http://www.qualitytyme.net/pages/numbers.htmlJag har en 7016 från början av 70-talet, går det att åldersbestämma den på året och i så fall hur?
http://tudorcollector.com/serials/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
http://www.qualitytyme.net/pages/numbers.htmlJag har en 7016 från början av 70-talet, går det att åldersbestämma den på året och i så fall hur?
Så kommer det garanterat att bli2-raders Pelagos, snart collectors item [emoji6]
![]()
The real deal, original Tropic ref. 22505, curved ends.
Coolt, då är våra samma årgång som jagInsåg när jag såg de andra gamlingarna att det faktiskt är Tudortorsdag idag.
Passade även på att växla från länk till Nato när jag kollade serienummer för att kolla upp årtal.
Här är en till 45åring
![]()
Tudor har alltid varit Rolex-kvalité med ETA-verk. Har fungerat hittills, så skulle ha fungerat ett bra tag till. Sen att priserna kommer hoppa upp en nivå till gör ingen glad.
Du får all kvalité för ett mycket mer rimligt pris (urverken är så klart inte på par med rolex men resten är exemplariskt). Sen tycker jag att man får ett annat formspråk i Tudor, så de står på egna ben idag.För en oinvigd förstår jag mig inte riktigt på Tudor.
Det är visserligen riktigt fina klockor, men jag kan inte skaka känslan av att det är en billigare Rolex.
Eller ska det snarare ses som något positivt att Tudor haft något med Rolex att göra överhuvudtaget?
När det gäller nya Tudor's så tycker jag inte man ens ska jämföra. Tudor's produkt line-up står helt på egna ben och är imo mer spännande än RolexFör en oinvigd förstår jag mig inte riktigt på Tudor.
Det är visserligen riktigt fina klockor, men jag kan inte skaka känslan av att det är en billigare Rolex.
Eller ska det snarare ses som något positivt att Tudor haft något med Rolex att göra överhuvudtaget?
satt igår och fingerade på både sub och Yachtmaster under GTG south. satt och jämförde med min BB och jag fick inte den känslan åtminstone. att det är en billigare rolex dvs. rolex kändes ju absolut bättre, men får inte alls känslan att tudor skulle vara någon form av lillebror som försöker vara på samma nivå som storebror.För en oinvigd förstår jag mig inte riktigt på Tudor.
För en oinvigd förstår jag mig inte riktigt på Tudor.
Köp en dyrare klocka då?
Jag tycker klockorna är grymma, det är bara idén om att hela märket skapades för att vara ett billigare alternativ som ligger i bakhuvudet och ställer till med otyg.
Din uppfattning kommer nog att förändras om du grottar ner dig i klockvärlden.![]()
I dessa Baseltider vill jag slå ett slag för Gammeltudor
![]()
Grejen är ju att rolex grundare ville att arbetarna skulle kunna ha riktigt bra verktygsklockor. Därav grundades Tudor som ett reellt alternativ för de som inte hade pengarna till en rolex. Så ursprunget är en fattigmansrolex om man ska vara krass, men idag är de något helt egetInte ens båda mina klockors sammanlagda värde når upp till vad en vanlig Tudor går loss på, så det är inte priset jag har något emot. Jag tycker klockorna är grymma, det är bara idén om att hela märket skapades för att vara ett billigare alternativ som ligger i bakhuvudet och ställer till med otyg.
Vill inte provocera, är bara genuint nyfiken på hur andra tycker och tänker.![]()
Jag har en Sub från -83 och en Chrono från -95 med Rolexkrona och bakboett så åtminstone under det tidsspannet. Jag tror också de hade tidigare än -83 men inte efter -95/-96.Under vilka år hade Tudor vissa delar från Rolex? Krona - boett och armband har jag sett.
Yes min jumbo 7024 har rolexkrona och bakboett så tror det är från start?Jag har en Sub från -83 och en Chrono från -95 med Rolexkrona och bakboett så åtminstone under det tidsspannet. Jag tror också de hade tidigare än -83 men inte efter -95/-96.
Någonstans i slutet av när Oysterdate Chrono gick över till Prince-tavlor så försvann även delarna från Rolex, alltså ungefär -95/-96 som du säger. Det är iallafall min teoriJag har en Sub från -83 och en Chrono från -95 med Rolexkrona och bakboett så åtminstone under det tidsspannet. Jag tror också de hade tidigare än -83 men inte efter -95/-96.