• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kollade gångavvikelsen på 58an precis. Ojojoj säger jag bara! Aug - okt med en SPD på -0,2!
20181006_110309.jpg
Screenshot_20181006-105736_WatchCheck~2.jpg
Jag är också överraskad hur bra inhouse-verket presterar. Min GMT ligger på ca +0,4spd, men har hittat rätt nattläge så oftast på sekunden rätt. :)
 
  • Like
Reactions: Kai

Tachymeter

Cartier
Är det någon som har sett Tudor 1926 IRL? I så fall vad har ni för intryck av den?
Vad tycker ni om storleken på 36 mm resp 39 mm, är 36 mm för litet för en herrklocka? Trenden verkar ju vara att klockorna blir mindre igen efter att tidigare bara ha blivit större och större.
Jag tycker det ser ut som en klocka som kan passa i alla sammanhang, någon hade kallat kategorin för DTW - dressy tool watches.
06-28mm-arabic-dark.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som har sett Tudor 1926 IRL? I så fall vad har ni för intryck av den?
Vad tycker ni om storleken på 36 mm resp 39 mm, är 36 mm för litet för en herrklocka? Trenden verkar ju vara att klockorna blir mindre igen efter att tidigare bara ha blivit större och större.
Jag tycker det ser ut som en klocka som kan passa i alla sammanhang, någon hade kallat kategorin för DTW - dressy tool watches.
06-28mm-arabic-dark.jpg
Har inte kollat själv, men blev nu lite nyfiken. Du tänker kanske på worn & wound? Lyssnade precis på deras podcast där ett avsnitt handlade just om DTWs.
36mm är en toppenstorlek för herrar, det är mer en fråga om proportioner och höjden (bandhorn till bandhorn).
 

Tachymeter

Cartier
Har inte kollat själv, men blev nu lite nyfiken. Du tänker kanske på worn & wound? Lyssnade precis på deras podcast där ett avsnitt handlade just om DTWs.
36mm är en toppenstorlek för herrar, det är mer en fråga om proportioner och höjden (bandhorn till bandhorn).
Precis, läste om den på worn & wound :), men har tyvärr inte hittat uppgifter om måtten.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som har sett Tudor 1926 IRL? I så fall vad har ni för intryck av den?
Vad tycker ni om storleken på 36 mm resp 39 mm, är 36 mm för litet för en herrklocka? Trenden verkar ju vara att klockorna blir mindre igen efter att tidigare bara ha blivit större och större.
Jag tycker det ser ut som en klocka som kan passa i alla sammanhang, någon hade kallat kategorin för DTW - dressy tool watches.
06-28mm-arabic-dark.jpg
36mm är absolut lämpat för både dam- och herr. En perfekt mellanstorlek enligt mig, sen får man ha i åtanke att det inte bara är diametern som räknas utan även ex. bandhorn-till-bandhorn måttet, tjockleken osv.
425B2E06-0273-411F-977E-AD3AE85DA8C0.jpeg
 

Tachymeter

Cartier
36mm är absolut lämpat för både dam- och herr. En perfekt mellanstorlek enligt mig, sen får man ha i åtanke att det inte bara är diametern som räknas utan även ex. bandhorn-till-bandhorn måttet, tjockleken osv.
425B2E06-0273-411F-977E-AD3AE85DA8C0.jpeg
Håller med om att det inte bara är diametern som har betydelse men har inte hittat någon mer info för 1926.
Vad är det för mått på den du har på bilden (ser bra ut)?
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var inne på Bergströms och frågane om tilldelning idag. Fick svaret att ”det är lista på den”.
Bergströms hade bara fått in 2st än så länge och båda hade gått till Malmö.

Lite dåligt snurr får man ändå säga, klart det är kölista om de inte ens fått in dem till butiken än. :D
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Var inne på Bergströms och frågane om tilldelning idag. Fick svaret att ”det är lista på den”.
Bergströms hade bara fått in 2st än så länge och båda hade gått till Malmö.

Lite dåligt snurr får man ändå säga, klart det är kölista om de inte ens fått in dem till butiken än. :D
Tror de försöker göra en "Rolex" av det.
 

Soder77

Omega
Jag har en Tudor BB Blue som jag köpte begagnad. Det satt ett gummiarmband på klockan när jag fick den men det följde även med en original länk som jag försökte sätta dit. Verkar dock som att sprinten är för lång för även om jag pressar ihop sprinten fullt så går den inte in mellan bandhornen.
Någon som vart med om samma sak?
Går enkelt att montera gummibandet för då kan man ju sticka i ena sidan av sprinten först men det går inte med länken eftersom den inte går att vrida in snett.
Hoppa det går att tyda vad jag menar;)
Vad ska jag annars ha för längd på sprinten?
Tack på förhand
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    138.2 KB · Visningar: 9

hooods

Panerai
2-Faktor
Jag har en Tudor BB Blue som jag köpte begagnad. Det satt ett gummiarmband på klockan när jag fick den men det följde även med en original länk som jag försökte sätta dit. Verkar dock som att sprinten är för lång för även om jag pressar ihop sprinten fullt så går den inte in mellan bandhornen.
Någon som vart med om samma sak?
Går enkelt att montera gummibandet för då kan man ju sticka i ena sidan av sprinten först men det går inte med länken eftersom den inte går att vrida in snett.
Hoppa det går att tyda vad jag menar;)
Vad ska jag annars ha för längd på sprinten?
Tack på förhand
Så även om du komprimerar båda ändarna på sprinten går den inte ner mellan bandhornen?
 

Soder77

Omega
Så även om du komprimerar båda ändarna på sprinten går den inte ner mellan bandhornen?
Nej precis. Fattas nog lite drygt en mm.
Tänkte om man kanske brukar köra en längre sprint när man använder läder eller gummiarmband just för att man då har möjlighet att föra in ena sidan först?
Men så går det inte göra med länken för det är sån passform så det går absolut inte föra in den snett.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag har en Tudor BB Blue som jag köpte begagnad. Det satt ett gummiarmband på klockan när jag fick den men det följde även med en original länk som jag försökte sätta dit. Verkar dock som att sprinten är för lång för även om jag pressar ihop sprinten fullt så går den inte in mellan bandhornen.
Någon som vart med om samma sak?
Går enkelt att montera gummibandet för då kan man ju sticka i ena sidan av sprinten först men det går inte med länken eftersom den inte går att vrida in snett.
Hoppa det går att tyda vad jag menar;)
Vad ska jag annars ha för längd på sprinten?
Tack på förhand

När man köper den ny på länk är det specifika stift för länken och specifika stift för textilbandet. Stiften till länken ligger inte i boxen?
 
Topp