• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Korrekt:) 76100 var en transition modell som endast kom med lollipop, om jag är rätt underrättad. Nästa ref var väl 76090 som hade mercedes visare :)
 

Johanw

Cartier
Shit, en sexa upp o ned :). I stand corrected.


Högerklicka, save picture as... och plugga på ;)

modeltudor1xy.jpg
 

KMS

Rolex
Finns det någon förteckning som någon har koll på som nämner just lollipopvisare eller kallas dom något annat "officiellt". Varför byttes de ut mot mercedesvisare? Slutade man tillverka lollipopvisare? Eller var det så att folk gillade mercedes visare bättre?
Jag har läst någonstans att tidigare modeller använde sig av mercedes men sen att det övergick till lollipop? Men som sagt det är enbart på andra forum så har svårt att hitta konkreta fakta. Kanske inte jätteviktigt men ändå.:)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag har inte sett någon lista utan bara gått på den samlade bild jag fått av att snurra runt på nätet och läsa och leta. De 76100 som har Mercedesvisare har fått dessa vid service. Vad lollipop skulle heta officiellt vette fan. De kanske också går under benämningen Mercedes. Konstigare saker har ju hänt när det gäller att leta fakta på gamla klockor.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag har inte sett någon lista utan bara gått på den samlade bild jag fått av att snurra runt på nätet och läsa och leta. De 76100 som har Mercedesvisare har fått dessa vid service. Vad lollipop skulle heta officiellt vette fan. De kanske också går under benämningen Mercedes. Konstigare saker har ju hänt när det gäller att leta fakta på gamla klockor.
Och Mercedesvisare är nog inte officiellt i heller...jag menar, det är ju också ett smeknamn
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har inte sett någon lista utan bara gått på den samlade bild jag fått av att snurra runt på nätet och läsa och leta. De 76100 som har Mercedesvisare har fått dessa vid service. Vad lollipop skulle heta officiellt vette fan. De kanske också går under benämningen Mercedes. Konstigare saker har ju hänt när det gäller att leta fakta på gamla klockor.

Den info jag har fått tidigare är att det bara är 76100 "transition model" som har lollipop. Kan vara fel, men det är vad jag fått veta.
 

joF

Panerai
Det var väl standard när man köpte sin Chrono på läderband. Ser onekligen bra ut [emoji2]

Jo jag förstår att den antagligen var standard om man köpte den så för 20 år sedan, men finns det någonstans att köpa liknande anpassade till klockan, av no-name-märke? Tudor/Rolex kanske fortfarande säljer sådana?

Jag kollar lite på en Chrono (kanske till och med din... ;) ) och vill gärna ha möjligheten att köra något liknande läder!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jo jag förstår att den antagligen var standard om man köpte den så för 20 år sedan, men finns det någonstans att köpa liknande anpassade till klockan, av no-name-märke? Tudor/Rolex kanske fortfarande säljer sådana?

Jag kollar lite på en Chrono (kanske till och med din... ;) ) och vill gärna ha möjligheten att köra något liknande läder!

Dessa kanske passar?

http://m.ebay.com/itm/CUSTOM-STRAP-...-BAY-BIG-BLOCK-THC-AERONAUT-GMT-/321252671142
 
  • Like
Reactions: joF

joF

Panerai
En klocka som växer och växer på mig är förvånande nog Tudor Heritage Ranger :) Är det någon som vet om man kan köpa end links som passar denna klocka samt medföljande länk?

Och vad kostar läder-bandet (ej bund) att köpa extra?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
image.jpg

Vet någon nånting om modellen? Verkade reko men alldeles för dålig på Tudor så vågade inte köpa
 
Topp