• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stor är den också...
image.jpg
 
Lite specs på Tudor NF:

40 mm
100 m bad
70 h power reserve

Ska bli intressant att se vad som kommer att hända med de nuvarande modellerna med ETA. Eftersom att de kunde hålla priserna nere med den nya NF lär de kunna göra tex BB med inhouse för ett inte allt för dyrt pris. Kanske kommer den äntligen i svart...
 
Lite specs på Tudor NF:

40 mm
100 m bad
70 h power reserve

Ska bli intressant att se vad som kommer att hända med de nuvarande modellerna med ETA. Eftersom att de kunde hålla priserna nere med den nya NF lär de kunna göra tex BB med inhouse för ett inte allt för dyrt pris. Kanske kommer den äntligen i svart...
Grym dinka! Kunde iofs designat en snyggsre krona och struntat i glasbaksida. Möjligt att de då kunnat göra en 200m i så fall :)
 
Som man kan utläsa av hodinkeeartikeln så är det väl urverket som är nyheten och ej själva north flag i sig! I och med prissättningen forfarande är attraktiv så skall det bli intressant och se vart tudor slänger in detta urverk!
 
Tycker tänket från Tudor är fel. In-house är inte Tudor. Tudor skulle ju enligt rykten få tillgång till ETA även i framtiden.

Riktigt fult verk. Får gärna vara fult, men använd inte ett boettlock med glas i då...

Frågan är ju om BB, Pelagos osv kommer få ett in-house också. Med en då saftigare prislapp.

Jag gillar Tudor, väldigt mycket. Men NF är inget för mig.
 
Tycker tänket från Tudor är fel. In-house är inte Tudor. Tudor skulle ju enligt rykten få tillgång till ETA även i framtiden.

Riktigt fult verk. Får gärna vara fult, men använd inte ett boettlock med glas i då...

Frågan är ju om BB, Pelagos osv kommer få ett in-house också. Med en då saftigare prislapp.

Jag gillar Tudor, väldigt mycket. Men NF är inget för mig.


? Varför skulle inte in-house kunna vara Tudor. Tycker det är en mycket positiv utvecklingen, både för klockvärlden rent generellt, men även för Tudor. Ju mer R&D som sker inom klockor desto bättre.
 
? Varför skulle inte in-house kunna vara Tudor. Tycker det är en mycket positiv utvecklingen, både för klockvärlden rent generellt, men även för Tudor. Ju mer R&D som sker inom klockor desto bättre.
Tudor har alltid varit Rolex-kvalité med ETA-verk. Har fungerat hittills, så skulle ha fungerat ett bra tag till. Sen att priserna kommer hoppa upp en nivå till gör ingen glad.
 
Kronan på North Flag hade man kunnat kapa på hälften, ser ut som en förvuxen vårta på väg att äta sig in i handen.. nej den var inte rolig!
 
Kommer den finnas med detaljerna i andra färger än gult, som är fult? Reservmätaren kommer man inte heller ifrån? Så pantad funktion. I övrigt var den riktigt snygg, även om den bara såg ut som en korsning av IWC Ingenieur och Pilot.
 
Tudor har alltid varit Rolex-kvalité med ETA-verk. Har fungerat hittills, så skulle ha fungerat ett bra tag till. Sen att priserna kommer hoppa upp en nivå till gör ingen glad.

Skiljer ca 2500 kr i dagens valuta mellan ETA-Pelagos och nya med inhouse. Helt klart överkomligt, tycker jag. Priserna höjs ju ändå utan att någon ändring sker. Hellre att priserna höjs OCH klockan förbättras, än att inget händer. Tudor höjdes med ca 6% nu senast utan att något förbättrades.

Min 116200 höjdes från 51300 kr till 57100 kr fyra dagar efter att jag köpte den utan någon förbättring...

Läste även idag att det inte är Tudors första inhouse. Fanns ett på 1920-talet.
 
Skiljer ca 2500 kr i dagens valuta mellan ETA-Pelagos och nya med inhouse. Helt klart överkomligt, tycker jag. Priserna höjs ju ändå utan att någon ändring sker. Hellre att priserna höjs OCH klockan förbättras, än att inget händer. Tudor höjdes med ca 6% nu senast utan att något förbättrades.

Min 116200 höjdes från 51300 kr till 57100 kr fyra dagar efter att jag köpte den utan någon förbättring...

Läste även idag att det inte är Tudors första inhouse. Fanns ett på 1920-talet.
Absolut! Var inte medveten om att prishöjningen skulle vara så liten. Tänkte mig ett listpris på över 40k med in-house.
 
Tillbaka
Topp