• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Det k
Kul för övrigt att följa debatten om hur otroligt svårt det är att få tag i den av unobtanium tillverkade BB58an och så går det fyra inlägg och så har vi plötsligt hittat två nya till salu hos AD. Observera att detta inte är ett inlägg i debatten om hur svårt eller lätt det är.... :):):)
Kan ju lika gärna vara folk som skrivit upp sig på listan som sedan ångrat sig. Då går dom vidare...
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bryter av med frågan om Tudor har fler av deras egna tygband som passar 36an? Plockade fram kamot idag men det har oftast bara blivit en rolig grej att bära kortare tag, sen ner i lådan igen.
BFBFAF9A-C564-4CBC-AD7D-5CC61DA30B44.jpeg
750D0D19-A0D7-48D4-B147-9E047D0978B3.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad tror ni tudorbärare, kommer det en GMT i BB58-storlek?
Jamen de tror jag, det är tydligt att Rolex under en länge tid studerat och lyckats ta fram ett koncept som maximerar volymerna på totalen Rolex/Tudor.

Rolex behåller tronen som ”superklockan” och kan bibehålla nytänkande och dyr prislapp som ett segment. Rolex har troligen tidigt fnurat på plocka fram gamla dimensioner och varianter men avstod då det kunnat äventyra hela stämningen varumärket utstrålar.
Blickarna vänds mot Tudor istället som en möjlighet.

Första Tudor BlackBay klockan var testet som dessutom lyckades galant. Nu såg man möjligheten att spotta ut homager vi alla önskat och fler lär komma. Klockor baserade på Explorer , självklart fler färger på BB, Tiger eye varianter, datejust osv är att vänta. Samtidigt kränger man Rolex som numera exklusivare än nånsin.

Jäklar vilka strateger these guys are. Fenomenalt!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Helt rimlig affärsplan. Men det krävdes ett nytt urverk för 58:an också väl? Jag tycker storleken på den känns riktigt trevlig, samtidigt som GMTn är ljuv i nyanserna.
Precis. Eftersom de nyligen lanserat det nya mindre urverket för att passa BB58ans boett tror jag det kan dröja lite innan de spottar ut ytterligare ett nytt urverk med gmt som får plats i den mindre boetten.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jamen de tror jag, det är tydligt att Rolex under en länge tid studerat och lyckats ta fram ett koncept som maximerar volymerna på totalen Rolex/Tudor.

Rolex behåller tronen som ”superklockan” och kan bibehålla nytänkande och dyr prislapp som ett segment. Rolex har troligen tidigt fnurat på plocka fram gamla dimensioner och varianter men avstod då det kunnat äventyra hela stämningen varumärket utstrålar.
Blickarna vänds mot Tudor istället som en möjlighet.

Första Tudor BlackBay klockan var testet som dessutom lyckades galant. Nu såg man möjligheten att spotta ut homager vi alla önskat och fler lär komma. Klockor baserade på Explorer , självklart fler färger på BB, Tiger eye varianter, datejust osv är att vänta. Samtidigt kränger man Rolex som numera exklusivare än nånsin.

Jäklar vilka strateger these guys are. Fenomenalt!
Nytänkande och Rolex var ju inte en association jag gjort tidigare. Då tycker jag nog snarare Tudor står för nytänkande.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Min oinsatta gissning är att ett nytt verk har designats så att varianter kan tas fram enkelt, t.ex. med en extra GMT-visare.
Mkt möjligt. En kan bara spekulera som sagt.

Tror dock fortfarande på fler färger före gmt i liten boett.

Men jag skulle också uppskatta 39mm boetten med någon form av datum. Ja, det förstör symetrin men datum är praktiskt
 
Topp