätt klocka. Däremot kommer jag i så fall välja den blå då jag inte alls klickar med den röda. Länk blir det definitivt. Hur upplever ni höjden? På pressbilder ser den nästan lite bulkig ut, är det så i verkligheten också?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Bra svar!
Gör mig ännu mer säker på att det är rätt klocka. Däremot kommer jag i så fall välja den blå då jag inte alls klickar med den röda. Länk blir det definitivt. Hur upplever ni höjden? På pressbilder ser den nästan lite bulkig ut, är det så i verkligheten också?

Går under min manschett iaf...
image.jpg
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Var på Bergströms i Göteborg idag för att klämma på en Pelagos. Nöjd och riktigt fin klocka, men sen
fick jag en blå Black Bay att leka med också, måste säga att jag blev helt såld av den klockan. Otroligt läcker och jag tror jag har en ny favorit, jobbigt, jag som trodde jag ville ha en Datejust... :bookworm:
 

KMS

Rolex
Hade 76100 enbart lollipopvisare som original eller kom några årsmodeller med mercedes visare också?
Får lite olika/otydliga svar vid googling.
 
Topp