• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Någon med en Tudor Black bay som kunde verifiera hur kronan ska vara? En kompis till mig skulle kika på en Black bay blue med ETA verk från 2014 och själva kronan verkade ha ett "spök läge" mellan uppvridning och tidsinställning, dvs. som om man kunde sätta datumet där, drar man ut kronan knäpper det 2 gånger (och visarna rör sig inte på mittenläget) och efter viss googling såg jag att detta kan vara ett tecken på att det är en kopia att de använt ett billigt verk med datum istället för det modifierade verket som sitter i Tudor Black bay utan datum,....

tack för svar!
Inte tänkt på det men tror klockan har 2 lägen fast det är en nodate. Dvs man drar ut kronan 2 steg (likadant som klockor med datum)..
 

Code

AKA Vincent B
Eller rätt svar är snarare att när kronan är inskruvad och man drar ut den så den "ploppar", och när man sen drar ut den, känns det som 2steg fast det egentligen är ett långt steg. Man får dra ut den hela vägen..
 
D

Deleted member 13199

Guest
Eller rätt svar är snarare att när kronan är inskruvad och man drar ut den så den "ploppar", och när man sen drar ut den, känns det som 2steg fast det egentligen är ett långt steg. Man får dra ut den hela vägen..
Jo så kan det va men det finns inget "spök läge" emellan
 

Jwird

Omega
Någon med en Tudor Black bay som kunde verifiera hur kronan ska vara? En kompis till mig skulle kika på en Black bay blue med ETA verk från 2014 och själva kronan verkade ha ett "spök läge" mellan uppvridning och tidsinställning, dvs. som om man kunde sätta datumet där, drar man ut kronan knäpper det 2 gånger (och visarna rör sig inte på mittenläget) och efter viss googling såg jag att detta kan vara ett tecken på att det är en kopia att de använt ett billigt verk med datum istället för det modifierade verket som sitter i Tudor Black bay utan datum,....

tack för svar!
Ganska säker på att dett är en bugg. Har samma sak på min Tudor och har även märkt samma sak på en väns klocka.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Ok, med risk för att bli hatad i tråden.
Är de någon här som vet ifall någon AD i Stockholm har BB GMT inne på lager?

Var på Bergström i Gbg precis och där hade dem inga på lager.

Har inte som avsikt att starta någon galen spekulation om hypeade priser eller kölistor. Är bara nyfiken för tänkte klämma på en när jag ändå kommer vara i huvudstaden nästa vecka.
Har ingen här något svar får jag helt enkelt ringa runt, men tänker att det inte skadar att fråga.
 

Jwird

Omega
Ok, med risk för att bli hatad i tråden.
Är de någon här som vet ifall någon AD i Stockholm har BB GMT inne på lager?

Var på Bergström i Gbg precis och där hade dem inga på lager.

Har inte som avsikt att starta någon galen spekulation om hypeade priser eller kölistor. Är bara nyfiken för tänkte klämma på en när jag ändå kommer vara i huvudstaden nästa vecka.
Har ingen här något svar får jag helt enkelt ringa runt, men tänker att det inte skadar att fråga.
Alla svenska ADs har "intresselista" för GMT:n och väntetiden är rätt lång för tillfället...:(
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Den här får va mä igen!


BB58-10w.jpg
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Säkert skrivits en mängd gånger i tråden, men någon som har koll på vad väntetiden är på en 58a med länk?
Finns nog ingen särskild fastslagen tid. Ibland finns det inne och ibland inte och återförsäljarna själva verkar osäkra när de får in och vet det inte alltid i förväg eller precis vad de får när de får nåt. Så var det hos de flesta när jag frågade men på ett ställe fanns det en händelsevis.

Det bästa är väl att ringa runt eller besöka och höra vad de säger återförsäljarna. Kan ändra sig från dag till dag skulle jag tro. Om inte annat så om du ställer dig i kö på flera ställen så dyker det säkert upp nån inom rimlig tid.
 

antjoh

Breitling
Här kommer en bild också :)
AD6F6D8A-9D19-48A9-BAA4-CC157CE6B690.png
Tack för infon. Jag har lämnat in klockan hos Krons nu, de kunde inte ge besked om det är något som kommer täckas av garantin eller inte men jag ska nog inte ha för höga förhoppningar. 1700kr skulle det kosta att byta ut krona och kronhals och klockan är borta i Schweiz i ca 6-8 veckor. Passade även på att spana lite på BB GMT, riktigt fin måste jag säga Blir lite sugen men har svårt att släppa min gamla trotjänare också. En sak som talar för GMTn är ju att kronan inte har någon svart ingravering iaf.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Tack för infon. Jag har lämnat in klockan hos Krons nu, de kunde inte ge besked om det är något som kommer täckas av garantin eller inte men jag ska nog inte ha för höga förhoppningar. 1700kr skulle det kosta att byta ut krona och kronhals och klockan är borta i Schweiz i ca 6-8 veckor. Passade även på att spana lite på BB GMT, riktigt fin måste jag säga Blir lite sugen men har svårt att släppa min gamla trotjänare också. En sak som talar för GMTn är ju att kronan inte har någon svart ingravering iaf.
Hade dem GMTn inne? :O
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tack för infon. Jag har lämnat in klockan hos Krons nu, de kunde inte ge besked om det är något som kommer täckas av garantin eller inte men jag ska nog inte ha för höga förhoppningar. 1700kr skulle det kosta att byta ut krona och kronhals och klockan är borta i Schweiz i ca 6-8 veckor. Passade även på att spana lite på BB GMT, riktigt fin måste jag säga Blir lite sugen men har svårt att släppa min gamla trotjänare också. En sak som talar för GMTn är ju att kronan inte har någon svart ingravering iaf.
Lämnade du in den endast för att färg hade börjat lossna från kronan?
 
Topp