Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och ändå är dom tydligen extremt svåra att få tag påMånga 58or nu!
Jag satte upp mig på en lista för 58:an i april, utlåtandet förra veckan var att jag nog inte kunde hoppas på en före årsskiftet!Och ändå är dom tydligen extremt svåra att få tag på
Visste inte att det bara fanns 1 ställe som säljer 58anJag satte upp mig på en lista för 58:an i april, utlåtandet förra veckan var att jag nog inte kunde hoppas på en före årsskiftet!
Eftersom allt idag verkar bygga på tidigare affärer tänkte jag just försöka börja med detta med min närmsta AD.Visste inte att det bara fanns 1 ställe som säljer 58an
Någon som har koll på vilka äldre Tudor-modeller som ligger runt 38-39 mm?
Finns väl några date/daydatemodeller som ligger på 38mm. Samtliga vintage fullsize subbar mäter 39-40. Har faktiskt aldrig mätt exakt.
Finns bara en version av 58:an (om man inte räknar om den kommer på nato, läder eller länk). Allmän regel här är att alltid skaffa på länk, dyrare att komplettera med en efteråt.Hej!
Är jäkligt sugen på en Tudor Black Bay Fifty Eight, men vet inte vilken model/version som anses vara den man skall köpa. Någon här som är kunnig som vill berätta och vad prisbilden är på dem.
På förhand tack
7th
Jag hämtade ut min Black Bay på Krons i förrgår med en ny krona utan någon extra kostnad. De tog det som en Good Will sa de. Riktigt snyggt! Sånt skapar mer affärer i framtidenHär kommer en bild också
Jag har för mig att det finns en så kallad smiley och en som har rak text ..79220 och 79230..eller har jag missförstått?Finns bara en version av 58:an (om man inte räknar om den kommer på nato, läder eller länk). Allmän regel här är att alltid skaffa på länk, dyrare att komplettera med en efteråt.
Priset finns på Tudors hemsida. Sen går åsikterna isär hur lätt det är att få tag på en
Det är den "vanliga" Black bayen. 58 är den senaste i mindre storlekJag har för mig att det finns en så kallad smiley och en som har rak text ..79220 och 79230..eller har jag missförstått?
Ne stämmer den med smiley text på tavlan har moddat ETA verk och den med rak text Tudors inhouse urverk. Och den med smiley är lite tunnare. Vill du ha en grym storlek och med inhouse, ska du ha Tudor black bay 58 som är 39mm (istället för 41mm) och endast 11.9mm tjock..Jag har för mig att det finns en så kallad smiley och en som har rak text ..79220 och 79230..eller har jag missförstått?
Black Bay 58 är alltså en specifik modell, modellserien heter bara Black Bay.Hej!
Är jäkligt sugen på en Tudor Black Bay Fifty Eight, men vet inte vilken model/version som anses vara den man skall köpa. Någon här som är kunnig som vill berätta och vad prisbilden är på dem.
På förhand tack
7th
Det är ju inte jättesvårt att reka hur andrahandsmarknaden ser ut för respektive modell? Kika gamla köp & sälj här på KS samt Chrono 24 så kan du säkert bilda dig en egen uppfattning.Ok, tror jag förstår nu 79220 = moddat ETA, 41mm 79230 = eget inhouse verk, 41 mm 79030= inhouse calibre, 39 mm
Hur ser priserna ut för dem på begagnat marknaden? Är det någon av modellerna som man bör "se upp" med eller tänka sig för om man köper?
Jag hämtade ut min Black Bay på Krons i förrgår med en ny krona utan någon extra kostnad. De tog det som en Good Will sa de. Riktigt snyggt! Sånt skapar mer affärer i framtiden
Snyggaste varianten av BB
Du kan alltid lämna in för ett kostnadsförslag och vara övertydlig med att du inte vill att de gör något som påverkar klockans kosmetiska skick (polering, tavla, visare, insert ska lämnas orört tycker jag). Urverksdelar samt delar för att få den tät borde de ha till den där.Någon som har erfarenhet av att lämna in en möglig snowflake till AD för service? Jag tänker primärt på två saker, huruvida dom vill byta tavla på grund av diverse risker och om dom sitter på reservdelar. Jag har en 9411/0.
Då kan vi förvänta oss en uppsjö med resebilder på klockan framöver?Ny medlem i Tudorgänget. Sjukt nöjd måste jag säga. Snart åker gummit på inför långresa, känns nästan mer naturligt till klockan även om länken är fin.
Absolut Lumen ska bli intressant på djupt vatten.Då kan vi förvänta oss en uppsjö med resebilder på klockan framöver?