200m under vatten är bara det ungefärliga motsvarande trycket 20 bar. Säg att du är på 25 meters djup (ca 2,5 barb) och nån råkar smälla till din dykarklocka med en spark från en fena. Den smällen kan teoretiskt sett ge över 20 bars tryck på klockan och skicka in vatten. Jag skulle lugnt bada i en pool med en klocka designad för 20 bar, men inte med en klocka designad för 10 meters vattenresistens.( Trots att poolen bara är 2 meter djup ). Det kan räcka med ett hopp från poolkanten för att pressa in vatten i en klocka med vatterresvatten "50m”
Jag är själv dykare,så jag har lite småkoll .
30m, 100ft - 3 BAR, 3 ATM
Will withstand accidental splashes but not suitable for swimming.
50m, 165ft - 5 BAR, 5 ATM
Will withstand shallow swimming but not diving, snorkelling or water sports.
100m, 330ft - 10 BAR, 10 ATM
Suitable for swimming and snorkelling but not suitable for high board diving or submerged diving.
200m, 660ft - 20 BAR, 20 ATM
Suitable for all high impact water sports and scuba diving at depths not requiring helium gas and/or decompression.
300m, 1000ft - 30 BAR, 30 ATM or Greater
Suitable for all high impact water sports, scuba diving and saturation diving.
Most watches with 300m or higher depth resistance will have a helium release valve that will need to be used during periods of decompression. Some watches will not have a visible valve and have an automatic pressure release valve incorporated into the design.
Certain brands of timepieces such as Breitling, Oris, and Omega have divers watches which are depth resistant up to 1000 meters in some cases, and are very resilient to any water immersion.