Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästan, 79090 heter den. Inte lätt detta med refnummerKorrekt76100 var en transition modell som endast kom med lollipop, om jag är rätt underrättad. Nästa ref var väl 76090 som hade mercedes visare
![]()
Shit, en sexa upp o nedNästan, 79090 heter den. Inte lätt detta med refnummer![]()
Shit, en sexa upp o ned. I stand corrected.
Men på den listan står det att 76100 ska ha square/Mercedesvisare men det stämmer ju inte...Högerklicka, save picture as... och plugga på
![]()
Högerklicka, save picture as... och plugga på
![]()
Jag har inte sett någon lista utan bara gått på den samlade bild jag fått av att snurra runt på nätet och läsa och leta. De 76100 som har Mercedesvisare har fått dessa vid service. Vad lollipop skulle heta officiellt vette fan. De kanske också går under benämningen Mercedes. Konstigare saker har ju hänt när det gäller att leta fakta på gamla klockor.
Och Mercedesvisare är nog inte officiellt i heller...jag menar, det är ju också ett smeknamnJag har inte sett någon lista utan bara gått på den samlade bild jag fått av att snurra runt på nätet och läsa och leta. De 76100 som har Mercedesvisare har fått dessa vid service. Vad lollipop skulle heta officiellt vette fan. De kanske också går under benämningen Mercedes. Konstigare saker har ju hänt när det gäller att leta fakta på gamla klockor.
Jag har inte sett någon lista utan bara gått på den samlade bild jag fått av att snurra runt på nätet och läsa och leta. De 76100 som har Mercedesvisare har fått dessa vid service. Vad lollipop skulle heta officiellt vette fan. De kanske också går under benämningen Mercedes. Konstigare saker har ju hänt när det gäller att leta fakta på gamla klockor.
Läderband med ändlänkar är ruskigt snygg till Tudor Chronograph-klockorna ("Datetona"). Var köper man dessa? Är det samma som till Rolex Daytona? Se bild![]()
![]()
Det var väl standard när man köpte sin Chrono på läderband. Ser onekligen bra ut [emoji2]
Jo jag förstår att den antagligen var standard om man köpte den så för 20 år sedan, men finns det någonstans att köpa liknande anpassade till klockan, av no-name-märke? Tudor/Rolex kanske fortfarande säljer sådana?
Jag kollar lite på en Chrono (kanske till och med din...) och vill gärna ha möjligheten att köra något liknande läder!
Har för mig att det är guld rakt igenom.Vet någon om visarna och indexet på BB röda modellen är guld rakt igenom eller om det bara är ett tunt lager?![]()
inte mig emotHar för mig att det är guld rakt igenom.