• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
20181030_131923.jpg
20181030_131655.jpg
20181030_131640.jpg
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Roliga är att vi hade den här diskussionen i sommras ang väntetid, sa att det var ca 5-6mån väntetid på dom. Folk kunde fixa dom på 1 vecka, under list mm. Nu ser man vem som hade rätt.. :)
Verkar som väntetiden varierar lite då nymans enligt utsago ovan kunde leverera en direkt utan väntetid och eventuellt hade en till på lager. Så att 5-6 månader samt att dem är värda ett premium känns lite tvivelaktigt!:)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Roliga är att vi hade den här diskussionen i sommras ang väntetid, sa att det var ca 5-6mån väntetid på dom. Folk kunde fixa dom på 1 vecka, under list mm. Nu ser man vem som hade rätt.. :)
Verkar som väntetiden varierar lite då nymans enligt utsago ovan kunde leverera en direkt utan väntetid och eventuellt hade en till på lager. Så att 5-6 månader samt att dem är värda ett premium känns lite tvivelaktigt!:)
Såg ditt inlägg så jag ringde precis Nymans och hörde med dem - de har en inne så de ska hålla den åt mig i ett par dagar så ska jag åka och kika på den :) En AD i Danmark spådde kötiden till flera år dock. Men det känns ju minst sagt lite orimligt
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack !
Ja, den upplevs mycket mindre och lättare.
Förutom att den är lite tunnare så lutar bezeln nedåt så profilen blir mycket snävare.
Plus att mycket av höjden på bb58 är glaset som kupar sig upp. Se bild .
Stor skillnad i tyngd som sagt också.
Gillar verkligen Sinn 104 men det här är en annan liga. Länken på 104 är Ingen höjdare, men den på 58an är magisk
IMG_20181024_232452.jpg





Tack !
Jag tror väl att Sinn är den tunnare av dom iaf.....om man lägger båda dom klockorna på luggarna ser ju tudorn tunnare ut men i själva verket lutar ju Sinns luggar mer ned längs armen och klockan är också 11,5 hög mot tudors 11,9. Sedan kan man uppleva saker på olika sätt men faktamässigt så är väl Sinn en lägre klocka?
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Jag tror väl att Sinn är den tunnare av dom iaf.....om man lägger båda dom klockorna på luggarna ser ju tudorn tunnare ut men i själva verket lutar ju Sinns luggar mer ned längs armen och klockan är också 11,5 hög mot tudors 11,9. Sedan kan man uppleva saker på olika sätt men faktamässigt så är väl Sinn en lägre klocka?

Jag tror mycket väl att spec kan vara helt korrekt och att Sinn är tunnare men jag gissar, som Erik Z är inne på att glaset på tudorn är proportionerligt en större del av den totala höjden på klockan vilket med en tunn boett ger ett tunnare intryck.

Samma sak upplever jag med Speedmaster Pro som är rätt tjock (14.X mm?) men då glaset är rätt så högt så upplevs klockan betydligt tunnare än specen.

Mvh
 

Erik Z

Omega
Jag tror väl att Sinn är den tunnare av dom iaf.....om man lägger båda dom klockorna på luggarna ser ju tudorn tunnare ut men i själva verket lutar ju Sinns luggar mer ned längs armen och klockan är också 11,5 hög mot tudors 11,9. Sedan kan man uppleva saker på olika sätt men faktamässigt så är väl Sinn en lägre klocka?

Nja på papperet kanske? - men faktum är att Sinn 104 sitter högre och känns fetare på armen. Tudorn är märkbart slimmare på alla sätt.
Tre bilder till kanske säger mer än tusen ord:
gmstFsK.jpg

ii4bKYY.jpg

AC7JRc5.jpg
 

Robbanc76

Cartier
Ingen väntetid på bb58, finns att hitta överallt till rek. pris. Det visste ju alla redan 17/7 när de två första kom till Sverige. Slutdiskuterat om detta nu
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Ingen väntetid på bb58, finns att hitta överallt till rek. pris. Det visste ju alla redan 17/7 när de två första kom till Sverige. Slutdiskuterat om detta nu


Det är inte, eller har iaf inte direkt varit, så att man bara kan knalla in till en AD och köpa en sedan de släpptes.
Tyvärr.
Nu hade Nymans fått in några och de har uppenbarligen redan gått åt.

Rob E har fö. inte fått in några BB58 sedan juli och det återstår att se när nästa leverans kommer till handlarna.

Jag tror dock att detta framöver kommer släppa och 58:an kommer bli lika lättillgänglig som vilken Black Bay som helst men jag är inte säker att vi är där ännu.
 

Robbanc76

Cartier
Det är inte, eller har iaf inte direkt varit, så att man bara kan knalla in till en AD och köpa en sedan de släpptes.
Tyvärr.
Nu hade Nymans fått in några och de har uppenbarligen redan gått åt.

Rob E har fö. inte fått in ...

Som sagt, bb58 finns hos alla handlare till rek. pris. Redan efter en månad fanns bb58 i överflöd hos handlarna, precis som alla sa skulle hända.
"Alla" hade rätt och om de haft fel så skulle ingen erkänna det, inte ens nu när de haft fel I flera månader
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kul för övrigt att följa debatten om hur otroligt svårt det är att få tag i den av unobtanium tillverkade BB58an och så går det fyra inlägg och så har vi plötsligt hittat två nya till salu hos AD. Observera att detta inte är ett inlägg i debatten om hur svårt eller lätt det är.... :):):)
 

Kai

Rolex
Kul för övrigt att följa debatten om hur otroligt svårt det är att få tag i den av unobtanium tillverkade BB58an och så går det fyra inlägg och så har vi plötsligt hittat två nya till salu hos AD. Observera att detta inte är ett inlägg i debatten om hur svårt eller lätt det är.... :):):)
Plötsligt händer det!
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Kul för övrigt att följa debatten om hur otroligt svårt det är att få tag i den av unobtanium tillverkade BB58an och så går det fyra inlägg och så har vi plötsligt hittat två nya till salu hos AD. Observera att detta inte är ett inlägg i debatten om hur svårt eller lätt det är.... :):):)

Ja, de gick ju iaf att köpa några få (minst 3) under en hel tisdagseftermiddag sent i oktober hos en AD i Stockholm efter att de inte gått att få tag på sedan juli ungefär ;)
 

Robbanc76

Cartier
Kul för övrigt att följa debatten om hur otroligt svårt det är att få tag i den av unobtanium tillverkade BB58an och så går det fyra inlägg och så har vi plötsligt hittat två nya till salu hos AD. Observera att detta inte är ett inlägg i debatten om hur svårt eller lätt det är.... :):):)

Jag skrev ju det förut, det existerar ingen väntetid på bb58.. Lika lite som det inte finns nån väntetid på stålrollar, en bekant hämtade ut en Hulk hos AD förra veckan.
 
Topp